Hellmoppers_1
Träsktrollet
Nyfiken: Hur många gjorde det? Tidningsanka? En 500-twin hade varit kul![]()
Ja du, man undrar ju. Me en prislapp på 1 mille så va de nog inte så många... Men KUL hade de varit o få prova en

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyfiken: Hur många gjorde det? Tidningsanka? En 500-twin hade varit kul![]()
2002 var det garanterat ett gäng svenskar som köpte nya 250Racers, fast jag tror inte de gjorde det eftera tt ha läst Bikekatalogen men ändå.Nyfiken: Hur många gjorde det? Tidningsanka? En 500-twin hade varit kul![]()
Efter 250SP tar du steget till R600, sen efter det så går du vidare till 125GP för att därifrån gå vidare till 250GP.Känns rätt korkat att lära sig köra 250sp om det inte finns något naturligt steg vidare efter det.
Men då pratar du om 2008.Om man kollar vilken klass som hade flest seriösa förare som körde hela EM-serien så var nog 250 den som vann överlägset. Övriga klasser hade bara nån Polack och nån Svensk som körde hela serien. Övriga startande var från den arrangerande landet och dom körde inte några andra race.
Tror Axxexs pratar om EM-deltävlingarna som sådana.Men då pratar du om 2008.
Menar du att Superstock 600 och 1000, som kör på de europeiska WSBK-racen, bara hade någon enstaka deltagare som körde alla race 2009![]()
Men då pratar du om 2008.
Menar du att Superstock 600 och 1000, som kör på de europeiska WSBK-racen, bara hade någon enstaka deltagare som körde alla race 2009![]()
Efter 250SP tar du steget till R600, sen efter det så går du vidare till 125GP för att därifrån gå vidare till 250GP.
Det kommer att vara fulla startfält i 125GP nästa år när jag, Sege, Mattias, Torkel och Magnus K (m fl?) ska göra upp om titeln som snabbast i 125 över 25 (år).
Jag menar inte alls att det är en värdelös klass, jag funderar bara lite högt på vilket värde den har för svenska förare när den bara körs nationellt och det inte finns något nästa steg att ta. Kör du 125, 600 eller 1000 finns det steg att ta hela vägen upp till VM.Återvändsgränd för vem och på vilket sätt? Visst kommer klassen att fasas ut men det betyder ju inte att den är värdelös för det.
Det läser jag som din tolkning/vinkling. De flesta anser nog att de cuper som körts ihop med WSBK i Europa kan räknas som EM oavsett vad de heter på pappret.Superstock600 är en EM klass ja. Iof som ett Junior-EM då det är en åldersgräns på 20år. Ryktena säger att WSBK tänker lägga ner den klassen pga för dåligt intresse för den. Superstock1000 som går på WSBK Europa-helgerna är bara en FIM eller UEM-cup.
Med tanke på att flera unga från 125Junior planerar att köra 125R så har du garanterat gjort fel ananlys.jag måste ha gjort en total fel analy av 125 GP klassen,jag
som trodde att folk skulle sluta att köra så att jag kunde
briljera hem total segern...märkligt...
Vad kostar en 250GP maskin????
..
Det läser jag som din tolkning/vinkling. De flesta anser nog att de cuper som körts ihop med WSBK i Europa kan räknas som EM oavsett vad de heter på pappret.
Nej, så är det inte och det är därför jag skriver vad jag tror/tycker så det ska framgå.Nej, jag tolkar inget. Verkar dock som du måste tolka allt som andra säger som inte passar dig?
Förutom att du inte har en suck att få in en 600 kubiks radfyra i ett 250 chassie. Supermono finns ju redan med stånkor i diverse storlekar i 125/250R chassien.Gör något roligt i Svenska 250 klassen innan den dör ut. Starta en egen Moto2 klass. Inhandla ett 250 chassi och släng i en 600 cc motor - så vips har vi en Moto2 klass även i sverige. Inte större kostnad än att fortsätta med 250 2-takt...bra idé va?![]()
Nej, så är det inte och det är därför jag skriver vad jag tror/tycker så det ska framgå.
De bästa unga förarna som kör 1000-kubik ihop med WSBKs europeiska race får heta Kalle Anka cup om den vill, för mig är den likvärdig med en EM-serie när diskussionen gäller steget efter de nationella tävlingarna.
En lysande och relevant jämförelseOch för mig är ERF Cup likvärdigt med lilla EnduranceVM![]()
Och för mig är ERF Cup likvärdigt med lilla EnduranceVM![]()
En sak jag inte förstår riktigt är varför 250 ska behålla sin SM-status när det inte finns någon VM- eller EM-serie (för visst kördes det ingen EM-serie 2009) att köra i? 250 känns lite som en återvändsgränd i dagsläget, eller vad tycker ni?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |