2025 Pertamina GP of Indonesia

Bez demonstrerar Àven att Jorge Martins taktik förra veckan inte var helt optimal.
Ja, Martin sa ju att det var slut pÄ försÀsongen förra racet sÄ tror han var rÀtt överladdad.
Vilket ju syntes ganska tydligt...🙃
Synd att han blev skadad men tur att det bara var han som blev det.

Lyckas Bezzecchi upprepa segern imorgon (behövs det Medium dÀck imorgon för Racet? Soft idag)
och ta 25 p och Bagnaia blir 14:e (2p) som idag sÄ gÄr Bezzecchi om Bagnaia i Standing med 3p.
Idag efter Sprinten leder Bagnaia med 20 p mer Àn Bezzecchi sammanlagt.

SÄ kul med lite yngre förmÄgor! RRaaaaul och FerrRRRRmin. Great. Bez Àr ju on fire nu!

Banjon, det Àr ju fan fel pÄ hojen. Man kan för fan inte tappa sjÀlvförtroendet frÄn ena veckan till den andra. NÀ, nÄnting Àr fan fel pÄ setupen inför rejsen. De hÄller pÄ att byta ut varenda del av hojen sÀkert mellan rejsen.

Dags att Kurt-Olsson frÄn en chans att bli chefsmekanier för Duacati...

Plugga in en ODB lÀsare och vÀlj "Load Motegi Settings".

Sen, rör för fan inget!

SÄ kul med lite yngre förmÄgor! RRaaaaul och FerrRRRRmin. Great. Bez Àr ju on fire nu!

Banjon, det Àr ju fan fel pÄ hojen. Man kan för fan inte tappa sjÀlvförtroendet frÄn ena veckan till den andra. NÀ, nÄnting Àr fan fel pÄ setupen inför rejsen. De hÄller pÄ att byta ut varenda del av hojen sÀkert mellan rejsen.

Sen, rör för fan inget!
En av hemligheterna bakom Ducatis framgÄngar de senaste Ären Àr ju all data de fÄtt pga att dom haft mÄnga hojar pÄ griden. Det gör att det gÄr snabbare att hitta rÀtt instÀllningar. NÀr det Àr en ny bana, dÀr dom inte haft data, har dom inte varit alls lika överlÀgsna tex.
Nu har dom nog mixtrat sÄ mycket med Bagnaias hoj, att dom inte kan anvÀnda data frÄn andra duccar, vilket gör att dom gÄr bort sig i setupen.

Last edited:
En av hemligheterna bakom Ducatis framgÄngar de senaste Ären Àr ju all data de fÄtt pga att dom haft mÄnga hojar pÄ griden. Det gör att det gÄr snabbare att hitta rÀtt instÀllningar. NÀr det Àr en ny bana, dÀr dom inte haft data, har dom inte varit alls lika överlÀgsna tex.
Nu har dom nog mixtrat sÄ mycket med Bagnaias hoj, att dom inte kan anvÀnda data frÄn andra duccar, vilket gör att dom gÄr bort sig i setupen.
Nja, Ducati har ju övertagit Honda's gamle hojutvecklare Marc Marquez och jag tycker mig kÀnna igen vissa drag frÄn Honda's utveckling nÀr MM jobbade hos Honda.

Sen, rör för fan inget!
Pecco sa sjÀlv att det "inte Àr nÄgot tekniskt" utan "en annan sak jag inte kan kontrollera", samt att det var exakt samma kÀnsla som i Barcelona. Den gemensamma nÀmnaren Àr Michelins annorlunda dÀcksstomme i dÀcken för dessa tvÄ race, som ska tÄla vÀrme bÀttre. Den dÀcksstommen orsakar dÄ problem för framförallt Ducati mer Àn övriga verkar det som. Men, det Àr ju strikt förbjudet att kritisera dÀcken pÄ nÄgot sÀtt sÄ dÀrför Pecco inte kan sÀga nÄgot. Sen Àr det förvisso mÀrkligt att Ducati Àr sÄ hush hush om vilka Àndringar de gjorde till Motegi, och varför Pecco fÄr sÄ mycket vibrationer i GP25an.

Att Fermin Aldegeur ÀndÄ lyckades bra berodde enligt Marc M pÄ att Fermin har ett mjukare och mer flytande sÀtt att köra pÄ, och att det var nyckeln pÄ Mandalika.

Last edited:
Nja, Ducati har ju övertagit Honda's gamle hojutvecklare Marc Marquez och jag tycker mig kÀnna igen vissa drag frÄn Honda's utveckling nÀr MM jobbade hos Honda.
Kanske, möjligen. Jag tror mer pÄ att det Àr Signore dall'Igna som Àr vÀldigt mycket "my way or the highway" och insisterar pÄ att Ducatis förare ska följa hans inriktning och inte tvÀrtom. Dvs, har han bestÀmt att GP25an Àr framtiden sÄ Àr det sÄ, oavsett vad hans förare sÀger. Samma sak nÀr Dovi var i fabriksstallet, och var emot att utveckla alla gizmos som "salladslÄdan" med massdÀmparen, ride height-pryttlar, vingar etc, medan Gigi pushade det spÄret stenhÄrt. En stor anledning till varför Dovi lÀmnade tydligen.

Kunde inte hÄlla med mer och jag tycker det hÀr har nÀmnts för sÀllan i debatten om concessions; det osportsliga i att Ducati 2022-2024 hade 8 hojar som körde alla sessions varje racehelg nÀr ingen annan tillverkare hade mer Àn 4 (vissa 2). Gynnar inte endast instÀllningar utan sjÀlvklart Àven utveckling.

I Är har de tappat ett team. Marcs data hjÀlper knappast dÄ ingen annan kan köra som honom ÀndÄ, verkar det som.

Ducati kÀnns lite pÄ dekis nu, men de brukar Ä andra sidan fÄ till hojen varannat Är.

Honda med jÀttefin trend, trÄkigt att Zarco inte fÄr nya chassit.

Aprilia överlÀgsna pÄ denna banan, dÄ Àr 50% av förarna skadade.

Kul att Rins hittat fart och att benet verkar ha blivit bÀttre.

KTM under isen denna helg.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot NÀr Buell för...

Nytt vĂ€rldsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbestÀll...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...