2013 års bandagar med Cashback Racing

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Skärmklipp.JPG

Hej och välkomna till 2013-års bandagar med Cashback Racing!

_DSC5880.jpg

Bokade datum 2013 än så länge är:

- 5/6-2013 Tid: 09.00-16.00 Plats: Gelleråsen
- 12-13/8-2013 Tid: 09:00-18.00 Plats: Gelleråsen

Obs! Obs! Obs!

Vi har lyckats få till en till bandag eftersom trycket varit så stort, den 29/7 mellan 09.00-18.00 kör vi igen! 1000kr, lunch ingår. Läs längre ner i detta inlägg hur ni skall göra när ni anmäler er. Väkomna


Vi är uppdelade i tre grupper, 20min per pass:
- Lugn/medel
- Snabb
- Race/Licens

Nytt för i år är alltså dubbeldagarna i augusti. På tisdagkvällen efter den första dagen så är tanken att vi grillar och ljuger lite om dagens bravader, innan vi vilar oss i ännu bättre form inför onsdagens heldag.

Vilka är Cashback Racing?

Först och främst har vi Nicklas Cajback, Mr Cashback himself. Nicklas har tävlat i Pro Superbike i Sverige, tävlat i stenhårda IDM serien i Tyskland, tampats med bl.a. Jorge Lorenzo i 250 på bl.a. Brno och först i Sverige under 1.05min/varv med MC på Gelleråsen!

BC, Björn Carlsson, är Nicklas mångårige mekaniker och tekniker i de olika serierna som Nicklas tävlat i, han har även ett förflutet som gammal crossåkare. I dag driver BC TKR Promotion som anordnar bandagar och utbildning i både racing och MX. Det BC inte vet om en motorcykel är knappt värt att veta!

Själv så heter jag Björn Nordgren, och min uppgift är att se till så att ni fastnar på lite bra bilder som ni sedan får gratis!

Nicklas och BC kommer att köra lite workshops mellan passen för er som vill, där de pratar om allt från spårval, blick, tänk på banan, fjädring, däckstryck osv – allt för att ni skall utveckla ert åkande!

Instruktörer finns ute på banan med er, så oavsett om du är nybörjare eller i startgroparna till en karriär i banracing så kan vi hjälpa dig att utvecklas – om du vill.

Vi kommer också ha viss däcksförsäljning och även däcksutrustning på plats för dem som behöver. Vilka sponsorer som kommer vara på plats är inte 100 % klart ännu, men det kommer vi uppdatera fortlöpande på denna sida. Många fina priser till utlottning kan också utlovas från sponsorerna!

Slicks och racekåpor är tillåtna i alla grupper. Vi kommer också att använda oss av transpondersystemet, ett kul sätt för dig att få live uppdatering på dina tider och ett bra sätt för oss att hitta jämnhet i grupperna. Ambulans med utbildad personal finns alltid på plats.

Bokning av bandag:

Enkeldag den 5/6-2013 1200kr
Dubbeldag den 12-13/8 2200kr

Anmälan görs via cashbackracing@gmail.com, ett tips är att betala halva avgiften nu för att reservera plats och resterande senast 15dgr före bandagen. I priset ingår även lunch på PitStop Cafe. Tänk på att antalet platser är begränsat!
Depå bokar du direkt genom Karlskoga Motorstadion.

Innehållet på denna sida kommer att uppdateras löpande.

Gå gärna in och bli medlem i vår facebook grupp "Cashback Racing" så får du även fortlöpande information därifrån.

Väl mött!
Nicklas, BC och Björn
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Tack alla ni som redan anmält er till nästa års bandagar!

Det kommer att bli kanonkul och utvecklande (som vanligt):tummenupp

Tänkte så här innan jul också släppa ut en liten teaser att ni skall hålla ögonen öppna på denna tråd, det kanske är något unikt på g?:banana

Väl mött

Nicklas, BC och Björn
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Har ni lite abstinens? Skojar du:huvet

Men under tiden delar vi med oss utav lite bilder från våra bandagar under 2012, gratis som vanligt!

