2026 Red Bull GP of The United States

Det blev ett long lap för Marc.

Och Acosta förlorar pallen pga däcktryck och därmed 8 sek tillägg vilket ger honom en åttonde plats.
Bra inledning av inlägget, men jag är trött på att höra att däcktrycket påverkar resultatlistan.

Det blev ett long lap för Marc.

Och Acosta förlorar pallen pga däcktryck och därmed 8 sek tillägg vilket ger honom en åttonde plats.
Comeback's förbannelse (se #40) tog tog alla tre från pallen ! :huvet

Ja, jisses vilket rejs :) Skulle gärna ha sett mer av Digiantonio som en värdemätare, där blåste nog MMarquez någon säkring innanför hjälmen. På tal om säkringar - ska Bez någonsin kunna utmana om en titel MÅSTE han börja köra med det som finns innanför pannbenet mer regelbundet. Eller - varenda race.

Stort plus till Pecco, snyggt kört. Och äntligen lyckas det för Martin, efter sju sorger och åtta bedrövelser 2025.

Kul att följa en jämn serie igen, däremot blir det spännande att se hur startordningen ser ut i morgon. Något för spelbolagen att börja tillåta spel på?

Kl 22 i morgon vet i alla fall jag vad jag gör👍
Marc menade själv att han inte avsåg att försöka köra om Diggia utan att han missbedömde effekten av slipstream från de tre framförvarande förarna i inbromsningen. Ja, kanske, men har han någonsin gjort en sån miss tidigare? Race direction gav honom ett long lap penalty i vilket fall.

Instämmer annars att man känner sig lite snuvad på att få se Diggias potential i sprintracet.

Marc menade själv att han inte avsåg att försöka köra om Diggia utan att han missbedömde effekten av slipstream från de tre framförvarande förarna i inbromsningen. Ja, kanske, men har han någonsin gjort en sån miss tidigare? Race direction gav honom ett long lap penalty i vilket fall.

Instämmer annars att man känner sig lite snuvad på att få se Diggias potential i sprintracet.
Var inte 1:a gången MM tryckte andra av banan.
Beror tydligen på missbedömningar precis som MM's krascher.

Vilket jävla konstigt race. Bez måste fan sluta kasta sig så. Visst cykeln är instabil och tänker man till så bättre att tappa en placering än att käka grus.

MM ja vad ska man säga kommer billigt undan igen. Visst han "lämnade" lucka under kvalet men hur mycket egentligen?

Skoj för Pecco och Jorge, men jag reagerar på att Jorge inte kör hojen till Parc ferme vilket jag har för mig att den ska köras till.

Vilket jävla konstigt race. Bez måste fan sluta kasta sig så. Visst cykeln är instabil och tänker man till så bättre att tappa en placering än att käka grus.

MM ja vad ska man säga kommer billigt undan igen. Visst han "lämnade" lucka under kvalet men hur mycket egentligen?

Skoj för Pecco och Jorge, men jag reagerar på att Jorge inte kör hojen till Parc ferme vilket jag har för mig att den ska köras till.
Är inte det sånt joller man håller på med i den numera helt sargade sporten F1?
Tar msn målflagg tar man målflagg. Därefter är det skit samma om man får soppatorsk eller punktering eller skrotar… (åsikt. Inte fakta nu..)

Är inte det sånt joller man håller på med i den numera helt sargade sporten F1?
Tar msn målflagg tar man målflagg. Därefter är det skit samma om man får soppatorsk eller punktering eller skrotar… (åsikt. Inte fakta nu..)
Dock ska hojen kunna genomgå teknisk kontroll. Om den måste köras dit låter jag vara osagt hittade inget i reglerna att den måste köras in.

Bifogat

• IMG_9047.png
    IMG_9047.png
    639.1 KB · Visningar: 4
*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage