2026 Estrella Galicia 0,0 GP of Brazil

När var Jorge Martin sist i topp med 8 minuter kvar ?
Men det varade inte länge, först såg MM till att bli snabbast och så till slut Acosta Miller Bezz
1774023169798.png

Last edited:
Jobbiga förhållanden med pölar här och där. Miller förutsättningar.

Man har en annan syn på fångvård i Sydamerika än i Sverige. I Bolivia släpps ingen fånge innan han visat att han kan sköta ett arbete utanför fängelset. Dvs efter en tid i fängelset (om du överlevt så länge) så börjar anpassningen till livet utanför med jobb utanför fängelset på dagarna och sedan tillbringar du natten i fängelset. Att möta fångar som arbetar utanför fängelset är med andra ord inget konstigt.
Bra beskrivet i El Choco. Läsvärd ! :)
Jag tycker det låter mycket vettigare än bli släppt utanför fängelseporten med några 100 kr ihop sparat som det tydligen går till i Sverige. Efter 4 år på kåken.
För återgå till Grand Prix of Brasilia så ska det tydligen vara torrt lördags förmiddag enligt yr.no och inte börja dugga förrän vid 14 lokal tid så det blir väl den som är bäst köra på slicks på delvis våt bana som tar hem sprinten med start 15 lokal tid.

Last edited:
Session Redflagged due to Track Conditions med 14:49 minuter kvar av Moto3 F. Practise 2
Tydligen fuktfläckar vid kurva 12 .....

Ser just nu att det är försening pga Track Conditions, lika bra för mig gå ut med Hunden ! :)

Mellan vilka kurvor är raksträckan med slukhål ?
Min uppfattning är att slukhål ofta uppstår över en läckande vattenledning ?
Går det en vattenledning / avloppsledning rakt över banan vid slukhålet ?
På Start och Målrakan, avloppsledning från läktaren orsakat slukhålet ?

Last edited:
Kom det ett nytt pissregn eller? Jag meckade trädgård och kikade bara q1 och q2 på eftersändningen, gick sedan rakt på livefeeden och mötes av skåpmaten.

Pit lane open 16:00 Lokal Time svensk tid 20:00
Sprint Starts 16:20 Local Time svensk tid 20:20
Bra jobbat i Brasilien !
dvs tid för mig till annat !

Mellan vilka kurvor är raksträckan med slukhål ?
Min uppfattning är att slukhål ofta uppstår över en läckande vattenledning ?
Går det en vattenledning / avloppsledning rakt över banan vid slukhålet ?
På Start och Målrakan, avloppsledning från läktaren orsakat slukhålet ?
Slukhål kan uppstå av en massa olika anledningar, även att väguppbyggnaden är vattenmättad pga regn och vattenförande lager i marken och därmed börjar röra på sig. Fattar att det regnat mycket här men låter som en riktig praktskandal att uppbyggnaden av banan är så dålig att nåt sånt här händer. Och sen att de skickar ut en gubbe med betongsåg och en spade för att fylla igen hålet. Rätt stor chans att nya slukhål kan uppstå för den bokstavligen underliggande orsaken kan de inte fixa genom att fylla lite grus i hålet.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage