2 klotningar inom en halvtimme på ondagsgaas med rr

Status
Ej öppen för fler svar.
Hej Jan

Du har rätt, jag vet att tonen är hård här. Men det är ett mansdominerat forum och precis som i ett killgäng eller på en arbetsplats där det är mestadels män, blir tonen lite hårdare än vanligt. Jag säger inte att det är OK, speciellt inte när det kommer till påhopp o dyl. Det jag menar är att medlemmarna måste hjälpa oss moderatorer genom att tex anmäla! 1.Om folk anmälde när de känner sig påhoppade/kränkta så slipper vi stänga trådar, som det klagats på senare tid. Då tar vi bort dom inlägg som är hätska och tonen kan hållas "normal" i tråden ist för att totalt spåra ut, som tex denna.

2. Moderatorerna gör detta på sin fritid, utan ersättning. Vi är vanliga människor precis som medlemmarna. Men vi behöver Er hjälp!

Som jag skrev till Bikerlady, tycker inte man ska sitta och klaga när man inte kan dra sitt strå i stacken. Obs, inte riktat direkt mot dig. :)

3. Edit: Du har säkert sett att jag har en hojklubb för tjejer, vi är mest aktiva på facebook. Jag starta klubben för att få in fler tjejer i hojgemenskapen just pga att det är så mansdominerat och en hård attityd. Många av tjejerna finns här, sen finns det vissa som inte vill/orkar med sporthoj.com. Men tror inte det har så mycket med att man är tjej att göra utan mer som person. Finns minst lika många män som inte pallar med attityden på sporthoj.com. :)

1. Senast jag anmälde någon så fick jag ta det med högre instans på forumet då det tyvärr gällde en moderator. Men du har rätt. Man ska anmäla inlägg när man känner sig kränkt. Dom flesta orkar inte det dock utan struntar i det och försvinner från forumet istället. Det är lite för många som knappt hunnit säga "Hej" innan vissa här på forumet visat upp en dålig ton och sen ser man inte röken av den medlemmen igen. Det är ni moderatorer som måste sätta ner foten och påvisa vilken typ av diskussionsklimat som gagnar forumet i stort och även majoriteten av medlemmarna långsiktigt.

2. Jag försöker hjälpa till så gått det går men dom gånger man faktiskt säger till och ber folk att hyfsa tonen så blir man själv ett offer för gruppmentaliteten så det är faktiskt inte så himla motiverande att göra det allt för ofta. Jag har hängt här sedan -07. Fem år nu och det var DEFINITIVT bättre hyfs här förr om åren.

3. STRÅLANDE bra gjort och bra initiativ! Trots att jag inte är tjej så har jag varit inne och kollat Facebook-sidan. Mer tjejer på motorcykel!! Bra gjort!

Många av tjejerna finns här, sen finns det vissa som inte vill/orkar med sporthoj.com. Men tror inte det har så mycket med att man är tjej att göra utan mer som person. Finns minst lika många män som inte pallar med attityden på sporthoj.com.

Läs det du skrev ovan. Ska det vara så? Att folk inte pallar med attityden.....? Gagnar det forumet i stort? Du sätter själv fingret på problemet ser det ut som.....

Last edited:
Jag försöker hjälpa till så gått det går men dom gånger man faktiskt säger till och ber folk att hyfsa tonen så blir man själv ett offer för gruppmentaliteten så det är faktiskt inte så himla motiverande att göra det allt för ofta.

Ja... tyvärr så är det så!!!

Men alltså om du läser vad jag skriver så kanske du förstår, det finns olika moderatorer för de olika forums delarna. Detta är INTE mitt forum och jag kan inte göra något. Jag frågade DIG, flertal gånger VAR påhoppen var men har ännu inte fått något svar. Om du visat mig vad DU tycker är kränkande kunde jag fört det vidare, dock har jag en svag aning om att det inte är DU som är måltavlan i det inlägg som du anser kränkande och då kan jag inte göra något.

Jag har redan gjort moderatorn för denna forumsdel uppmärksam på denna tråd, redan innan diskussionen starta. Men som jag sagt tidigare sitter inte moderatorerna online dygnet runt.

Det är väldigt lätt att anmäla, till vänster om Svara-knappen har du en liten triangel. Om du pekar på den står det Rapportera inlägg. Du kunde klistra och klippa tre meter långa regler ang sporthoj.com men tycker det är svårt att hitta anmäla knappen som finns på varje inlägg. :)

Money... jag sitter inte och klagar... utan påpekar faktum... sakligt! Dessutom sitter ju du här och ser inläggen idag... ta då DITT strå till stacken och gör ditt som moderator.

Däremot tycker jag att det verkar svårt att anmäla/rapportera kränkande inlägg.... processen måste bli enklare!!!

Jag ser INTE var jag ska anmäla!!!

:)

Men alltså om du läser vad jag skriver så kanske du förstår, det finns olika moderatorer för de olika forums delarna. Detta är INTE mitt forum och jag kan inte göra något. Jag frågade DIG, flertal gånger VAR påhoppen var men har ännu inte fått något svar. Om du visat mig vad DU tycker är kränkande kunde jag fört det vidare, dock har jag en svag aning om att det inte är DU som är måltavlan i det inlägg som du anser kränkande och då kan jag inte göra något.

Jag har redan gjort moderatorn för denna forumsdel uppmärksam på denna tråd, redan innan diskussionen starta. Men som jag sagt tidigare sitter inte moderatorerna online dygnet runt.

Det är väldigt lätt att anmäla, till vänster om Svara-knappen har du en liten triangel. Om du pekar på den står det Rapportera inlägg. Du kunde klistra och klippa tre meter långa regler ang sporthoj.com men tycker det är svårt att hitta anmäla knappen som finns på varje inlägg. :)

Dont feed the trolls! :gnissla

Det vet jag inte om jag kan hålla med om , största skillnaden är att de figurerar mer reflexvästar på forumet nu än då !!

bra ide till Egmont dock ... Sporthoj.com reflexvästar , istället för mjukiströjja med luva :tummenupp :hihi

Dom flesta tjejer jag känner verkar ha denna erfarenhet:

Ursprungligen postat av Swish
Jag har många gånger försökt berätta för folk vad som är lämpligt och mindre lämpligt, gett tips och så, men eftersom jag är tjej brukar jag oftast bara få en irriterad blick och en kommentar i stil med "och vad vet du?". Så jag skiter i det nu för tiden.

Ursprungligen postat av Swish
Det är trevligt att veta, men jag har blivit avsnäst så många gånger att jag inte orkar försöka, som sagt.

Och sexism och skit på nätet är så vanligt utbrett att det är löjligt och det vet du själv. Det gäller även här.

.....och det skrev hon gällande ton och jargong på forumet?

I beg to differ.

Det gällde när hon kom med tips till dem som körde sämst på gruppkörning, (enligt hennes egen utsaga). En helt annan kontext. Hur hon framför det och varför personen känner att denne förlorar ansiktet vet vi inte. Jag dristar mig till att kommentera för det är bl a mig hon svarar i de inläggen.

Ta gärna exempel, relevanta sådana.

Last edited:
Dont feed the trolls! :gnissla

Det är väl ungefär den här typen av inlägg som jag syftar på bl.a. Att hänga ut forummedlemmar som "troll" för att man uttrycker en åsikt som till råga på allt är uttalad för att man ser ett problem på forumet. Och när en moderator gör det är det än värre. Ditt inlägg är nu anmält och jag kommer ta upp även detta med Swedie. Håll dig neutral, agera enligt den handlingsplan och dom förhållningsregler som ni moderatorer förhoppningsvis har att rätta er efter och radera inläggen eller banna oss om vi nu brutit mot forumets regler. Men kalla INTE forummedlemmar för "troll". Jag är definitivt inte ett troll och jag har skrivit en hel del vettiga inlägg och hjälp folk här med olika saker sedan jag reggade mig för fem år sedan. Nu får Johnny ta detta.

Last edited:
bra ide till Egmont dock ... Sporthoj.com reflexvästar , istället för mjukiströjja med luva :tummenupp :hihi

5UAVA.jpg

Det är väl ungefär den här typen av inlägg som jag syftar på bl.a. Att hänga ut forummedlemmar som "troll" för att man uttrycker en åsikt som till råga på allt är uttalad för att man ser ett problem på forumet. Och när en moderator gör det är det än värre. Ditt inlägg är nu anmält och jag kommer ta upp även detta med Swedie. Håll dig neutral, agera enligt den handlingsplan och dom förhållningsregler som ni moderatorer förhoppningsvis har att rätta er efter och radera inläggen eller banna oss om vi nu brutit mot forumets regler. Men kalla INTE forummedlemmar för "troll". Jag är definitivt inte ett troll och jag har skrivit en hel del vettiga inlägg och hjälp folk här med olika saker sedan jag reggade mig för fem år sedan. Nu får Johnny ta detta. Inte ett ord till från mig.

Nästan alla inlägg du gör på SH är av besk och bitter smak. Medlemmar som du och Bikerlady som är politiskt korrekta in absurdum är vad som driver mig bort från SH. Tro inte att du är nån jävla riddare på en vit springare som ska rädda sporthoj.com från sitt förfall.

Fy fan. Banna mig på fläcken.

Last edited:
Nästan alla inlägg du gör på SH är av besk och bitter smak. Medlemmar som du och Bikerlady som är politiskt korrekta in absurdum är vad som driver mig bort från SH. Tro inte att du är nån jävla riddare på en vit springare som ska rädda sporthoj.com från sitt förfall.

Om du läst mina inlägg så hade du insett att det inte alls stämmer. En majoritet av det jag skriver består av reseberättelser och att dela med mig av det jag lyckats snappa upp genom åren. Dom senaste dagarna har jag skrivit hyffsat faktaspäckade inlägg om C1:an + en massa annat. Men det skiter väl du i. Och vad trådskaparen skrev tidigare om samma sak skiter du väl också i.

Last edited:
Om du läst mina inlägg så hade du insett att det inte alls stämmer. En majoritet av det jag skriver består av reseberättelser och att dela med mig av det jag lyckats snappa upp genom åren. Dom senaste dagarna har jag skrivit hyffsat faktaspäckade inlägg om C1:an + en massa annat. Men det skiter väl du i. Och vad trådskaparen skrev tidigare om samma sak skiter du väl också i.

Du är fett jobbig.

Jösses! Jag har varit medlem här sen januari 2012... och skrivit sammanlagt 47 inlägg inklusive detta inlägg... och redan den största skiten som går i ett par hojstövlar????????:confused:

Det är väl ungefär den här typen av inlägg som jag syftar på bl.a. Att hänga ut forummedlemmar som "troll" för att man uttrycker en åsikt som till råga på allt är uttalad för att man ser ett problem på forumet. Och när en moderator gör det är det än värre. Ditt inlägg är nu anmält och jag kommer ta upp även detta med Swedie. Håll dig neutral, agera enligt den handlingsplan och dom förhållningsregler som ni moderatorer förhoppningsvis har att rätta er efter och radera inläggen eller banna oss om vi nu brutit mot forumets regler. Men kalla INTE forummedlemmar för "troll". Jag är definitivt inte ett troll och jag har skrivit en hel del vettiga inlägg och hjälp folk här med olika saker sedan jag reggade mig för fem år sedan. Nu får Johnny ta detta.

Tyst troll! :D

Nu lägger jag locket på den här tråden så får berörda moderatorer ta ställning till om den ska förbli stängd eller inte.
Lite god ton och respekt för varandras olika åsikter är ett av forumets grundläggande regler.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka