2016 Speedster

Det låter bra :tummenupp Jag kom precis hem o ska strax ut o varmköra, håller tumma

Efter hårda förhandlingar hemma har jag nu löst finansiering för att skaffa en lite racebuss, typ Ford Transit eller motsvarande.
Nu händer det grejer!

Gött!

Hugger in annan rookiefråga, hur har ni löst det med baklampa för wet race, finns det nån smidig lösning?

Gött!

Hugger in annan rookiefråga, hur har ni löst det med baklampa för wet race, finns det nån smidig lösning?

Eftersom jag inhandlat en gammal racehoj där funktion går före form
borrade jag några hål i sadelkåpan och buntbandade fast en batteridriven cykellampa
inhandlad på Clas Ohlson för 70 kr.
Har för mig att jag läste nånstans att det fortfarande är tillåtet i år med batteridriven lampa,
men att det kan bli ändring på det om nåt år.

Gött!

Nu har jag iofs inte kört något speedster rejs ännu. Men tänkte ta min baklykta från cykeln från Biltema o limma på den typ som den här killen gjort. Huvudsaken är om jag minns regler rätt att det är ett konstant rött sken ,alltså inget blinkande :tummenupp

Obs! Hitta bilden på nätet, vet inte vem det är eller om d e ok att lägga ut den, så säg till om någon tar illa upp så tar jag väck den.
Screenshot_2016-02-29-21-43-38.jpg

Nu har jag iofs inte kört något speedster rejs ännu. Men tänkte ta min baklykta från cykeln från Biltema o limma på den typ som den här killen gjort. Huvudsaken är om jag minns regler rätt att det är ett konstant rött sken ,alltså inget blinkande :tummenupp

Obs! Hitta bilden på nätet, vet inte vem det är eller om d e ok att lägga ut den, så säg till om någon tar illa upp så tar jag väck den.
View attachment 427847

De e min förra hoj, biltemalampa på Goprofäste, funkade fint ��

DSC_0008.jpg

Nu har man till och med köpts sig en skåpbil, snart blir se svårt att dra sig ur :D.....

View attachment 427865

Nu har man till och med köpts sig en skåpbil, snart blir se svårt att dra sig ur :D.....

Sitter och jagar för fullt, har hitttat en reanult trafic som ligger rätt i pris/skick/utrustning, men är lite skeptiskt till franskt...men det där är en pegeut ser jag, får man fråga vad du gav och årsmodell/mil på den

Sitter och jagar för fullt, har hitttat en reanult trafic som ligger rätt i pris/skick/utrustning, men är lite skeptiskt till franskt...men det där är en pegeut ser jag, får man fråga vad du gav och årsmodell/mil på den

Jag hade en jävla tur med denna bil och det var därför jag slog till. Jag fick den för 5000 kr besiktad och klar är den. Dock är de så klart fix på den som exempelvis rost lagning bak i hjulhuset. Samt så skall kamremen bytas och en ordentlig service göras. Med tanke på priset jag fick för den så har jag inga problem med att lägga lite pengar på den. Årsmodell är en 98 och han har rullat 22.000 mil :)

Jag hade en jävla tur med denna bil och det var därför jag slog till. Jag fick den för 5000 kr besiktad och klar är den. Dock är de så klart fix på den som exempelvis rost lagning bak i hjulhuset. Samt så skall kamremen bytas och en ordentlig service göras. Med tanke på priset jag fick för den så har jag inga problem med att lägga lite pengar på den. Årsmodell är en 98 och han har rullat 22.000 mil :)
Nice! Kommer att lägga lite mer, runt 30-45. Varken orkar eller har tid med renovering direkt, men 5000 besiktigad är inte dåligt.
Och 22000 mil är inte så farligt långt det heller.
Lycka till med den!

Har en annan fråga, vad säger säkerhetsbesiktning om det är en liten buckla i fälgen?
Dvs det håller tätt, men fälgkanten har en liten utbuktning.

Nu är det tillochmed vingar på Moto3 cykel, Mahindra idag under deras test på Jerez .. Vem blir först i Speedster :banana

Screenshot_2016-03-03-20-00-23.jpg

Har en annan fråga, vad säger säkerhetsbesiktning om det är en liten buckla i fälgen?
Dvs det håller tätt, men fälgkanten har en liten utbuktning.

Ingenting.... Du kan ta det lugnt.
Fick en rejäl bula på min framfälg vid däckbyte... Hammradesatan :hihi med en slägga, å fick till det skapligt... men fortfarande en bula. Dock höll det tätt och jag fick vara extra noga med balanseringen.

Gick rakt igenom besiktningen...

Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back