2006 GSXR600 & R6 bänkade

Gottis skrev:
nu blev jag besviken :(


Eh?
Över 110 RWHP på en 600cc hoj är väl inte direkt en besvikelse?

Siffrorna stämmer ju t.om. nästan överens med Yamahas PR om dess effekt på veven.


Men var är Daytona 675? :tungan
 
Tror inte man ska stirra sig blind på toppeffekt utan hela registret verkar åxå som GSXR600 uppdaterat ordentligt i år.
 
Toppeffekten på R6:an var det väl inget fel på. Däremot var kurvan inte speciellt snygg och dessutom var den förskjuten åt höger i förhållande till de andra. GSX-R:ens kurva hade jag föredragit även om den är marginellt svagare.

Edit: Suzukin har ju faktiskt cirka 10hk över en stor del av registret. Det lär nog kännas ganska mycket vid normal körning.
 
Last edited:
Mao den nya R6:an blir inte så användbar på gatan då den får smisk med råge på mellanregistret.
Om man nu inte enbart varvar 13.5 -15.5 krpm hela tiden. :yoparty
 
kAtanAmAn skrev:
fattar för lite för att förstå..
var det vanlig tyska? :va



klart :D

nopp...flamländska heter det.....tror jag :D
 
isse skrev:
GSXR imponerar ju mest, även om R6´an har fin peak!

/N
Man fattar inte riktigt varför R6:an ska varva till 17 500. Effekten faller ju redan vid typ 14k och verkar dö helt vid 15,5k typ. Kul med en motor som tvärdör två k varv innan rödstrecket... Undrar hur de har mätt.
 
Bingo skrev:
Man fattar inte riktigt varför R6:an ska varva till 17 500. Effekten faller ju redan vid typ 14k och verkar dö helt vid 15,5k typ. Kul med en motor som tvärdör två k varv innan rödstrecket... Undrar hur de har mätt.


Det står i artikeln att varvmätaren ljuger med ca. 1500 varv. När varvmätaren säger 17500 varv så snurrar motorn egentligen 16000 varv.

Det samma gäller för övrigt på många tidigare japs-600 också, däribland gamla R6 och ZX6-R, detta enligt senaste Performance Bikes.
 
Bingo skrev:
Man fattar inte riktigt varför R6:an ska varva till 17 500. Effekten faller ju redan vid typ 14k och verkar dö helt vid 15,5k typ. Kul med en motor som tvärdör två k varv innan rödstrecket... Undrar hur de har mätt.

Varvräknaren är trimmad till i år för att visa 1500v för mycket..


Sen den effekten som tillverkarna går ut med är oftast inräknat den lilla extra effekten man får av trycksatta luftburken.
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top