2013 års bandagar med Cashback Racing

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Det är svårt att säga, det handlar mer om att få till jämna grupper än att sätta gränser var lägsta o högsta tid är i en grupp.

- 1:15 race, 1:15-1:22 snabb , 1:22 - lugn ungefär, men snälla ta det inte så exakt. Klotgren och Cajback kanske sätter lite andra tider. QUOTE]

Precis, vår grundidé är ju att alla skall ha så kul som möjligt och det är ju varken kul (eller för den delen säkert) att bli omblåst till höger och vänster, eller tappa en massa tempo för att man är tvungen att köra om hela tiden.

Sen är det alltid en väldigt stor skillnad på farten på morgonen när man spänner sig lite extra mot tempot på eftermiddagen när alla börjar hitta runt mycket bättre.

Nu har vi ju två dagar så det kommer bli grymt mycket åktid i alla fall :) men vi kommer aktivt att flytta mellan grupperna under dagarna eftersom alla har transponder.

Wohooooo va kul vi skall ha!!!!!!!!!!!!!!

DSC_2854_Snapseed.jpg
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Vad har jag gjort...


Det är svårt att säga, det handlar mer om att få till jämna grupper än att sätta gränser var lägsta o högsta tid är i en grupp.

- 1:15 race, 1:15-1:22 snabb , 1:22 - lugn ungefär, men snälla ta det inte så exakt. Klotgren och Cajback kanske sätter lite andra tider.

Precis, vår grundidé är ju att alla skall ha så kul som möjligt och det är ju varken kul (eller för den delen säkert) att bli omblåst till höger och vänster, eller tappa en massa tempo för att man är tvungen att köra om hela tiden.

Sen är det alltid en väldigt stor skillnad på farten på morgonen när man spänner sig lite extra mot tempot på eftermiddagen när alla börjar hitta runt mycket bättre.

Nu har vi ju två dagar så det kommer bli grymt mycket åktid i alla fall :) men vi kommer aktivt att flytta mellan grupperna under dagarna eftersom alla har transponder.

Wohooooo va kul vi skall ha!!!!!!!!!!!!!!

View attachment 389844
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Några få platser kvar pga förhinder - kom igen nu, detta kommer bli ruskigt bra! :) Mail till mig, peterpan@live.se så får ni kontaktuppgifterna till killarna som säljer sina platser.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Det är med ett stort leende som jag får tacka ALLA deltagare, arrangörer, samarbetspartners och övriga inblandade för ett par helt underbara dagar :hej
Maken till god stämning och lyckat event får man leta efter och det har vi alla en del i!
Det här gör vi om!!!! :tummenupp

Klotgren har massor med fina och roliga bilder som kommer deltagarna tillgodo och några dyker garanterat upp här också!

Tack än en gång! :)
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Hej alla,

Vill också passa på att tacka alla deltagande för två fantastiska dagar, ett litet extra tack vill jag rikta till:

BMW Sverige, härlig uppställning och inställning - vilken hoj ni har i S1000RR hoppas ni säljer många fler. Extra tack från Belgaren Curt med sin extremt djupa kunskap i S1000RR.

Bactor MC som var där med en riktig verkstad, 1000 mila service blandades med däcksbyten, ni var igång redan på söndag kväll och jobbade stenhårt ända fram till tisdag kväll, en extra kram till mamma Bactor som bakad så goda kakor.

Peter Lindén, jag säger så här, kan det någonsin bli tråkigt när du är med? Jag har inte upplevt den dagen och kommer troligen inte att göra det heller. Grymt att du kunde ställa upp och skjutsa folk, du gjorde många väldigt glada! Din föreläsning på kvällen, 85000hk i ryggen, Viggen, Gripen, tävla med Honda 6 cyl, stripa om polarens hoj på natten innan race osv - Tack Peter!

Johan Reuterholt med sin sidovagnsracer som var där och skjutsade i lunchbreaket båda dagarna. Inte nog med att det var rejält uppskattat utan också för att vädergudarna båda dagarna bestämde sig för att det skulle regna precis i lunchbreaket, och då var ju du där och körde upp torrspår lagom till lunchpasset var slut!

Alla föråkare/instruktörer, utan er funkar vårt upplägg mycket dåligt - mer än 45mil blev det totalt under dessa två dagar! Grymt jobbat!

Skalman, Robban, ni kommer dit för att det är kul och frågar kan vi hjälpa till med något? Slutresultat? Ni gjorde många väldigt glada över er hjälp och härliga inställning.

Adam, Tobias, Peter, tack för er blick i utsläppet runt banan.

Har jag glömt något? Jo, det skall väl vara alla bilder, men de kommer snart - det blev ganska många...

Till er som filmat och tänker lägga upp filmerna på Youtube eller Vimeo så har jag en önskan:
Se till att tagga filmerna med:
Cashback Racing
Cashback Racing Trackday
Cahsback
Cashback Trackday
Cashback Gelleråsen
Då blir det lättare för oss andra att hitta filmerna när vi bl.a. har hojabstinens i vinter.

Här är en liten snutt från mig när jag körde sent i tisdags eftermiddag när nästan alla ni packat ihop:
http://youtu.be/5zSLAxx7vhA

Hälsningar

Cashback Racing
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
I väntan på de andra 900 bilderna som håller på att laddas upp på bilddelnings site så kommer här lite hårdredigerade bilder från i måndags och tisdags.

Ni får gärna använda bilderna för privat bruk, men i kommersiellt bruk skall ni skriva: Fotograf Björn Nordgren

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Äntligen!!!

Här är alla bilder, blev ett par stycken, närmare bestämt 897st! Bilderna är bara lätt redigerade och inte beskurna, men det ser rätt bra ut i alla fall:)

Klicka på länken så kommer ni till Nikons gratis tjänster för lagring och "sharing" av bilder, alla får 2gb gratis och har man en Nikon kamera och registrerar den så får man 20gb gratis.

http://img.gg/QXPYNwW

Under varje bild finns det en bildspelsknapp samt en knapp för att lagra bilden lokalt på din dator/padda/mobil. Bilderna är 2-3mb stora och räcker lätt till A3 print. Vill ni ha större bildfiler så är det bara att maila bildnumret till mig på Cashbackracing@gmail.com.
Viktigt, ni får använda bilderna för privat bruk (det gör inget om ni kreddar mig:eek:)), om ni däremot använder bilderna för kommersiellt bruk så skall ni skriva: Fotograf Björn Nordgren

Hälsningar

Cashback Racing - Riktigt bra bandagar!
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Hoppas ni arrangerar minst lika många och feta bandagar nästa år! Ni gör ett riktigt bra jobb och levererar "det nya fräscha" inom banåkning på svenska :kär keep it up!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det är inte kamerans fel att jag ser ut som en stelopererad knubbsäl men jag övar!
Chefen här hemma tokleker med en Nikonkamera btw, stort smajl.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top