2025 Liqui Moly Australian MC Grand Prix

Grattis till Agius, kul med hemmaseger 👍
Det var inte mycket man fick se utav honom under racet. 😁
SpÀnnande och tÀtt om placeringarna bakom.

:cry:

Skall BEZ hinna ikapp? :hojraket

Är det Pedro's teknik som gör att dĂ€cken aldrig hĂ„ller ett helt race eller Ă€r det nĂ„t annat?
Tror det Àr materialet. Alla andra ligger och sparar pÄ dÀcken, Acosta skiter i det och kör sÄ hÄrt han behöver för att hÀnga med och dÄ rÀcker inte dÀcken hela vÀgen till mÄl.

Grattis Fernandez, Trackhouse och Aprilia! đŸ’Ș
Nu blev det svĂ„rare att vĂ€lja Ă„rets rookie. 😁

Sjukt bra av Bez! 👍

Pol ska ocksĂ„ ha en eloge som Ă€r med och fightas trots att han inte Ă€r med varje race. 😊

Stackars Quarten, ser ju ut att sakna en vĂ€xel pĂ„ rakan. 😟

Jag tror tĂ„lamodet med Pecco Ă€r vĂ€ldigt lĂ„gt nu hos Ducati. đŸ«Ł

Aprilia ser ut att ha fÄtt fart pÄ bitarna. Lite sent pÄ sÀsongen bara.
Jag tror banan passar Aprilia, bara en rakstrÀcka, förövrigt kurva efter kurva med bromsning i kurva in mot hÄrrnÄl tvÄ gÄnger.
Ducati byggd för vanliga banan = RakstrÀcka, lÄngsam kurva, rakstrÀcka, lÄngsam kurva osv.

Last edited:
Grattis Fernandez, Trackhouse och Aprilia! đŸ’Ș
Nu blev det svĂ„rare att vĂ€lja Ă„rets rookie. 😁

Sjukt bra av Bez! 👍

Pol ska ocksĂ„ ha en eloge som Ă€r med och fightas trots att han inte Ă€r med varje race. 😊

Stackars Quarten, ser ju ut att sakna en vĂ€xel pĂ„ rakan. 😟

Jag tror tĂ„lamodet med Pecco Ă€r vĂ€ldigt lĂ„gt nu hos Ducati. đŸ«Ł
Jag tror Yamaha har problem med hög brÀnsleförbrukning. Det stod vid testet av Yamahas L4 att den drog för mycket brÀnsle. Och jag drog slutsatsen att dÄ har Yamaha samma problem med dagens R4, den drar mycket brÀnsle. DÀrav Qvarten kan klara enstaka snabba varv, snabbast i Q1, riktigt snabb i Q2. Men i Grand Prix (Sprint?) sÄ mÄste Yamaha mappa hojen för nÄ mÄllinjen nÀr loppet pÄgÄtt nÄgra varv (mappa brÀnslesnÄlare=lÀgre motoreffekt) och dÄ sackar Yamahan efter.

Last edited:
:cry:

Skall BEZ hinna ikapp? :hojraket

Är det Pedro's teknik som gör att dĂ€cken aldrig hĂ„ller ett helt race eller Ă€r det nĂ„t annat?
DÀcken eller sÄ har KTM ocksÄ problem med att hojen drar för mycket brÀnsle (jÀmfört med tillÄtna 24(?) Liter) sÄ efter klarat startvarven sÄ mÄste Pedro mappa om hojen för lÀgre brÀnsleförbrukning = lÀgre effekt och sackar efter.
Jag Tror Yamaha har samma brÀnsleproblem.

Jag tror Yamaha har problem med hög brÀnsleförbrukning. Det stod vid testet av Yamahas L4 att den drog för mycket brÀnsle. Och jag drog dem slutsatsen att dÄ har Yamaha samma problem med dagens R4. DÀrav Qvarten kan klara enstaka snabba varv, snabbast i Q1, riktigt snabb i Q2. Men i Grand Prix (Sprint?) sÄ mÄste Yamaha mappa hojen för nÄ mÄllinjen nÀr loppet pÄgÄtt nÄgra varv (mappa brÀnslesnÄlare=lÀgre motoreffekt) och dÄ sackar Yamahan efter.
SĂ„ kan det vara.
Finns det nÄgon officiell toppfart pÄ Quarten i kval kontra race?

Nyheter
Ny Brutale frÄn MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM Àr tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – VĂ€rldens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakÄt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease frÄn Ducati (B...

MV Agusta bekrÀftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar pÄ GGN

NÀr vÀrldens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot NÀr Buell för...

Back