20-åring sköts med elpistol – hjärndöd

CBS 60 minutes hade ett inslag om tazers för någon månad,
fler och fler counties har börjat lägga ner användandet av dom, då bla hjärtsjuka etc dör för skitgrejjer.

Däremot hade det blivit en uppschwing på privatmarknaden.

Hade han inte använt tazer så hade rubriken varit "polis död av hjärtattack efter jakt på brottsling"...

Han valde det MINST FARLIGA ALTERNATIVET, både för sig och för brottslingen.

Historiskt sett har nog fler människor dött i olyckliga brottningsmatcher och fler poliser har smittats med diverse av att vara fysiskt närgången, alltså valde polisen helt rätt, minst risk att skada kvinnan och sig själv.

Jag är övertygad om att polisen skulle ha gjort ett annat val om det historiskt sett hade dött 50% av dom som har blivit zappade, nu är det inte så, hon var väl den första....

Du spinner vidare på din okunnighet..

http://rt.com/usa/news/500-taser-law-enforcement-503/
On Monday this week, law enforcement responded to a call of a drunk and disorderly person in Houston County, Georgia. When they arrived at a bar, the man in question, 43 year old Johnnie Kamahi Warren, was already on the ground. According to the local Dothan Eagle, a sheriff’s deputy still deployed blasts from a Taser gun on the man. Twice. He died moments later and now the officer who fired those shots is being investigated, all while on paid administrative leave.

Warren is number 500 on the list of Taser-related casualties, and Amnesty International says that number is too high to warrant a wake-up call this late in the game.

Hur många har dött vid traditionell polisbrottning som du föreskriver då?

Det kan ju vara så att det fortfarande är det minst riskfyllda alternativet, väger man sedan in polismannens risker i bedömningen så kan det faktiskt vara det bästa alternativet även om fler dör av tazern

Men jag tycker att du ska ge dig ut och brottas med lite HIV smittade sprutnarkomaner som går på droger själv, så att du får grundlig insyn i hur kul det är, eller så kan du spinna vidare på din okunnighet.

Hur många har dött vid traditionell polisbrottning som du föreskriver då?

Det kan ju vara så att det fortfarande är det minst riskfyllda alternativet, väger man sedan in polismannens risker i bedömningen så kan det faktiskt vara det bästa alternativet även om fler dör av tazern

Men jag tycker att du ska ge dig ut och brottas med lite HIV smittade sprutnarkomaner som går på droger själv, så att du får grundlig insyn i hur kul det är, eller så kan du spinna vidare på din okunnighet.

Jo det är livsfarligt i staterna med alla hivpositivasprutnarkomaner som hivar snuttar

Jo det är livsfarligt i staterna med alla hivpositivasprutnarkomaner som hivar snuttar

Inte varje ingripande, men som sagt till du själv har brottats med några blödande, bitande och spottande HIV infekterade människor tycker jag att du ska hålla käften.

Jag känner en snut som har levt i dödsångest efter att ha blivit rejält nerblodad av en känt HIV positiv och när han sedan tvättade av sig upptäckte han att han själv hade ett öppet sår, gått på återkommande kontroller och knappt vågat röra sin fru och sina barn tills sista provet var taget och svaret hade kommit.

Inte varje ingripande, men som sagt till du själv har brottats med några blödande, bitande och spottande HIV infekterade människor tycker jag att du ska hålla käften.

Jag känner en snut som har levt i dödsångest efter att ha blivit rejält nerblodad av en känt HIV positiv och när han sedan tvättade av sig upptäckte han att han själv hade ett öppet sår, gått på återkommande kontroller och knappt vågat röra sin fru och sina barn tills sista provet var taget och svaret hade kommit.

Antar att han jobbat längre än uppkomsten av hiv, annars är det bara att stå ut.

kommer det fram i filmen att det är svenskar eller är det bara rubriken?

Det har stått om dem i kvällspressen och dessutom såg jag ett längre reportage om dem i någon av de där brittiska Cops-plagiaten....
Som svar på din fråga: Ja, de var svenskor.

Då varken du eller dom flesta snutar gjort det så tycker jag du ska hålla käften du med. :hej

Då varken du eller dom flesta snutar gjort det så tycker jag du ska hålla käften du med. :hej

Dom flesta snutar har nog brottats med en blödande och/eller bitande/spottande person, att inte alla har HIV vet både dom och jag, men varken dom eller jag, eller ens du, vet VILKA som har HIV, så därför behandlas alla som att dom KAN ha det, och det är helt okej med mig, men tydligen inte med dig, jag tycker att polisen som har bäst insikt i problematiken är bäst lämpad att bedöma tillvägagånssätt, det tycker inte du.

Därför är det du som ska knipa igen, inte jag.

Tror ingen vill bli dömd för livet för att de valt att jobba med andras säkerhet.

Tyvärr står det inte HIV i pannan på folk, att få ett skrubbsår eller få blåmärke går över med tiden men hur var det nu med HIV...?

Dom flesta snutar har nog brottats med en blödande och/eller bitande/spottande person, att inte alla har HIV vet både dom och jag, men varken dom eller jag, eller ens du, vet VILKA som har HIV, så därför behandlas alla som att dom KAN ha det, och det är helt okej med mig, men tydligen inte med dig, jag tycker att polisen som har bäst insikt i problematiken är bäst lämpad att bedöma tillvägagånssätt, det tycker inte du.

Därför är det du som ska knipa igen, inte jag.

Har du koll på smittrisken via bitande?

Har du koll på smittrisken via bitande?

Förmodligen näst intill obefintlig eftersom det först måste bitas hål i skinnet och sedan blanda saliv med blodet, men jag har inga siffror på det.

Smittrisken är likaså nästintill obefintlig från HIV smittad kvinna till man vid oskyddat vaginalt samlag, men jag skulle inte ta risken, skulle du?

Förmodligen näst intill obefintlig eftersom det först måste bitas hål i skinnet och sedan blanda saliv med blodet.

Smittrisken är likaså nästintill obefintlig från HIV smittad kvinna till man vid oskyddat vaginalt samlag, men jag skulle inte ta risken, skulle du?

Beror på vem hon är och situation.............

Men om du nu begriper att det är obefintlig risk att smittas genom bett eller saliv, varför då förespråka onödigt användande av vapen?

Beror på vem hon är och situation.............

Men om du nu begriper att det är obefintlig risk att smittas genom bett eller saliv, varför då förespråka onödigt användande av vapen?

Näst intill obefintlig, jag tar inga onödiga risker.

Jag krachar bilen en gång på 50000mils körning, likafullt måste jag ha bilbältet på mig om jag ska köra till kiosken två kvarter bort.

Jag har aldrig kraschat en motorcykel än, ändå tycker folk att man är en idiot som kör till jobbet i jeans dom varmaste dagarna.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti