2 klotningar inom en halvtimme på ondagsgaas med rr

Status
Ej öppen för fler svar.
Har försökt hitta ett inlägg som kan anses vara personligt påhopp men kan inte hitta något. :va länka gärna då jag bara kollat igenom snabbt. Tycker tråden spårat ut totalt, försök tagga ner allihopa.

Sen får man faktiskt sluta vara så himla känslig, alla skriver på olika sätt och text uppfattas oftast hårdare än vad det är menat. Sen tror jag nog att de som skriver "hårda" ord bara menar väl. De flesta av oss har garanterat vurpat någon gång och/eller känner någon som vurpat med inte så bra utgång och därför är man lite extra känslig när man läser sådant här. :) Nu hade TS tur och allt gick bra! :tummenupp

Har försökt hitta ett inlägg som kan anses vara personligt påhopp men kan inte hitta något. :va länka gärna då jag bara kollat igenom snabbt. Tycker tråden spårat ut totalt, försök tagga ner allihopa.

Sen får man faktiskt sluta vara så himla känslig, alla skriver på olika sätt och text uppfattas oftast hårdare än vad det är menat. Sen tror jag nog att de som skriver "hårda" ord bara menar väl. De flesta av oss har garanterat vurpat någon gång och/eller känner någon som vurpat med inte så bra utgång och därför är man lite extra känslig när man läser sådant här. :) Nu hade TS tur och allt gick bra! :tummenupp

Jag kan hitta mängder med inlägg som anses kränkande! Och egentligen är det så att det blir en kränkning först då personen ifråga KÄNNER sig kränkt!
Man kan heller aldrig tala om för en annan person att sluta vara känslig eller reagera på ett visst sätt. Vi är alla olika. Skulle jag som lärare uttrycka mig på det viset till en elev så hade jag blivit anmäld till Skolverket!!!

Däremot kan vi ställa som krav på oss själva att vi alla ska hjälpas åt att ha en trevlig ton gentemot varandra här!

Om man nu har något otalt med varandra så red gärna ut det via privata mail istället... så slipper vi andra se/läsa tråkiga inlägg! :)

Och visst är det så att man många gånger misstolkar/missförstår det skrivna på ett forum som detta, om man inte använder sig av diverse smilies!!! :hej

Jag kan hitta mängder med inlägg som anses kränkande!

I denna tråd? Det underliga är att inte ett enda inlägg blivit rapporterat i denna tråd.

Om man nu har något otalt med varandra så red gärna ut det via privata mail istället... så slipper vi andra se/läsa tråkiga inlägg! :)

Exakt! :tummenupp

javaguru... jag har pluggat nätjuridik... det kanske du också borde göra!?

har gjort .. och ärekränkning står det inget om i BBS-lagen. Bikerlady det e bra att du engagerar dig, och hoppas att du har bättre resultat än vad jag har haft.

Last edited:
I denna tråd? Det underliga är att inte ett enda inlägg blivit rapporterat i denna tråd.

Exakt! :tummenupp

Inget inlägg behöver rapporteras för att uppfattas som kränkande... och det är inte alla som orkar rapportera inlägg heller...

Själv tillhör jag den lata sorten... tyvärr!!!

:)

Skulle jag som lärare uttrycka mig på det viset till en elev så hade jag blivit anmäld till Skolverket!!!

jo men skulle alla vara så flata och följa skolverket så hade det varit totalt kaos och anarki i världen. där finns väl ingen som någon auktoritet i skolan idag?

jo men skulle alla vara så flata och följa skolverket så hade det varit totalt kaos och anarki i världen. där finns väl ingen som någon auktoritet i skolan idag?

Jag måste hålla mig till diverse lagar och paragrafer som lärare... det kan man inte komma ifrån... men nu är det väl kanske inte skolbranschen som diskuteras här... :)

Inget inlägg behöver rapporteras för att uppfattas som kränkande... och det är inte alla som orkar rapportera inlägg heller...

Själv tillhör jag den lata sorten... tyvärr!!!

:)

Men jo, det behövs det visst. Annars vet vi moderatorer inte om det uppfattas som kränkning eller inte. Istället för att tjafsa om personliga påhopp och totalt kladda ner en tråd så ANMÄL inlägget som du anser kränkande så tas det bort och tråden kan fortsätta i det ämne det är startat för!

Jag kan hitta mängder med inlägg som anses kränkande! Och egentligen är det så att det blir en kränkning först då personen ifråga KÄNNER sig kränkt!
Man kan heller aldrig tala om för en annan person att sluta vara känslig eller reagera på ett visst sätt. Vi är alla olika.

Jag känner mig kränkt över att folk känner sig kränkta för ingenting.

Vart anmäler jag?

Last edited:
Men jo, det behövs det visst. Annars vet vi moderatorer inte om det uppfattas som kränkning eller inte. Istället för att tjafsa om personliga påhopp och totalt kladda ner en tråd så ANMÄL inlägget som du anser kränkande så tas det bort och tråden kan fortsätta i det ämne det är startat för!

Så du menar att ni moderatorer inte kan tolka det skrivna ordet eller avgöra när det är en kränkning när ni själva sitter här och tjötar med oss???? Jag får inte ihop ekvationen!!!!!!!

Personligen orkar jag inte anmäla alla kränkande inlägg... och detta pga min stora lathet!:)

Och egentligen är det så att det blir en kränkning först då personen ifråga KÄNNER sig kränkt! Man kan heller aldrig tala om för en annan person att sluta vara känslig eller reagera på ett visst sätt.

Samtidigt kan man inte gullepljutta med alla hela tiden, om man "känner sig kränkt" över en vanlig pik som kommer vid ett tillfälle från en person så får man kamma till sig och komma in i matchen. Då är det dags att växa upp och sluta leva i rosa gulli-gull-moln.

Systematiska pikar från flera personer riktad mot en person däremot, det är trakasserier.

Problemet man får när alla känner sig kränkta eller det finns en idé inom gruppen om att ingen får blir kränkt är att man skapar konflikter som egentligen inte finns. Händer ofta på fest i Sverige till exempel; någon annan svarar åt "Daniel" som blir "påhoppad": MEN VAR INTE SÅ DUM MOT DANIEL NU! :( Innan ens Daniel hunnit ge ett svar eller ens gett en reaktion. Man har nu alltså effektivt skapat ett problem, eftersom det finns en uppfattning om att det finns en konflikt, som egentligen inte ens fanns.

Daniel ska nu alltså behöva förklara för gruppen att "nej jag känner mig inte kränkt, och nej jag är inte ledsen". Han behöver alltså försvara att han inte blir kränkt.

Så du menar att ni moderatorer inte kan tolka det skrivna ordet eller avgöra när det är en kränkning när ni själva sitter här och tjötar med oss???? Jag får inte ihop ekvationen!!!!!!!

Personligen orkar jag inte anmäla alla kränkande inlägg... och detta pga min stora lathet!:)

Som du själv skrev så är en kränkning eller påhopp inte förens personen i fråga känner sig kränkt/påhoppad. Och det finns som du säkert själv märkt extremt många inlägg på det här forumet, samt olika moderatorer till de olika forumsdelarna. Vissa sitter inte 24/7 på sporthoj.com och kollar igenom varenda inlägg som skrivs. Tycker inte man ska klaga om man inte kan engagera sig själv eller hjälpa till. Vi gör vårt bästa för att medlemmarna ska trivas men vi behöver Er hjälp för det!

Sen fråga jag vilka inlägg i denna tråd som ansågs som påhopp men har inte fått något svar på det. Finns inlägg som pikar TS men ser inget personligt påhopp. Så, vet du något så visa mig, tack! :)

Skulle lagarna tillämpas fullt ut skulle nog hela Sporthoj.com behöva förses med hänglås... Må väl och ride hard istället, tänk på att när dagen är slut är allt detta ändå bara på låtsas....

He he he... nu kom den svenska mentaliteten in!!!

Mon Dieu!!!:D:D:D

Sarkasmen gick dig tydligen helt förbi. Ponera att folk inte känner sig så kränkta som du tycker att de borde? Antalet rapporteringar som Money berättat om kanske sänder en liten signal. För övrigt vill jag ta tillfället i akt och tala om för dig att några av dina inlägg är de jag uppfattat som mest hätska här, (gäller dock inte denna tråd...än).

Orkar du sitta och vara kränkt "å folks vägnar"? Tänk om de inte vet om att de är kränkta? Du kanske får upplysa dem innan du rapporterar?

TS;

Du får ha tack för att du bjöd på dig!:tummenupp

Last edited:
Tänk vad kul det är att läsa somliga inlägg! Man märker ganska snart när vissa tolkar inläggen till sin egen fördel!!!
Läs inläggen noga så slipper vi diverse missförstånd/misstolkningar!

Jag är en av dem som sällan är på forumet pga att stämningen på forumet är alldeles för hård och hätsk... och man brukar säga att man blir som man umgås med tanke på mina egna tidigare hätska kommentarer/inlägg på tidigare trådar! :yoparty

Tänk vad kul det är att läsa somliga inlägg! Man märker ganska snart när vissa tolkar inläggen till sin egen fördel!!!
Läs inläggen noga så slipper vi diverse missförstånd/misstolkningar!

Jag är en av dem som sällan är på forumet pga att stämningen på forumet är alldeles för hård och hätsk... och man brukar säga att man blir som man umgås med tanke på mina egna tidigare hätska kommentarer/inlägg på tidigare trådar! :yoparty

Vet inte säkert, men nånting får mig att tro att du är rätt säker på att du vet allt bäst och inte är speciellt mottaglig för vad andra kan ha för synsätt och upplevelse.

Äh, jag snackar skit, det är klart att jag är säker.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul