Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bez demonstrerar Àven att Jorge Martins taktik förra veckan inte var helt optimal.That's why you watch MotoGP!
Grymt av Bez och Aldeguer!
Podium för Fernandez med snyggaste hojen.
Mysteriet Bagnaia fortsÀtter förundra mig?![]()
Ja, Martin sa ju att det var slut pÄ försÀsongen förra racet sÄ tror han var rÀtt överladdad.Bez demonstrerar Àven att Jorge Martins taktik förra veckan inte var helt optimal.
En av hemligheterna bakom Ducatis framgÄngar de senaste Ären Àr ju all data de fÄtt pga att dom haft mÄnga hojar pÄ griden. Det gör att det gÄr snabbare att hitta rÀtt instÀllningar. NÀr det Àr en ny bana, dÀr dom inte haft data, har dom inte varit alls lika överlÀgsna tex.SÄ kul med lite yngre förmÄgor! RRaaaaul och FerrRRRRmin. Great. Bez Àr ju on fire nu!
Banjon, det Àr ju fan fel pÄ hojen. Man kan för fan inte tappa sjÀlvförtroendet frÄn ena veckan till den andra. NÀ, nÄnting Àr fan fel pÄ setupen inför rejsen. De hÄller pÄ att byta ut varenda del av hojen sÀkert mellan rejsen.
Dags att Kurt-Olsson frÄn en chans att bli chefsmekanier för Duacati...
Plugga in en ODB lÀsare och vÀlj "Load Motegi Settings".
Sen, rör för fan inget!
Nja, Ducati har ju övertagit Honda's gamle hojutvecklare Marc Marquez och jag tycker mig kÀnna igen vissa drag frÄn Honda's utveckling nÀr MM jobbade hos Honda.En av hemligheterna bakom Ducatis framgÄngar de senaste Ären Àr ju all data de fÄtt pga att dom haft mÄnga hojar pÄ griden. Det gör att det gÄr snabbare att hitta rÀtt instÀllningar. NÀr det Àr en ny bana, dÀr dom inte haft data, har dom inte varit alls lika överlÀgsna tex.
Nu har dom nog mixtrat sÄ mycket med Bagnaias hoj, att dom inte kan anvÀnda data frÄn andra duccar, vilket gör att dom gÄr bort sig i setupen.
Pecco sa sjÀlv att det "inte Àr nÄgot tekniskt" utan "en annan sak jag inte kan kontrollera", samt att det var exakt samma kÀnsla som i Barcelona. Den gemensamma nÀmnaren Àr Michelins annorlunda dÀcksstomme i dÀcken för dessa tvÄ race, som ska tÄla vÀrme bÀttre. Den dÀcksstommen orsakar dÄ problem för framförallt Ducati mer Àn övriga verkar det som. Men, det Àr ju strikt förbjudet att kritisera dÀcken pÄ nÄgot sÀtt sÄ dÀrför Pecco inte kan sÀga nÄgot. Sen Àr det förvisso mÀrkligt att Ducati Àr sÄ hush hush om vilka Àndringar de gjorde till Motegi, och varför Pecco fÄr sÄ mycket vibrationer i GP25an.SÄ kul med lite yngre förmÄgor! RRaaaaul och FerrRRRRmin. Great. Bez Àr ju on fire nu!
Banjon, det Àr ju fan fel pÄ hojen. Man kan för fan inte tappa sjÀlvförtroendet frÄn ena veckan till den andra. NÀ, nÄnting Àr fan fel pÄ setupen inför rejsen. De hÄller pÄ att byta ut varenda del av hojen sÀkert mellan rejsen.
Dags att Kurt-Olsson frÄn en chans att bli chefsmekanier för Duacati...
Plugga in en ODB lÀsare och vÀlj "Load Motegi Settings".
Sen, rör för fan inget!
Kanske, möjligen. Jag tror mer pÄ att det Àr Signore dall'Igna som Àr vÀldigt mycket "my way or the highway" och insisterar pÄ att Ducatis förare ska följa hans inriktning och inte tvÀrtom. Dvs, har han bestÀmt att GP25an Àr framtiden sÄ Àr det sÄ, oavsett vad hans förare sÀger. Samma sak nÀr Dovi var i fabriksstallet, och var emot att utveckla alla gizmos som "salladslÄdan" med massdÀmparen, ride height-pryttlar, vingar etc, medan Gigi pushade det spÄret stenhÄrt. En stor anledning till varför Dovi lÀmnade tydligen.Nja, Ducati har ju övertagit Honda's gamle hojutvecklare Marc Marquez och jag tycker mig kÀnna igen vissa drag frÄn Honda's utveckling nÀr MM jobbade hos Honda.
Kunde inte hÄlla med mer och jag tycker det hÀr har nÀmnts för sÀllan i debatten om concessions; det osportsliga i att Ducati 2022-2024 hade 8 hojar som körde alla sessions varje racehelg nÀr ingen annan tillverkare hade mer Àn 4 (vissa 2). Gynnar inte endast instÀllningar utan sjÀlvklart Àven utveckling.En av hemligheterna bakom Ducatis framgÄngar de senaste Ären Àr ju all data de fÄtt pga att dom haft mÄnga hojar pÄ griden. Det gör att det gÄr snabbare att hitta rÀtt instÀllningar. NÀr det Àr en ny bana, dÀr dom inte haft data, har dom inte varit alls lika överlÀgsna tex.
Nu har dom nog mixtrat sÄ mycket med Bagnaias hoj, att dom inte kan anvÀnda data frÄn andra duccar, vilket gör att dom gÄr bort sig i setupen.
Kul att Rins hittat fart och att benet verkar ha blivit bÀttre.
Rins för mig kommer alltid vara RR föraren som cyklade in i en slÀpkÀrra och bröt armen för att han glodde pÄ mobilen.Fast jÀklar vad han haltade nÀr han sprang genom sandfÄllan i kvalet (tror jag det var? Eller practice?), sÄ han Àr nog permanent handikappad, stackaren.
Melandri hade vÀl inte heller nÄgon dans pÄ rosor hos Ducati om jag inte minns fel?BÄde Dovi och Stoner har ju kritiserat Ducatis ledning tidigare sÄ jag tror verklingen att det inte Àr en dans pÄ rosor att vara förare hos dem. Lite som den Italienska maffian, Àr du med oss eller emot oss?
Nej just det ja. Dom var ju pÄ han som fan för resultaten uteblev. Han var tÀnkt att bli nya Rossi för ducati.Melandri hade vÀl inte heller nÄgon dans pÄ rosor hos Ducati om jag inte minns fel?
Precis 'Stoner kan ju köra vÄr hoj, sÄ det Àr inget fel pÄ den. GÄ raka vÀgen och prata med psykologen"Nej just det ja. Dom var ju pÄ han som fan för resultaten uteblev. Han var tÀnkt att bli nya Rossi för ducati.
Mjukare för Ducatin dĂ„ antar jag, för det sĂ„g ut som Bez âmanhandledâ sin Apa som om det vore ett stycke pĂ€ronboll i Tysons trĂ€ningspassPecco sa sjĂ€lv att det "inte Ă€r nĂ„got tekniskt" utan "en annan sak jag inte kan kontrollera", samt att det var exakt samma kĂ€nsla som i Barcelona. Den gemensamma nĂ€mnaren Ă€r Michelins annorlunda dĂ€cksstomme i dĂ€cken för dessa tvĂ„ race, som ska tĂ„la vĂ€rme bĂ€ttre. Den dĂ€cksstommen orsakar dĂ„ problem för framförallt Ducati mer Ă€n övriga verkar det som. Men, det Ă€r ju strikt förbjudet att kritisera dĂ€cken pĂ„ nĂ„got sĂ€tt sĂ„ dĂ€rför Pecco inte kan sĂ€ga nĂ„got. Sen Ă€r det förvisso mĂ€rkligt att Ducati Ă€r sĂ„ hush hush om vilka Ă€ndringar de gjorde till Motegi, och varför Pecco fĂ„r sĂ„ mycket vibrationer i GP25an.
Att Fermin Aldegeur ÀndÄ lyckades bra berodde enligt Marc M pÄ att Fermin har ett mjukare och mer flytande sÀtt att köra pÄ, och att det var nyckeln pÄ Mandalika.
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan
Screenshot NÀr Buell för... |
|
![]() |
Nytt vĂ€rldsrekord:âhighchair wheelieâ i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbestÀll... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |
![]() |
Indian slÄr rekord pÄ Bonneville Salt Flats
Ănda sedan INDIAN MOTORCYCL... |
![]() |
Nya Ducati Panigale V4 R
Ducati har nu lanserat nya ... |
Eldrivna Honda WN7
Honda WN7 Honda har pres... |
|
![]() |
Stark Varg EX, en smygande ninja!
Nu har jag och Varg EX hunn... |
![]() |
BMW presenterar Vision CE
I samband med IAA Mobility ... |