När de under 24 nu inser att de inte kan köpa sin efterlängtade R1:a, så blir de Zatzymuppar istället och köper en 600-hästars Supra eller dylikt istället och hur bra är det.
Nä men allvarligt. Klart att det inte alla gånger är lämpligt att sätta sig på en 1000cc sporthoj med nytaget kort och strax över 20år. Men alla är ju inte helt förståndshandikappade och det försurar bara för den stora massan med detta förslag.
Skulle vara som någon sa tidigare att det skulle byggas upp med erfarenhet istället, det handlar ju inte enbart om ålder. Hur har jag dock inget bra förslag på för tillfället, men det finns det säkert bättre lämpade för.
Det var en kille här på orten för nåt år sedan som tog obegränsat vid 35 års ålder om jag inte missminner mig. Han hade sitt kort i 2 veckor innan han en dag drog tidigare från jobbet för att köra båge. Han kom nån kilometer innan han fick för sig att lufta sin 180hk+ sporthoj inne i stan vilket slutade i en bil som svängde ut på vägen som var en 50-väg. Kan inte klandra bilisten då den uträknade hastigheten enl bromsspåren var ca160km/h.
Så till frågan. Hade det nya förslaget förhindrat denna olycka? Svar nej såklart. Det spelar ingen roll om de sätter 24,25 eller 30-årsgräns för obegränsat. Det kommer alltid finnas någon som gasar för mycket vid fel tillfälle oavsett detta förslag eller ej. Det måste finnas bättre lösningar.
Jag säger inte att jag är utanför riskzonen för det. Tänker mycket på hur jag kör och var jag gasar på, men rätt vad det är gör man fel val vid fel tillfälle och det kan hända även den bäste.
Det jag inte förstår är alla som absolut måste ha en 1000cc sporthoj som första hoj, annars får det va. Känns lite som Zatzymupp vill skaffa hoj och köra ifrån sina bilpolare.

Själv tog jag obegränsat direkt vid 23 års ålder och jag ville skaffa en 1000cc men plånboken tillät mig bara att skaffa en SV650 som första hoj. Men hellre en 650 än ingen alls och jag lärde mig mycket på de 3 säsonger jag hade den och jag hade jävligt roligt dessutom innan det var dags att stega upp.