Hon var pundare och hade troligen ett väldigt krångligt förflutet. Synd hon är död men vi behöver rensa världen lite. Nä jag orkar inte diskutera =) Men de är så jag tycker.
Aha, mitt misstag, visste inte att man skulle ta en persons förflutna i beräkningen, men då såklart, då får man räkna med död... (obs: ironi)
Du får det att låta som om polisen medvetet hade ihjäl henne ju?
Tror verkligen inte det var hans avsikt, hade hon suttit stilla istället så hade detta inte inträffat.
Självklart lider man med tjejen och hennes familj men någonstans så känner jag att hon har sig själv att skylla.
Bråkar man med en beväpnad polis så får man inte en tillsägelse följt av en klapp på axeln, fattar man inte det så får man ta konsekvenserna (självklart ska det inte innebära döden i ett fall som det här men olyckor händer, det går inte att undvika sådant alltid).
Nej, jag tror inte polisen medvetet hade ihjäl henne. MEN hans handlade resulterade i hennes död.
Det som gjorde mig förbannad är inte hennes förflutna, hennes idioti eller problem, utan att polisens handlande resulterade i en annan människas död, i mina ögon en oskyldig människas död (men här förstår jag att många av er inte anser henne oskyldig) OCH att han kommer undan med det, inga påföljder, inget straff.
Sen minns jag att det finns ett flertal sådana här incidenter, t.ex. någon som blev ihjälskjuten av polis när personen (mörkhyad i New York om jag inte minns fel) bara plockat fram en Snickers egentligen men polisen misstänkte pistol. Hur det blev påföljder där eller inte minns jag inte.
Jag anser bara att man inte kan bedöma att denna (bara) 20-åriga tjejen, med handfängsel i ryggen, kan utgöra ett sådant hot att man beslutar att använda elpistol på henne.
Hur hade folk sett på det hela om det vore en 14-årig tjej eller kille som snattat en butik? ska polisen då helt plötsligt förtjäna straff/påföljder?
en 35-årig MC-förare som kort för fort och är på G att smita?
Jag anser man får betänka konsekvensen av sina handlingar, både som brottsling som polis och bedöma om riskerna är värt vad det ställs emot t.ex. smitning vs. död, snatteri vs. placera en kula i knäet osv.
Det är oerhört korrekt, pga hennes beslut tog snutt fitan

sitt beslut och så gick det som det gick.
Hon får skylla sig själv, dumma pundarbrud.
Skicka Ghost Rider till giljotinen för sina fortkörningar?
(sen japp, pundare och korkad, men jag bedömer inte dom två sakerna vara skäl nog för att straffas med döden, fast visserligen kan vi säkerligen minska befolkningen rejält om man så smidigt skulle få avrätta folk)