Video 2019 Yamaha NIKEN test

Spontant så känns det som en lösning på ett problem som inte finns... ;)
 
Beror på från "vems" synvinkel man ser. Den där får väl sjukt nog köras på bilkörkort eftersom den har tre hjul.

Nej, det finns fler kriterier exempelvis spårvidd, effekt osv.

A-kort gäller som jag förstått det.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 
Hur kommer det sig att man får glida runt på en Piaggio MP3 på B-kort med ungefär samma bredd mellan framhjulen och inte denna hoj??


Ja nu får jag gissa för jag jobbar inte med att typa fordon eller att utveckla fordon och sedan få igenom dispanser i olika länder.
För det första verkar det inte som att Yamaha inte hade ambitioner att den skulle bli ett B körkorts fordon eftersom Yamaha själv säger att det är ett nytt sätt att åka motorcykel inte detta är ett fordon för dig som endast har b körkort och vill prova på mc.
Det andra är att MP3 verkar stå själv medans yamahan ramlar omkull om du inte sätter ned foten eller stödet när du parkerar.
Det är stor skillnad på effekt mellan en 500 cc vespa och Niken, det kanske påverkar typningen.

Men jag tror det första jag skrev är skälet varför MP3 får framföras på B medans Niken får endast köras med A kort, företagets ambitioner över fordonet dom utvecklat.

Men jag gissar ju bara som sagt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top