För er som hittar en bild på er själva och vill ha den så finns det en spara knapp nere på vänster sida. Om ni vill ha ännu större upplösning så mailar ni bara bildnumret till Cashbackracing@gmail.com.

Håll tillgodo (klicka på länken)

http://img.gg/oNxqRWT
http://img.gg/yBDE9up
http://img.gg/Gs9BKid

Men som sagt i tidigare meddelande, håll ögonen öppna för mer nyheter.

Hälsningar

Cashback Racing
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Om man har en banhoj men ingen licens, får man köra i Race/Licens gruppen då. (Alltså med en oförsäkrad hoj)
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
anledningen till att jag inte åkte med er förra året va pga enkeldagarna ni hade.
I år är det dubbeldagar och då är det givet att man åker
 

tarantella

Medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Fagersta
Hoj
Cbr600rr-07, Cbr600rr-05
lär man inte ha licens för att åka i licens gruppen ?

Som jag har tolkat det så är det bara snabbaste gruppen, TROR inte att man måste ha licens för att åka i den gruppen. Det blandas iaf reggat och oreggat i dom andra grupperna. Kan inte se vad det skulle spela för roll om man kör med kk i Licens/race gruppen om man har den farten.

Klotgren kommer nog snart med säkra svar.
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Vad gäller för att få köra på bana?
Skinnställ eller funkar det med godkänd utrustning även om det inte är skinn?
licens eller klarar man sig på körkortet?
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Om man har en banhoj men ingen licens, får man köra i Race/Licens gruppen då. (Alltså med en oförsäkrad hoj)

Om man skall hård dra det hela regelmässigt så är det bara race hojar med licens förare som skall köra i race/licens gruppen, och licensen rekommenderar jag att du grejar i alla fall eftersom licensen egentligen är en försäkring i grund och botten (classic licens 1250kr http://www.svemo.se/sv/Forbundsinformation/Licens/Priser/).

För som det är nu så är du och hojen oförsäkrad, vilket inte är bra för dig eller för den du kanske drar med dig om du klotar, men där avslutar vi paragrafrytteriet.

Sen kan det också vara så att snabbgruppen är minst lika snabb som race/licensgruppen eftersom det finns så många olika typer av klasser som är i race/licens för att träna.

Och för att avsluta i ren Cashback stil så gör vi ju allt det här bara för att det är så förbaskat kul, inte för att skriva folk på näsan och vara paragrafryttare, vår yttersta önskan är att du skall åka ifrån vår bandag och vara toknöjd med körtid, tips och tricks från BC, Nicklas och mig.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Vad gäller för att få köra på bana?
Skinnställ eller funkar det med godkänd utrustning även om det inte är skinn?
licens eller klarar man sig på körkortet?

Du får åka utan skinnställ, men det är en jäkla skillnad om olyckan är framme att glida lungt och fint på ditt skinnställ istället för att trasa sönder ett textilställ. Mina egna erfarenheter är också att textilställ nyper fast i asfalten så att man börjar snurra istället för att glida i större utsträckning.

Dessutom är det ju en hel del som brukar sälja sina skinnställ den här tiden på året så du kan säkert göra ett kap:)
Jag kan också i princip lova dig att när du väl varit på dina första bandag så kommer du tämligen omgående boka upp fler bandagar - så kul är det:banana

Körkort duger alldeles utmärkt.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Å förresten, jag är ledsen för långsam återkoppling till en del av er, men jag har varit på tjänsteresor samt försökt samla pluspoäng hos familjen i mellan dem.

Men på den sista tjänsteresan var det hursomhelst ganska kul ena dagen då vi gjorde något helt annat - vi fick köra såna här (bilden tagen av mig), grymt kul å vilket ljud!!!
image.jpg

image.jpg
 
Last edited:

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Tack för svar!
Jag har tänkt ta licens till sommaren om allt går som planerat och jag kör alltid med skinnställ, fråga mest då min kompis inte har köpt något än..
/Patrik
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Hur ser bokningsläget ut? Hur många platser finns kvar i de olika grupperna?
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top