powerglide
Glad amatör
Tror jag skall gå med i SMC och skaffa mig en reflexväst, verkar vara en trevlig bror-duktig-klubb med mycket ryggdunkande, äh nu går jag och knyter mig![]()
Blanda inte ihop enskilda instruktörer med SMC.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tror jag skall gå med i SMC och skaffa mig en reflexväst, verkar vara en trevlig bror-duktig-klubb med mycket ryggdunkande, äh nu går jag och knyter mig![]()
För att inte varit med på en av RR:s gruppkörningar verkar du väldigt insatt i hur det går till väga :rolleyes
nog för att jag är full men att klanka på smc är som att skjuta sig i foten
och dom som inte förstår det är svårtattutryckamigförattjagärfull[/QUOT
Att klanka ner på allt som sker för att SMC är frälsaren och hade räddat allt är som att skjuta sig i foten.
och dom som inte förstår det så är det svårt att att få er att förstå för att ni är fulla.
Det finns så oerhör många som inte har en aning om vad SMC är och gör, en BKK är en av det bästa man kan göra.
Men alla som inte hittar dit då? Och det är ju flertalet...
Nollvision är ju bara ett sätt att dölja att man inte fixar det man så gärna vill uppnå! Jag kanske har fel
Och jag ber ärligt om ursäkt att jag kopplade dig till SMC, det var dumt.
Och för att skriva rent privat så tar du upp på tok för mycket från SMS för att vara en trovärdig privatperson, "På kurserna kraschas det för mycket med, det är numera strikt "nollvision" som gäller, men ändå händer det skit"
Kanske dags att bestämma vilket ben du vill stå på i DENNA tråd!
RR kör som kärringar numera...
Klotningar sker ändå
Bättre att det finns en grupp med som kan ta hand om den som kört av.
Plus med körreglerna så undviks många klotningar som annars kunde skett.
Med tanke på hur många olyckor som sker överallt annars så är tre(?) stycken på en säsong där 50 - 80 hojar drar iväg varje onsdag riktigt bra![]()
I am a princess of the universe..... ?![]()
Kör man sist får man ju inte köra avDu menar, som man tog hand om mig?
Det jag hakade upp mig på (personligen) är hur ett par individer i den här tråden tycker det är rätt ok att bara ett par, tre gått av på gruppkörningar på gata i år, att det skulle vara något positivt.
Gänget jag åker med har gått från tokbombtempo (och ett par rätt stygga avåkningar, där vi lika gärna kunnat förlora ett par hojbröder) till lagom inspirerat tempo, och det intressanta är att ju mer vana banåkare vi blivit, ju mer städat har det varit på gatan....men det är väl så det fungerar.
Om det är en förbättring med tidigare så är det jättebra, ja.Det jag hakade upp mig på (personligen) är hur ett par individer i den här tråden tycker det är rätt ok att bara ett par, tre gått av på gruppkörningar på gata i år, att det skulle vara något positivt.
Jag tror inte att du förstår exakt! Detta är inget "gäng" vi åker med där vi känner alla som kör, det tillkommer nytt folk varje körning på samma sätt som SMC! Nya människor som har varierande kunskaper när det kommer till körning!
"Nollvision" enligt mig är bara löjligt, att sträva efter något som inte kommer att ske är bara idioti, påhittet var menat för media bara inte för att folk ska hänga upp sig på det. I Köpenhamn blev en dödad av liten (registrerad) eldriven bil som drar soptunna efter sig, hände på gågatan, ta den och stoppa den i nollvisionen!
Inse att så länge vi har fordon, speciellt dom som gör 0-100 på 3sec och har toppfart på 250-300 km/h så kommer olyckor att hända! Vi finner inte det roligt när någon går av, men det är en olycka inget annat!
Att vi har haft bara så få olyckor är ett tecken på att dom som kör respekterar reglerna som gäller och att dom flesta kör inom sin komfortzon!
Alla kör inte bana, alla är inte intresserade av SMC och BKK kurser eftersom dom kostar en del, ska dom inte få köra alls eftersom dom inte är vana banåkare? Vart ska dom ta vägen?
Låter som bläckt knappt torkat på körkorten av trådskaparen? Vägen svängde mer än tänkt aldrig kört där? Anpassad fart?
Tror på några klassiska rookiemisstag av er lite yngra skånepågarav texten att dömma, ta det lugnt därute, det tar tid att mästra en 1000 cc hyffsat, skynda långsamt eller gå ner i kubik till att börja med är en rekommendation.
Sen det där fjolliga, tramset med indelning i grupper på körningar, där de med minst..skall slå sig hårdast på bröstet. Det blir en jävla prestige, jag kör hårt o tufft går ut i snabba gruppen på gatan..Samkörningar/turåkningar skall vara kul och inspirerande, jag kan tycka det är kul att rulla lite för fort ibland på väl valda vägar, men med RÄTT sällskap, dvs de som jag vet hur de kör o hanterar hojen, samt att man inte blir för många, på solorundor ibland. Men jag har inga problem att köra saktare för att det skall vara flyt bland alla som är med och med tanke på problematik som blir med rykighet, tempoväxling mellan första o sista hoj. Skall man ut och åka många skall det väl ändå vara betoning på man skall ha kul, framför att visa att man minsan kör i gatgrupp rr..
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |