2 klotningar inom en halvtimme på ondagsgaas med rr

Status
Ej öppen för fler svar.
:krama :hihi

Vet inte säkert, men nånting får mig att tro att du är rätt säker på att du vet allt bäst och inte är speciellt mottaglig för vad andra kan ha för synsätt och upplevelse.

Äh, jag snackar skit, det är klart att jag är säker.

Pricken... yttrandefrihet är en sak men betyder inte per automation att det är fritt fram att kränka någon!!!

Antingen är det några av er som misstolkar eller missförstår det skrivna med flit eller så är det jag som är otydlig... ngt fel är det ju!!!

Vad jag egentligen vill framföra är:

Hur svårt kan det vara med en juste stämning på ett forum???

Sen tycker jag också att så fort jag som tjej yttrar mig så får jag mer skit än andra... vilka justa bikers va???????

Hade folk betett sig på samma sätt irl som här på forumet då hade de fått problem!!!!

Nej... nu tycker jag att ni får skärpa er!!!

Det tänker jag göra... eh basta!!!!!!:yoparty

Jag måste hålla mig till diverse lagar och paragrafer som lärare... det kan man inte komma ifrån... men nu är det väl kanske inte skolbranschen som diskuteras här... :)

det var du som började dra paralleller med skolan.

Detta är inte skolan, detta är Sporthoj. com .... dravel och skitsnackets hem och vi som vistas här har en tydlig störning som gör att vi i stort sätt gillar det :)

Last edited:
Men alltså, ALLA är inte LIKA! Thank God for that btw! Så som Orecic skrev så är inte allt gull gull o rosa fluff fluff. Detta är ett hojforum, med en bunt gubbar och ett fåtal tanter. Där alla har olika åsikter, olika synsätt på saker och ting. Alla skriver inte på samma sätt och tänker inte på samma sätt. Kommer alltid finnas delad mening, kommer alltid finnas folk som skriver för att djävlas. Precis som det finns i verkligheten. Det är inte svårare än att strunta i kommentarerna så länge de inte är riktade direkt mot dig, då ANMÄLER DU!!

Och det där med att du är tjej och får mer skit än andra kan bero på ditt sätt att uttrycka dig. Jag är oxå tjej och känner inte alls på samma sätt som du. Så att det har med att du är tjej tror jag inte ett skit på.

Av de inlägg jag sett dig skriva så är majoriteten negativa. Menar inte jag sett alla dina inlägg, men de jag sett har haft samma ton. :) Think about that.

Pricken... yttrandefrihet är en sak men betyder inte per automation att det är fritt fram att kränka någon!!!

Antingen är det några av er som misstolkar eller missförstår det skrivna med flit eller så är det jag som är otydlig... ngt fel är det ju!!!

Vad jag egentligen vill framföra är:

Sen tycker jag också att så fort jag som tjej yttrar mig så får jag mer skit än andra... vilka justa bikers va???????

Hade folk betett sig på samma sätt irl som här på forumet då hade de fått problem!!!!

Nej... nu tycker jag att ni får skärpa er!!!

Det tänker jag göra... eh basta!!!!!!:yoparty

Men alltså, ALLA är inte LIKA! Thank God for that btw! Så som Orecic skrev så är inte allt gull gull o rosa fluff fluff. Detta är ett hojforum, med en bunt gubbar och ett fåtal tanter. Där alla har olika åsikter, olika synsätt på saker och ting. Alla skriver inte på samma sätt och tänker inte på samma sätt. Kommer alltid finnas delad mening, kommer alltid finnas folk som skriver för att djävlas. Precis som det finns i verkligheten. Det är inte svårare än att strunta i kommentarerna så länge de inte är riktade direkt mot dig, då ANMÄLER DU!!

Och det där med att du är tjej och får mer skit än andra kan bero på ditt sätt att uttrycka dig. Jag är oxå tjej och känner inte alls på samma sätt som du. Så att det har med att du är tjej tror jag inte ett skit på.

Av de inlägg jag sett dig skriva så är majoriteten negativa. Menar inte jag sett alla dina inlägg, men de jag sett har haft samma ton. :) Think about that.

Dom flesta tjejer jag känner verkar ha denna erfarenhet:

Jag har många gånger försökt berätta för folk vad som är lämpligt och mindre lämpligt, gett tips och så, men eftersom jag är tjej brukar jag oftast bara få en irriterad blick och en kommentar i stil med "och vad vet du?". Så jag skiter i det nu för tiden.

Det är trevligt att veta, men jag har blivit avsnäst så många gånger att jag inte orkar försöka, som sagt.

Och sexism och skit på nätet är så vanligt utbrett att det är löjligt och det vet du själv. Det gäller även här.

Last edited:
Som du själv skrev så är en kränkning eller påhopp inte förens personen i fråga känner sig kränkt/påhoppad. Och det finns som du säkert själv märkt extremt många inlägg på det här forumet, samt olika moderatorer till de olika forumsdelarna. Vissa sitter inte 24/7 på sporthoj.com och kollar igenom varenda inlägg som skrivs. Tycker inte man ska klaga om man inte kan engagera sig själv eller hjälpa till. Vi gör vårt bästa för att medlemmarna ska trivas men vi behöver Er hjälp för det!

Sen fråga jag vilka inlägg i denna tråd som ansågs som påhopp men har inte fått något svar på det. Finns inlägg som pikar TS men ser inget personligt påhopp. Så, vet du något så visa mig, tack! :)

Money. Du har ju varit med ett tag och vet att många slutar hänga här pga den ofta råa tonen som är. Folk som har mycket att dela med sig av orkar inte utan ger upp och försvinner härifrån. Säger man ifrån tar det hus i helvete. Det finns ett definitivt attitydproblem här som förstör för många. Läs denna del av regelverket:

Uppförande på ett Internetforum
Iakttag vanlig nätetikett; håll en trevlig ton och en hyfsad nivå på argumenten.

Trevlig ton och hyfsad nivå på argumenten? Det händer på tok för ofta att folk inte klarar av den enkla uppmaningen och tyvärr gäller det även vissa moderatorer här. Du som moderator ska kunna regelverket och reglerna finns av en orsak och det är för att så många som möjligt ska trivas här. Dom flesta av dom som inte uppskattar tonen och påhoppen väljer att helt enkelt sluta skriva och det utan att säga "Hejdå" och förklara varför dom drar. Och dom få som faktiskt försöker förklara blir påhoppade igen. Ska det vara så? Hur svårt ska det vara att hålla en trevlig ton? Den här tråden är för övrigt inte den värsta. Men fortfarande en tråkig ton. Och trådskaparen själv har påpekat detta men det betyder väl inte ett skit, eller?

Kan med nästan säkerhet säga att det Marie menar i sitt inlägg där är vad som händer på själva gazzet. På forumet vet de flesta vem Marie är och vet att hon är grym på att köra. :)

Dom flesta tjejer jag känner verkar ha denna erfarenhet:

Och sexism och skit på nätet är så vanligt utbrett att det är löjligt och det vet du själv. Det gäller även här.

Hej Jan

Du har rätt, jag vet att tonen är hård här. Men det är ett mansdominerat forum och precis som i ett killgäng eller på en arbetsplats där det är mestadels män, blir tonen lite hårdare än vanligt. Jag säger inte att det är OK, speciellt inte när det kommer till påhopp o dyl. Det jag menar är att medlemmarna måste hjälpa oss moderatorer genom att tex anmäla! Om folk anmälde när de känner sig påhoppade/kränkta så slipper vi stänga trådar, som det klagats på senare tid. Då tar vi bort dom inlägg som är hätska och tonen kan hållas "normal" i tråden ist för att totalt spåra ut, som tex denna.

Moderatorerna gör detta på sin fritid, utan ersättning. Vi är vanliga människor precis som medlemmarna. Men vi behöver Er hjälp!

Som jag skrev till Bikerlady, tycker inte man ska sitta och klaga när man inte kan dra sitt strå i stacken. Obs, inte riktat direkt mot dig. :)

Edit: Du har säkert sett att jag har en hojklubb för tjejer, vi är mest aktiva på facebook. Jag starta klubben för att få in fler tjejer i hojgemenskapen just pga att det är så mansdominerat och en hård attityd. Många av tjejerna finns här, sen finns det vissa som inte vill/orkar med sporthoj.com. Men tror inte det har så mycket med att man är tjej att göra utan mer som person. Finns minst lika många män som inte pallar med attityden på sporthoj.com. :)

Money. Du har ju varit med ett tag och vet att många slutar hänga här pga den ofta råa tonen som är. Folk som har mycket att dela med sig av orkar inte utan ger upp och försvinner härifrån. Säger man ifrån tar det hus i helvete. Det finns ett definitivt attitydproblem här som förstör för många. Läs denna del av regelverket:

Trevlig ton och hyfsad nivå på argumenten? Det händer på tok för ofta att folk inte klarar av den enkla uppmaningen och tyvärr gäller det även vissa moderatorer här. Du som moderator ska kunna regelverket och reglerna finns av en orsak och det är för att så många som möjligt ska trivas här. Dom flesta av dom som inte uppskattar tonen och påhoppen väljer att helt enkelt sluta skriva och det utan att säga "Hejdå" och förklara varför dom drar. Och dom få som faktiskt försöker förklara blir påhoppade igen. Ska det vara så? Hur svårt ska det vara att hålla en trevlig ton? Den här tråden är för övrigt inte den värsta. Men fortfarande en tråkig ton. Och trådskaparen själv har påpekat detta men det betyder väl inte ett skit, eller?

Last edited:

Som jag ser det är det du och Herr Hellman som hela tiden sprider osämja och dålig stämning och håller det vid liv genom att konstant sprida galla omkring er om hur forumet beter sig mot er i trådar som INTE är avsedda för det, om och om igen.

Ibland passar man helt enkelt inte in, då får man anpassa sig så gott det går, eller helt sonika leka med andra "barn".

Ta det i pm som du själv nämnde i ett tidigare inlägg, eller gör polisanmälan om ni känner er kränkta, jag är inte det minsta intresserad av att ta del av era problem över hela forumet.

Money... jag sitter inte och klagar... utan påpekar faktum... sakligt! Dessutom sitter ju du här och ser inläggen idag... ta då DITT strå till stacken och gör ditt som moderator.

Däremot tycker jag att det verkar svårt att anmäla/rapportera kränkande inlägg.... processen måste bli enklare!!!

Jag ser INTE var jag ska anmäla!!!

:)

Som jag ser det är det du och Herr Hellman som hela tiden sprider osämja och dålig stämning och håller det vid liv genom att konstant sprida galla omkring er om hur forumet beter sig mot er i trådar som INTE är avsedda för det, om och om igen.

Ibland passar man helt enkelt inte in, då får man anpassa sig så gott det går, eller helt sonika leka med andra "barn".

Ta det i pm som du själv nämnde i ett tidigare inlägg, eller gör polisanmälan om ni känner er kränkta, jag är inte det minsta intresserad av att ta del av era problem över hela forumet.

Tanken är att så många som möjligt ska känna sig välkomna på ett i det här fallet kommersiellt forum och tonen som vissa här har gagnar inte det. Om du känner dig kränkt över den åsikten ska du kanske dra igång ett eget hojforum. Läs forumets regler och följ dom.

Sorry! Men nu tror jag att det har skett ett stort missförstånd! Vare sig jag eller Herr Hellman sprider vare sig galla, osämja eller dålig stämning... utan vi diskuterar vissa saker sakligt!

Jag har heller inte sagt att det är jag som är kränkt i denna tråd... tror att det bästa vore om du läste inläggen igen... så ser du vad som skett!!!!

Kan med nästan säkerhet säga att det Marie menar i sitt inlägg där är vad som händer på själva gazzet. På forumet vet de flesta vem Marie är och vet att hon är grym på att köra. :)

Hon skriver väldigt bra inlägg också. All respekt för henne. Men jag vågar påstå att många tjejer faktiskt har det rejält svårt här på forumet och på nätet generellt. "Ligga"? och liknande så fort en tjej visar sig..... Inte ok. Det frågan egentligen gäller är hur ett forum ska fungera så att så många som möjligt ska känna sig välkomna. Dom flesta som inte gillar attityden hos ett fåtal här försvinner fortare än kvickt. Gagnar det forumets ägare? Gagnar det forumet i stort? Vad tror du?

Money... jag är både tjej och biker som nästan enbart har arbetat med killar! Jag vet att det är en annan jargong bland snubbar... :)

Men nu pratar vi om vilket ansvar man har som medlem på ett forum... bl a på sporthoj.com!

Juste ton mot alla medlemmar här oavsett åsikter, hojmodell och storlek på hjälmen... är väl inte så svårt???? Eller????

är inte detta lite väl OT nu ?? eller sen sidan 4 typ .. (ja jag vet, jag är skyldig jag oxo)

Pär... svar: både ja och nej...

Ja, för att det handlar inte om en vurpa eller att man har kört av vägen...

... och nej, för att man tycker att den som råkat köra av vägen får "duktigt därbak" av andra bikers som tycker att den som klotar är en dålig hojåkare!!!

Och det är då fröken Bikerlady blir förbryllad och skriver ett och annat inlägg som får en del att må skitdåligt över hur man kan komma med elaka påhopp när en annan biker råkar illa ut!!!

Var finns empatin och den justa tonen gentemot en biker som klotat och har ont????

Jag är oerhört glad att ha kännedom om att vederbörande har klarat sig utan större skador!!!

Jag minns en rumänsk biker som sa: Bikers should help each other!!!!

*suck*

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...