20-åring sköts med elpistol – hjärndöd

En kula i huvudet lär han blivit av med jobbet, fast fått ära och glamour på SH.com
Zappade och då kan man rycka på axlarna och gå in i värmen och ta en munk igen, nothing to see here.

:glömdet

trams, du tanker fel, sa har ju ingen sagt?
ibland tar folk fel beslut (som snuten har) men det far man rakna med. nar man provocerar nagon som bar vapen, och denna person tar fel beslut kan det ga riktigt at helvete. shit happens, sa enkelt ar det.

trams, du tanker fel, sa har ju ingen sagt?
ibland tar folk fel beslut (som snuten har) men det far man rakna med. nar man provocerar nagon som bar vapen, och denna person tar fel beslut kan det ga riktigt at helvete. shit happens, sa enkelt ar det.

Så inga problem för en polis att sätta en kula i skallen på Ghost Rider vid hans smitningar? (förutom det faktum att GR-scenariot skulle utspelas i Sverige, med svenska lagar och svensk polis)
Eller ja, tazer lär ju få minst sagt snarlika konsekvenser i 250-300 km/h på två eller ett hjul...

Har man dessutom lite koll på vad för lagar och regler som gäller så vet man om att t.ex. väktare, militär och polis har visa krav på sig så fort dom frihetsberövar någon (handfängsel går under frihetsberövande), t.ex. ansvarar för den personens hälsa.
Sen kan jag lätt erkänna att jag inte vet hur lagar och regler kring detta är i USA, men skulle misstänka att dom får något liknande ansvar.

*EDIT* Du skriver själv att polisen har tagit fel beslut, och det har lett till att en annan människa dog, men ändå anser du alltså att inget straff eller påföljd för polismannen ska utdelas? :va

Last edited:
När skall de göra nåt åt sina vapenlagar?
Fifan vilket skitland det är, US&A. Skitkultur, skitmat, krigiska, lever över sina tillgångar. Skit allt.

De är ju 100 ggr ruttnare än Grekland och Spanien tillsammans.

Nja.
Det är ungefär som att påstå att europeiska poliser är mördare eftersom Stasi och Gestapo inte hade silkeshandskar i tjänsteutrustningen, att europeisk kultur är skit eftersom bulgarisk folkmusik låter som en våldtagen katt, att eropeisk mat är skit för att surkål smakar könssjukdom, osv.

I problemområdena i storstäderna hamnar varken de bästa eller de smartaste snutarna.

Även i lilla knätofssverige är det problem med sprutnarkomaner som försöker stickas med (angivet) AIDSsmittade sprutor, ungdommar med minerade kläder (otroligt men sant) och liknande.
Jag är mer förvånad över att det inte är fler liknande händelser.

popcorn.gif

Kan vi vara överens om att om hon suttit still på avvisad plats hade inget hänt?

Alltså är alla händelser följder av beslut hon har tagit och således självförvållade.

Hur jävla svårt är det att fatta?

Kan vi vara överens om att om hon suttit still på avvisad plats hade inget hänt?

Alltså är alla händelser följder av beslut hon har tagit och således självförvållade.

Hur jävla svårt är det att fatta?

1) Jag håller med om att hon mycket troligen var en idiot, men att i praktiken straffas med döden för att försöka smita ser jag inte som vettigt eller ens i närheten av nödvändigt.

2) Jag ser det mer som att hon mycket troligen varit vid liv, troligen utan ett enda skrubbsår, om polisen inte varit en jävla tjockis utan tankekraft och istället tagit tre steg och greppat tag i henne istället för att köra 10.000 volt i en 20-årig tjej som springer med handfängsel på ryggen ca två meter framför honom.

Hur jävla svårt är det att fatta? (touché)

3) "alla händelser följder av beslut hon har tagit och således självförvållande" är inte korrekt, hennes död är till följd av polismannen beslut. Han var inte utan (vettigare) alternativ till handling, inkl. valet att faktiskt låta henne springa iväg och ta hand om problemet vid senare tillfälle och/eller med kollegor.

* Försvarar dock inte henne, som sagt ser jag henne mer som en belastning för samhället, men förtjänar inte att dö för det och inte på detta sättet.

Last edited:
Har ni tittat på cops överhuvudtaget? Poliserna är hårda och rätt till det.

Hon var pundare och hade troligen ett väldigt krångligt förflutet. Synd hon är död men vi behöver rensa världen lite. Nä jag orkar inte diskutera =) Men de är så jag tycker.

Såg på "Cops" igår när dom tog hand om en psyksjuk/PCP-påverkad snubbe. Där tyckte jag dom sa att dom inte fick taze:a killen eftersom dom redan hade fått på han handfängsel.

