20-åring sköts med elpistol – hjärndöd

Ja jävlar, jag tycker vi exporterar dig Bonny, för du vet ju redan vad som är bäst att göra enligt USAs lagstiftning, men ta med din egen blockflöjt, jag tror inte att dom är så vanliga där borta.

En stilla fråga, har du svårt att hantera motgångar?

Fy fan vilket hat detta växte inom mig.
Första tanken när jag bara såg rubriken var att personen får lite skylla sig själv, men fel att behöva betala med sig liv för en smitning. Sen läste man hela artikeln samt (framförallt) såg filmklippet...

Äckligt feta jävla latmask till polis med lägre IQ än min skostorlek!
Hur jävla lat måste man vara för att, under språng, välja att rota fram elpistolen istället för att bara greppa tag i den flyende som är mindre än någon meter framför?
Hur jävla fet och usel kondition måste man inte ha för att tro sig inte kunna springa ifatt en handfängslad tjej från första början? När försökte han ens på ett fyspass senast, kring månlandningen?

Och sen dömer hela rättsystemet (inkl poliser...) att han inte gjort något fel... det är så jävla korrupt och vidrigt :zpy

Drägg skall fördrivas med alla medel.

Kan man göra det med sk ickedödliga medel så är det bra.

Vem i helvete kommer ens på tanken att bojad fly från en polisstation?

Vad menar du egentligen? :va

Detta verkar det som:

”Ingen av oss kan ha bättre omdöme än en amerikansk polis.”

Nejdå, det är fullt möjligt att en svensk som har gått i kommunal musikskola och lärt sig spela blockflöjt samt läst 12 poäng genusvetenskap på någon högskola är mycket bättre på att vara polis i USA än en som har gått polisskola i USA, men det är inte troligt.

Det är inte heller troligt att någon här på SH är det.

Teoretiskt sett skulle du kunna köra skjortan av Valentino Rossi också, det vet vi inte eftersom ni aldrig har suttit på samma material på samma bana samtidigt, men jag tar mig friheten att anta att det inte är så. (jag ber förebyggande om ursäkt om jag skulle ha fel)

Nejdå, det är fullt möjligt att en svensk som har gått i kommunal musikskola och lärt sig spela blockflöjt samt läst 12 poäng genusvetenskap på någon högskola är mycket bättre på att vara polis i USA än en som har gått polisskola i USA, men det är inte troligt.

Det är inte heller troligt att någon här på SH är det.

Teoretiskt sett skulle du kunna köra skjortan av Valentino Rossi också, det vet vi inte eftersom ni aldrig har suttit på samma material på samma bana samtidigt, men jag tar mig friheten att anta att det inte är så. (jag ber förebyggande om ursäkt om jag skulle ha fel)
Aj då, du har hackat upp dig men märker det inte själv. Behöver kanske lite hjälp på traven. Andas med magen, ta ett par djupa andetag och släpp långsamt ut luften. Känn hur du blir lugn och avslappnad. Andas så 1 minut och läs sedan igenom vad andra har skrivit och vad du har skrivit – och gör en pudel. Kommer kännas bättre!

En polis i USA är bättre på att vara polis i USA än någon här på forumet, tills motsatsen har bevisats.

Alla MotoGP förare är värdelösa på att köra motorcykel för det finns YouTubeklipp på när några av dom krachar:

Aj då, du har hackat upp dig men märker det inte själv. Behöver kanske lite hjälp på traven. Andas med magen, ta ett par djupa andetag och släpp långsamt ut luften. Känn hur du blir lugn och avslappnad. Andas så 1 minut och läs sedan igenom vad andra har skrivit och vad du har skrivit – och gör en pudel. Kommer kännas bättre!

Chop chop.

/Mac Aber

En polis i USA är bättre på att vara polis i USA än någon här på forumet, tills motsatsen har bevisats.

Förhoppningsvis, samtidigt är det skrämmande hur du förbehållslöst försvarar ageranden som uppenbart inte har att göra med polisiär kompetens alls. En fet jävel som inte orkar ta några steg, utföra sina polisiära plikter och greppa en bojad och knarkad tjej, utan skjuter henne i ryggen istället. Trots att hon varken var beväpnad eller ett hot. Det står ingenstans i manualen och kan man inte lösa problemet på ett bättre sätt än att skjuta bojad person i ryggen kan man vilka gärna skjuta snattare också.

Människor, oavsett vilka, ska lyda lagen annars slås de ner brutalt och direkt.
Är det den här typen gedigen utbildning du förordar och är det den här typen av poliskår och rättssamhälle du vill ha så förstår jag inte vad du har emot religiösa eller kommunistiska länder. I Iran och Nordkorea, där sker det spännande saker med dom som bryter mot lagen. Vill du leva i den typen av rättssamhälle?

Förhoppningsvis, samtidigt är det skrämmande hur du förbehållslöst försvarar ageranden som uppenbart inte har att göra med polisiär kompetens alls. En fet jävel som inte orkar ta några steg, utföra sina polisiära plikter och greppa en bojad och knarkad tjej, utan skjuter henne i ryggen istället. Trots att hon varken var beväpnad eller ett hot. Det står ingenstans i manualen och kan man inte lösa problemet på ett bättre sätt än att skjuta bojad person i ryggen kan man vilka gärna skjuta snattare också.

Människor, oavsett vilka, ska lyda lagen annars slås de ner brutalt och direkt.
Är det den här typen gedigen utbildning du förordar och är det den här typen av poliskår och rättssamhälle du vill ha så förstår jag inte vad du har emot religiösa eller kommunistiska länder. I Iran och Nordkorea, där sker det spännande saker med dom som bryter mot lagen. Vill du leva i den typen av rättssamhälle?

Lite väl svart/vitt i debatten, tycker jag.
En elpistol räknas som ett ganska ofarligt hjälpmedel.
Att offret faller olyckligt och skadar sig allvarligt är mer otur än felaktigt ingripande.
Förhoppningsvis lär sig amerikanska polisen att vara lite försiktigare efter detta.

Lite väl svart/vitt i debatten, tycker jag.
En elpistol räknas som ett ganska ofarligt hjälpmedel.
Att offret faller olyckligt och skadar sig allvarligt är mer otur än felaktigt ingripande.
Förhoppningsvis lär sig amerikanska polisen att vara lite försiktigare efter detta.

Den inställningen är grundproblemet med ett ypperligt hjälpmedel, "det är ju ofarligt".

Det kommer troligtvis bli en ändring i rapportering bland vår poliskår vad det gäller användandet av pepparspray därför att den används för lättvindigt. Den är ju ofarlig så varför inte.

Mycket farligt att låta folk ha hjälpmedel som tillåter dom att fjärna sig från själva utövandet som med pepparspray och taserpilarna.

Mycket få som använder dom i onödan skulle ta steget och begå ett fysiskt övergrepp istället, skillnaden för mottagande part är sällan stor.

Den inställningen är grundproblemet med ett ypperligt hjälpmedel, "det är ju ofarligt".

Det kommer troligtvis bli en ändring i rapportering bland vår poliskår vad det gäller användandet av pepparspray därför att den används för lättvindigt. Den är ju ofarlig så varför inte.

Mycket farligt att låta folk ha hjälpmedel som tillåter dom att fjärna sig från själva utövandet som med pepparspray och taserpilarna.

Mycket få som använder dom i onödan skulle ta steget och begå ett fysiskt övergrepp istället, skillnaden för mottagande part är sällan stor.

Pepparspray kommer nog att förbjudas i Svedala, men att jämföra detta med USA går ju inte ens.

Tar detta helt från mitt minne men jag tror att antalet döda av svenska poliskulor jämfört med USA är inte ens jämförbara.

Däröver är allt som inte är ett handeldvapen bättre.

Pepparspray kommer nog att förbjudas i Svedala, men att jämföra detta med USA går ju inte ens.

Tar detta helt från mitt minne men jag tror att antalet döda av svenska poliskulor jämfört med USA är inte ens jämförbara.

Däröver är allt som inte är ett handeldvapen bättre.

Förbjudas tror jag inte, men rapportskrivningen kommer att likställas vid avfyrande av tjänstevapnet.

Både pepparspray och tasern är ett synnerligen användbart hjälpmedel i händerna på vettiga människor, men som vanligt är människor med vett i skallen ytterst sällsynta.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP