250-klassens framtid i Sverige?

Jag förstår inte heller hur de kan få behålla sin SM-status, men inte för den anledningen du nämner.
Orkar du utveckla?

@Jens: Allt jag skriver kan tolkas enligt följande:
1. Rookie 1000 borde ta över Pro Superbikes SM-status.
2. Rookie 1000 ska köra på de bästa tiderna och blir det tid över kanske Superbike kan få köra.
3. Tvåtakt är och förblir djävulens verk.
4. Allmän uppvigling

Om dom hade kört det runt om i hela världen med mycket potenta team och det samtidigt inte funnits något officiellt VM så hade du väl det :confused:

Uppviglaren har väl ändå inte kallat SM/SO eller Pro Superbike för EM? Eller?

/ Jens
ERF innehåller ju fläckvis väldigt bra team och någon högre enduranceklass finns inte innan VM-nivå.

Det är en viss skillnad på CUP klass och mästerskapsklass. BMW Boxer cup gick också med VM men ändå var det inte EM i Battle of Twins....

Orkar du utveckla?

@Jens: Allt jag skriver kan tolkas enligt följande:
1. Rookie 1000 borde ta över Pro Superbikes SM-status.
2. Rookie 1000 ska köra på de bästa tiderna och blir det tid över kanske Superbike kan få köra.
3. Tvåtakt är och förblir djävulens verk.
4. Allmän uppvigling

det skall inte mycket tolkning till for att forsta det, det upprepas klart och tydligt i alla dina inlagg

ERF innehåller ju fläckvis väldigt bra team och någon högre enduranceklass finns inte innan VM-nivå.

Det är en viss skillnad på CUP klass och mästerskapsklass. BMW Boxer cup gick också med VM men ändå var det inte EM i Battle of Twins....

Du kan babbla hur du vill, men säger nån SM i ERF så fattar iallafall jag att dom menar NEC. Om det finns bara 1 klass som kör "std"1000 i europa och någon kallar det "EM" så kanske det är fel, men jag fattar.

Jag fattar även vad 2-taktare är till för efter helgen:

Norlander_JetSki

Hur kan dom va så tysta när hojarna låter så jävligt?

/ Jens

1. De låter underbart. :fakta :)
2. På en vattenskoter är det inbyggt satan i en massa plast och annat tungt och skrymmande.

Du kan babbla hur du vill, men säger nån SM i ERF så fattar iallafall jag att dom menar NEC. Om det finns bara 1 klass som kör "std"1000 i europa och någon kallar det "EM" så kanske det är fel, men jag fattar.
Din analysförmåga kanske är något högre än genomsnittets på SH? :)
Viljan att misstolka det mesta kan du se ett exempel på nedan.
det skall inte mycket tolkning till for att forsta det, det upprepas klart och tydligt i alla dina inlagg
Skönt att äntligen få en riktig bekräftelse på det. Som jag undrat under sömnlösa nätter om någon verkligen förstår budskapet jag försöker hamra in :tummenupp

2. På en vattenskoter är det inbyggt satan i en massa plast och annat tungt och skrymmande.
Men de största vattenskottrarna har väl fyrtaktsmaskiner tagna direkt från hojar, eller?

Last edited:
Men så får du väl inte tycka... "Uppviglaren" har nu lierat sig med Homosapi-Jens, dom är röriga men överens eller vad det heter.

Rocky 1000 ersätter Pro-SBK eftersom det går löjligt sakta i den klassen, ja iaf på Sviestad där den klassen ju inte ens kör.

Alla tvåtaktstalibaner skall tvångsinrättas samt skolas om nu redan i vinter, det ryktas att Luff personligen ska utföra fyrtaktslobotomi på värstingarna.

I övrigt så märks det att säsongen lider mot sitt slut...

Inte så tungt men poängen var ju att det är inbyggt på ett helt annat sätt än på en hoj, fast det tror jag du förstod.

Jag tror själv att vattnet är en utmärkt ljuddämpare.

Kanske kan man bygga en vattenkammare i avgassystem till tvåtaktare som avgaserna måste passera innan dom kommer ut, det kanske hade minskat bullret. Funkar det på dessa maskiner så funkar det kanske på hojar. Sen får man några kilo extra på hojen, men det går väl kanske att banta bort på gubben i sadeln... :)

/ Jens

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...