Fan va cops kan va kul, ibland hejjar man ju på snuten och bara vill att dom ska taze:a den tjocka uppkäftiga ghettobruden. Och iband är dom alldeles för hårda mot en junkie som haft ett svårt liv, men som uppenbarligen inte är farlig.. STOP RESISTING!! BzzzZZZzzzz :crash

1) Jag håller med om att hon mycket troligen var en idiot, men att i praktiken straffas med döden för att försöka smita ser jag inte som vettigt eller ens i närheten av nödvändigt.

2) Jag ser det mer som att hon mycket troligen varit vid liv, troligen utan ett enda skrubbsår, om polisen inte varit en jävla tjockis utan tankekraft och istället tagit tre steg och greppat tag i henne istället för att köra 10.000 volt i en 20-årig tjej som springer med handfängsel på ryggen ca två meter framför honom.

3) "alla händelser följder av beslut hon har tagit och således självförvållande" är inte korrekt, hennes död är till följd av polismannen beslut. Han var inte utan (vettigare) alternativ till handling, inkl. valet att faktiskt låta henne springa iväg och ta hand om problemet vid senare tillfälle och/eller med kollegor.

* Försvarar dock inte henne, som sagt ser jag henne mer som en belastning för samhället, men förtjänar inte att dö för det och inte på detta sättet.

Du får det att låta som om polisen medvetet hade ihjäl henne ju?
Tror verkligen inte det var hans avsikt, hade hon suttit stilla istället så hade detta inte inträffat.
Självklart lider man med tjejen och hennes familj men någonstans så känner jag att hon har sig själv att skylla.
Bråkar man med en beväpnad polis så får man inte en tillsägelse följt av en klapp på axeln, fattar man inte det så får man ta konsekvenserna (självklart ska det inte innebära döden i ett fall som det här men olyckor händer, det går inte att undvika sådant alltid).

Skickat via Fap-a-talk

Såg på "Cops" igår när dom tog hand om en psyksjuk/PCP-påverkad snubbe. Där tyckte jag dom sa att dom inte fick taze:a killen eftersom dom redan hade fått på han handfängsel.

Fan va cops kan va kul, ibland hejjar man ju på snuten och bara vill att dom ska taze:a den tjocka uppkäftiga ghettobruden. Och iband är dom alldeles för hårda mot en junkie som haft ett svårt liv, men som uppenbarligen inte är farlig.. STOP RESISTING!! BzzzZZZzzzz :crash

Mja de var han som skulle ta självmord. De var rätt taskigt och visa ansiktet. De sköt han med tazen men fick sen på bojjorna och då fick de inte skjuta igen för de var ett par poliser redan på han.

Poliser dödas ofta i usa och därmed tycker jag de är full förståelse att de är stenhårda. I sverige så får de inte ens sätta bojjor på dig för att bara vara säkra. Utan du måste först ha slagit polisen och bitit dem i benen sen får dem bojja dig när de är försent.

Det är oerhört korrekt, pga hennes beslut tog snutt fitan :mad: sitt beslut och så gick det som det gick.

Hon får skylla sig själv, dumma pundarbrud.

1. Det var inte stöten som kortslöt hjärnan, utan fallet.
Kan jämföras med att du knuffar till någon som halkar och faller med olyckligt resultat, knuffen här var 50kV (eller vad dom nu pytsar ut)

2. Hon hade händerna framför sig och att tackla/greppa tag skulle med otur ge samma resultat om hon ramlade.

3. I efterhand så ter sig alla alternativ som bättre, lite svårt att få fram facit innan bara.

Inte surfat på Aftonbladet eller Expressen på några år, så det var en underlig iakttagelse.
Kopierade allt från DN.se däremot.

Tycker den stämmer ganska korrekt, det var en tjugoåring som sköts med en elpistol och numera är hjärndöd. Förvirrande rubrik? Missledande? Vad är det som det klagas på?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hjärndöd <--- lite info om definitionen hjärndöd.

Underbart hur Sporthoj i vanlig anda anser att i detta fallet kunde polisen gärna fått dra upp sin 9mm och satt lite hålspetsammo i skallen. För visst fasen hade det varit jobbigt för den tjocka fan att ta tre steg till och ta tag i henne.

Hade han satt en kula i benet på henne hade han säkerligen fått skit.
En kula i huvudet lär han blivit av med jobbet, fast fått ära och glamour på SH.com
Zappade och då kan man rycka på axlarna och gå in i värmen och ta en munk igen, nothing to see here.

:glömdet

Känner att jag behöver förtydliga att mitt inlägg var ironiskt.

Hon var pundare och hade troligen ett väldigt krångligt förflutet. Synd hon är död men vi behöver rensa världen lite. Nä jag orkar inte diskutera =) Men de är så jag tycker.

Aha, mitt misstag, visste inte att man skulle ta en persons förflutna i beräkningen, men då såklart, då får man räkna med död... (obs: ironi)

Du får det att låta som om polisen medvetet hade ihjäl henne ju?
Tror verkligen inte det var hans avsikt, hade hon suttit stilla istället så hade detta inte inträffat.
Självklart lider man med tjejen och hennes familj men någonstans så känner jag att hon har sig själv att skylla.
Bråkar man med en beväpnad polis så får man inte en tillsägelse följt av en klapp på axeln, fattar man inte det så får man ta konsekvenserna (självklart ska det inte innebära döden i ett fall som det här men olyckor händer, det går inte att undvika sådant alltid).

Nej, jag tror inte polisen medvetet hade ihjäl henne. MEN hans handlade resulterade i hennes död.

Det som gjorde mig förbannad är inte hennes förflutna, hennes idioti eller problem, utan att polisens handlande resulterade i en annan människas död, i mina ögon en oskyldig människas död (men här förstår jag att många av er inte anser henne oskyldig) OCH att han kommer undan med det, inga påföljder, inget straff.

Sen minns jag att det finns ett flertal sådana här incidenter, t.ex. någon som blev ihjälskjuten av polis när personen (mörkhyad i New York om jag inte minns fel) bara plockat fram en Snickers egentligen men polisen misstänkte pistol. Hur det blev påföljder där eller inte minns jag inte.

Jag anser bara att man inte kan bedöma att denna (bara) 20-åriga tjejen, med handfängsel i ryggen, kan utgöra ett sådant hot att man beslutar att använda elpistol på henne.
Hur hade folk sett på det hela om det vore en 14-årig tjej eller kille som snattat en butik? ska polisen då helt plötsligt förtjäna straff/påföljder?
en 35-årig MC-förare som kort för fort och är på G att smita?

Jag anser man får betänka konsekvensen av sina handlingar, både som brottsling som polis och bedöma om riskerna är värt vad det ställs emot t.ex. smitning vs. död, snatteri vs. placera en kula i knäet osv.

Det är oerhört korrekt, pga hennes beslut tog snutt fitan :mad: sitt beslut och så gick det som det gick.

Hon får skylla sig själv, dumma pundarbrud.

Skicka Ghost Rider till giljotinen för sina fortkörningar?

(sen japp, pundare och korkad, men jag bedömer inte dom två sakerna vara skäl nog för att straffas med döden, fast visserligen kan vi säkerligen minska befolkningen rejält om man så smidigt skulle få avrätta folk)

1. Det var inte stöten som kortslöt hjärnan, utan fallet.
Kan jämföras med att du knuffar till någon som halkar och faller med olyckligt resultat, knuffen här var 50kV (eller vad dom nu pytsar ut)

2. Hon hade händerna framför sig och att tackla/greppa tag skulle med otur ge samma resultat om hon ramlade.

3. I efterhand så ter sig alla alternativ som bättre, lite svårt att få fram facit innan bara.

Se ovanstående inlägg, de två sakerna jag stör mig på att dels polisens tröga och lata beslut, och att hans handlande ledde till hennes död men ändå går han utan påföljder.

Gör du eller jag någon som olyckligt resulterar i någon annan död kommer vi mycket troligen inte undan med ursäkten att det var ett misstag eller en olycka, det blir vållande till annans död.

Aha, mitt misstag, visste inte att man skulle ta en persons förflutna i beräkningen, men då såklart, då får man räkna med död... (obs: ironi)

Nej, jag tror inte polisen medvetet hade ihjäl henne. MEN hans handlade resulterade i hennes död.

Det blev en olyckshändelse. Vi vet som sagt inte vad som hände innan förloppet. Så de var oturligt att hon blev hjärndöd.
Jag tar de rätt så lätt. Hon hade gjort något, polisen handlade i ett skarpt läge. Vi vanliga civila får inte veta och så blir folk sura.

Det här var ju galet mycket otur.
Jag tror nog att polisen ifråga tycker att det är riktigt synd
att det slutar på det här viset, och det kunde han inte veta i förväg.

Sen finns det förstås en poäng i att jänkepållarna kanske borde
sänka sin konsumtion av donuts och börja träna... :rolleyes:

Polisen hade flera alternativ där, fysisk brottning med tjejen, kunde ha lett till samma resultat och så jävla roligt är det inte att bli biten av och spottad på av HIV smittade knarkare.

Elpistol, ingen risk att bli biten/spottad på, en rejält avskräckande effekt på fortsatt bråk.

Tjänstvapen, låter mycket och stor risk att döda personen, dessutom jobbig att rengöra efteråt.

Han valde det MINST FARLIGA ALTERNATIVET, både för sig och för brottslingen.

Historiskt sett har nog fler människor dött i olyckliga brottningsmatcher och fler poliser har smittats med diverse av att vara fysiskt närgången, alltså valde polisen helt rätt, minst risk att skada kvinnan och sig själv.

Jag är övertygad om att polisen skulle ha gjort ett annat val om det historiskt sett hade dött 50% av dom som har blivit zappade, nu är det inte så, hon var väl den första....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti