2016 Speedster

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Men vad tusan...! Då får jag ju inte möjlighet att försöka steka en R1:a på min...R1:a... :(
Var den för lesKig? :hihi

1. Försöker sälja den till någon som ska köra Speedster. Då får du chansen iallafall.
2. Nej. Den är absolut unDeRbar. Men jag har lovat sätta fokus på elhojarna inför 2017. Vi ska fixa fram en elhoj till någon som verkligen KAN köra till säsongen 2017.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
1. Försöker sälja den till någon som ska köra Speedster. Då får du chansen iallafall.
2. Nej. Den är absolut unDeRbar. Men jag har lovat sätta fokus på elhojarna inför 2017. Vi ska fixa fram en elhoj till någon som verkligen KAN köra till säsongen 2017.

Jag kan inte köra, men ELHOJ vill jag fasen pröva innan hjärtat stannar !! :p
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Låter som att besiktningspersonalen får rycka och dra i alla speedsterhojar så att allt sitter kvar.

Ingen tvekan om att vissa här säkerligen är kreativa och duktiga mekaniker, men tänk om alla byggde egna lösningar. Kan bli farligt med delar på banan.

Tänker senast på "Svemo-kröken" då alla förarna hade egna lösningar och resultatet blev livsfarligt med lösa metallbitar på banan:crash:huvet

Nåja, se till så att allt sitter ni som tillverkar egna grejer:tummenupp:)
Tror den här sitter kvar?

3mm rostfri plåt, 3 fästpunkter (5 skruvar inklusive ena motorfästet)

Kanske lite overkill, men nu finns det lite att glida på...

0eb5b74f6a9b54e079e0038061af1a6e.jpg
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag hade ju inte tänkt tävla i år... :dummer Men... Suget är stort! :hihi

Så det blir nog ett par race ändå... Vet inte om det bli Speedster eller Rookie 1000, men det vet jag när sommaren närmar sig! :banana
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Efter 9 års passiv garageförvaring .. Tilltänkta speedster cykeln hoppa på morgonen igång på 1:a, sen att batteriet orka med en start var nog inte mer än väntat.

 

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
Kanske provar på något race jag med i sommar, får dock se om jag anser mig själv vara tillräckligt snabb :tungan

_MG19339.jpg
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Kanske provar på något race jag med i sommar, får dock se om jag anser mig själv vara tillräckligt snabb :tungan

View attachment 427669

Håller med övriga, bry dig inte om farten. Den kommer aldrig att komma om du inte ger dig in i det.

Kan jag vara med så kan du, dessutom är en stor del av att hålla på med motorsport gemenskapen! :krama

/Per
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kanske provar på något race jag med i sommar, får dock se om jag anser mig själv vara tillräckligt snabb :tungan

View attachment 427669

Jag kommer definitivt inte ha någon märvärdig fart, jag delar gärna med mig av mitt motto att:

"Audere Est Facere = To Dare is to Do" eller med andra ord "You miss 100% of the shots you do not take"
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Jag vidhåller mitt eget motto:

"Hellre långsammast på banan än snabbast i depån"

2015: Näst sist i Speedster Cup under omgång 1 i Anderstorp, absolut sist (men i mål) under omgång 3 (Gelleråsen) innebär att jag för evigt är snabbare än alla som bara pratar. Och en känsla av lycka som är ovärderlig.
 

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
tack så hemskt mycket för peppandet grabbar!!!!!! Jag vill verkligen köra speedster men har tänkt att jag inte är tillräckligt snabb. Men som ni säger farten kommer om man kör! Ska nu se till att skriva upp mig i en licens kurs så man är redo för att delta! :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
tack så hemskt mycket för peppandet grabbar!!!!!! Jag vill verkligen köra speedster men har tänkt att jag inte är tillräckligt snabb. Men som ni säger farten kommer om man kör! Ska nu se till att skriva upp mig i en licens kurs så man är redo för att delta! :D

Speedster är ju till för oss med lite lägre tempo, så kör ett race och känn efter. :banana
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top