20-åring sköts med elpistol – hjärndöd

Beror på vem hon är och situation.............

Men om du nu begriper att det är obefintlig risk att smittas genom bett eller saliv, varför då förespråka onödigt användande av vapen?

De kan faktiskt ha hepatit med. Och de är inte så himla trevligt och bli smittad för att man jobbar pga en heroinisthora.
Ja heroinister står lägst i kasten. Råttor är mer välkomna.

TJOOOHOOO vad ni ber varandra hålla truten :D

Näst intill obefintlig, jag tar inga onödiga risker.

Jag krachar bilen en gång på 50000mils körning, likafullt måste jag ha bilbältet på mig om jag ska köra till kiosken två kvarter bort.

Jag har aldrig kraschat en motorcykel än, ändå tycker folk att man är en idiot som kör till jobbet i jeans dom varmaste dagarna.

Ser inte kopplingen, skadar ditt bilbälte folk när du använder det?

Ser inte kopplingen, skadar ditt bilbälte folk när du använder det?

Vill man inte se kopplingen så.

Det är LAG på att förebygga en minimal risk, men vi ska förneka någon annan av försöka undvika en annan risk?

Men du gillar säkert att en massa internethjältar lägger sig i hur du sköter ditt jobb, vilka val du väljer att göra, vilka risker du vill undvika och så vidare.

Jag vill att personen det närmast berör ska få avgöra riskerna själv, har Polisen i fråga gjort fel så kommer han säkert att få något straff för det.

Det är en nästan obefintlig risk för två svenska poliser att bli knivad/misshandlad av en tolvåring också, men det har hänt http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tolvaring-med-kniv-attackerade-polis_6849213.svd

Vill man inte se kopplingen så.

Det är LAG på att förebygga en minimal risk, men vi ska förneka någon annan av försöka undvika en annan risk?

Men du gillar säkert att en massa internethjältar lägger sig i hur du sköter ditt jobb, vilka val du väljer att göra, vilka risker du vill undvika och så vidare.

Jag vill att personen det närmast berör ska få avgöra riskerna själv, har Polisen i fråga gjort fel så kommer han säkert att få något straff för det.

Det är en nästan obefintlig risk för två svenska poliser att bli knivad/misshandlad av en tolvåring också, men det har hänt http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tolvaring-med-kniv-attackerade-polis_6849213.svd

Att låta en fotpolis själv välja lämplig handingsmetod gentemot gemene man tycker säker du är en bra ide, inte jag.

Men då tycker jag isåfall att lapplisor skall få beväpna sig dom oxå, samt ges möjligheten att själva välja hur dom skall hantera situationer.

Med din tankegång skall vi ju nu pepparspraya alla 12 åringar som kan komma för nära en länsman, bara för att dom skall vara säkra.

Att låta en fotpolis själv välja lämplig handingsmetod gentemot gemene man tycker säker du är en bra ide, inte jag.

Men då tycker jag isåfall att lapplisor skall få beväpna sig dom oxå, samt ges möjligheten att själva välja hur dom skall hantera situationer.

Med din tankegång skall vi ju nu pepparspraya alla 12 åringar som kan komma för nära en länsman, bara för att dom skall vara säkra.

Polisen har, till skillnad från dig, en gedigen utbildning i riskbedömning, vad han får och inte får göra, vilka vapen han får använda när och hur och så vidare.

Dessutom utbildas han lika mycket i vad han inte får göra, hur han ska tolka och utvärdera situationer och bedöma hotbilder, men du tycker fortfarande att du kan bedöma sånt bättre?

Dom svenska poliserna som blev knivade och sparkade av tolvåringen blev det för att dom underskattade riskerna och inte var handlingsberedda.

Dom kommer givetvis att lära av sitt misstag och värdera nästa situation annorlunda, men att pepparspraya i förebyggande syfte tycker jag låter som att ta i, men dom kan ju vara beredda på att pepparspraya om tolvåringen rycker fram en kniv nästa gång, eller hur?

Polisen har, till skillnad från dig, en gedigen utbildning i riskbedömning, vad han får och inte får göra, vilka vapen han får använda när och hur och så vidare.

Dessutom utbildas han lika mycket i vad han inte får göra, hur han ska tolka och utvärdera situationer och bedöma hotbilder, men du tycker fortfarande att du kan bedöma sånt bättre?
Konstigt, min kollega två rum bort har jobbat som polis i USA, Dallas/Ft. Worth för att vara exakt. Han har en helt annan bild av polisutbildningen än vad du har. Han har antagligen fel...
Du har dock rätt i att de har mycket utbildning i vad de får/inte får men det är mest knutet till olika myndigheters olika juristriktion snarare än riskbedömningar.
Vad gäller vapen var rådet "bigger is better" och de avrådde från 9 mm eftersom de behöver den större stopingpowern i en 45:a.

Polisen i USA har ingen gedigen utbildning.
I Sverige är utbildningen två och ett halvt år, i USA är den några månader lång, oftast.
Fast det är klart, begreppet "gedigen" är relativt.

Konstigt, min kollega två rum bort har jobbat som polis i USA, Dallas/Ft. Worth för att vara exakt. Han har en helt annan bild av polisutbildningen än vad du har. Han har antagligen fel...
Du har dock rätt i att de har mycket utbildning i vad de får/inte får men det är mest knutet till olika myndigheters olika juristriktion snarare än riskbedömningar.
Vad gäller vapen var rådet "bigger is better" och de avrådde från 9 mm eftersom de behöver den större stopingpowern i en 45:a.
OT: Och en 45a är 11.45mm för att kunna förstå skillnaden, men jag vill påstå att val av kula påverkar mer än val av kaliber när det gäller handvapen.
http://www.youtube.com/watch?v=DaXcXVvRuJ8

Ja jävlar, jag tycker vi exporterar dig Bonny, för du vet ju redan vad som är bäst att göra enligt USAs lagstiftning, men ta med din egen blockflöjt, jag tror inte att dom är så vanliga där borta.

Polisen i USA har ingen gedigen utbildning.
I Sverige är utbildningen två och ett halvt år, i USA är den några månader lång, oftast.
Fast det är klart, begreppet "gedigen" är relativt.

Dom har vad Amerikanska myndigheter tycker är en tillräcklig utbildning for att göra sitt jobb och använda dom vapen dom har.

Tycker du annorlunda behöver du inte åka dit.

Jag tycker att svenska poliser som blir knivade och misshandlade av tolvåringar är rätt mesiga...

Ja jävlar, jag tycker vi exporterar dig Bonny, för du vet ju redan vad som är bäst att göra enligt USAs lagstiftning, men ta med din egen blockflöjt, jag tror inte att dom är så vanliga där borta.
Varför är du både aggressiv och otrevlig?
Du påstod att amerikanska poliser har en gedigen utbildning, en vän till mig som har nämnda utbildning påstår annat, precis som Maestro gör. Din reaktion är att bli irriterad och nedlåtande mot oss. Menar du att vi inte får kommentera ditt påstående om "gedigen utbildning"?
För övrigt bör du nog acceptera att folk kommer att kommentera dina inlägg, precis lika mycket som att du kommenterar andras.

För övrigt kan jag tycka att om du nu vill vara spydig så bode du kunna prestera bättre än att papegoja Valmers eller fantisera ihop något om mig och amerikansk lagstiftning eftersom jag ju inte kommenterade den...

Amerikanska poliser har tillräcklig utbildning för att få bära både handeldvapen och stunguns och använda valfri kombination av dom i varje given situation.

Du tycker att du är bättre skaffad att bedöma än dom är?

Vad har du själv för gedigna utbildningar som gör dig bättre lämpad att göra den bedömningen?

Amerikanska poliser har tillräcklig utbildning för att få bära både handeldvapen och stunguns och använda valfri kombination av dom i varje given situation.

Vad har du själv för gedigna utbildningar som gör dig bättre lämpad att göra den bedömningen?

Amerikansk polis har inte en "tillräcklig utbildning för att få bära både handeldvapen och stunguns och använda valfri kombination av dom i varje given situation." , alla ostraffade amerikaner får göra det utan.

Du är bara tramsig.

-Det är så därför att *fakta#1*
-*Fakta#1* stämmer inte enligt *källa1*
-Du är ful!

Amerikansk polis har inte en "tillräcklig utbildning för att få bära både handeldvapen och stunguns och använda valfri kombination av dom i varje given situation." , alla ostraffade amerikaner får göra det utan.

Du är bara tramsig.

-Det är så därför att *fakta#1*
-*Fakta#1* stämmer inte enligt *källa1*
-Du är ful!

Så amerikanska poliser får ingen som helst utbildning på sina tjänstevapen?

Det var nyheter för mig.

Vad menar du egentligen? :va

Detta verkar det som:

”Ingen av oss kan ha bättre omdöme än en amerikansk polis.”

Kan det inte vara såhär:

”Polismannen har uppfyllt kriterierna för att bli polis i sin hemstat OCH har svårt att bedöma när han faktiskt är hotad och måste använda våld och/eller har pga inlärning/genetik en benägenhet att vara våldsam.”

Det ena behöver inte utesluta det andra. Att det finns poliser som inte kan bedöma när de måste använda våld finns det ju överväldigande mängder med exempel på.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rodney_King

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul