2 klotningar inom en halvtimme på ondagsgaas med rr

Status
Ej öppen för fler svar.
nog för att jag är full men att klanka på smc är som att skjuta sig i foten
och dom som inte förstår det är svårtattutryckamigförattjagärfull

nog för att jag är full men att klanka på smc är som att skjuta sig i foten
och dom som inte förstår det är svårtattutryckamigförattjagärfull[/QUOT

Att klanka ner på allt som sker för att SMC är frälsaren och hade räddat allt är som att skjuta sig i foten.
och dom som inte förstår det så är det svårt att att få er att förstå för att ni är fulla.:)

Det finns så oerhör många som inte har en aning om vad SMC är och gör, en BKK är en av det bästa man kan göra.

Men alla som inte hittar dit då? Och det är ju flertalet...

Last edited:
Ts är kass men han kommer lära sig.

Tycker de är synd att man ens ska köra av, man inser väl då att man inte alls behärskar sitt fordon i hastigheten man åker. Många av er tycker kromslädesåkare är töntiga men jämfört med sporthoj så tror jag på att de vinner mer njutning av sin körning. Men de är ju bara vad jag tror :). Motbevisa gärna med statistik från klotningar.

Nollvision är ju bara ett sätt att dölja att man inte fixar det man så gärna vill uppnå! Jag kanske har fel:va

Och jag ber ärligt om ursäkt att jag kopplade dig till SMC, det var dumt.

Och för att skriva rent privat så tar du upp på tok för mycket från SMS för att vara en trovärdig privatperson, "På kurserna kraschas det för mycket med, det är numera strikt "nollvision" som gäller, men ändå händer det skit"

Kanske dags att bestämma vilket ben du vill stå på i DENNA tråd!

Du började med att hänvisa till att det kraschas mer på kurserna än på era gruppkörningar....det tarvade en förklaring varför det trots allt händer, även om vi jobbar hårt med att minimera detta.
Grovt generaliserat handlar det om att ovana banåkare testar (för dem) nya saker, de hamnar utanför sin komfortzon, jag tror det är ofrånkomligt att det kommer hända småsaker emellanåt med de förutsättningarna.

Det jag hakade upp mig på (personligen) är hur ett par individer i den här tråden tycker det är rätt ok att bara ett par, tre gått av på gruppkörningar på gata i år, att det skulle vara något positivt.

Gänget jag åker med har gått från tokbombtempo (och ett par rätt stygga avåkningar, där vi lika gärna kunnat förlora ett par hojbröder) till lagom inspirerat tempo, och det intressanta är att ju mer vana banåkare vi blivit, ju mer städat har det varit på gatan....men det är väl så det fungerar.

Klotningar sker ändå :fakta
Bättre att det finns en grupp med som kan ta hand om den som kört av.

Plus med körreglerna så undviks många klotningar som annars kunde skett.

Med tanke på hur många olyckor som sker överallt annars så är tre(?) stycken på en säsong där 50 - 80 hojar drar iväg varje onsdag riktigt bra :tummenupp

Du menar, som man tog hand om mig? Jag låg i en skogsdunge i 20 min med brutet ben innan nån märkte att jag var borta. De var väl upptagna med å wheela på rakan ..
Visserligen därför håller jag uppsikt desto mer på mina gruppkörningar.

@SGM
Har du läst körreglerna ännu?

Känns inte som om du har koll på vad vi gör på våra körningar utan utgår från diverse egna fördommar.

Edit: Lade till länken.

Last edited:
Det jag hakade upp mig på (personligen) är hur ett par individer i den här tråden tycker det är rätt ok att bara ett par, tre gått av på gruppkörningar på gata i år, att det skulle vara något positivt.

Gänget jag åker med har gått från tokbombtempo (och ett par rätt stygga avåkningar, där vi lika gärna kunnat förlora ett par hojbröder) till lagom inspirerat tempo, och det intressanta är att ju mer vana banåkare vi blivit, ju mer städat har det varit på gatan....men det är väl så det fungerar.

Jag tror inte att du förstår exakt! Detta är inget "gäng" vi åker med där vi känner alla som kör, det tillkommer nytt folk varje körning på samma sätt som SMC! Nya människor som har varierande kunskaper när det kommer till körning!
"Nollvision" enligt mig är bara löjligt, att sträva efter något som inte kommer att ske är bara idioti, påhittet var menat för media bara inte för att folk ska hänga upp sig på det. I Köpenhamn blev en dödad av liten (registrerad) eldriven bil som drar soptunna efter sig, hände på gågatan, ta den och stoppa den i nollvisionen!
Inse att så länge vi har fordon, speciellt dom som gör 0-100 på 3sec och har toppfart på 250-300 km/h så kommer olyckor att hända! Vi finner inte det roligt när någon går av, men det är en olycka inget annat!
Att vi har haft bara så få olyckor är ett tecken på att dom som kör respekterar reglerna som gäller och att dom flesta kör inom sin komfortzon!
Alla kör inte bana, alla är inte intresserade av SMC och BKK kurser eftersom dom kostar en del, ska dom inte få köra alls eftersom dom inte är vana banåkare? Vart ska dom ta vägen?

Om det är en förbättring med tidigare så är det jättebra, ja.

Ta nu ditt ego och sätt dig och fundera på vad du egentligen vill få fram för budskap.

RR strävar efter säker gruppkörning och promotar SMC:s utbildningar.

Du främjar i nuläget inte bilden av SMC med dina inlägg (oavsett om du säger att det är personliga åsikter eller inte).

Alla har vi varit med om detta.

Jag har helt övergett sporthojarna för att köra grusvägar med offroad hoj.
Dubbelt så kul och hälften så dyrt minst.

SMC gör mycket bra men det är ingen garanti för att inte olyckor kan ske.
Kör snabbt men säkert.

Jag tror inte att du förstår exakt! Detta är inget "gäng" vi åker med där vi känner alla som kör, det tillkommer nytt folk varje körning på samma sätt som SMC! Nya människor som har varierande kunskaper när det kommer till körning!
"Nollvision" enligt mig är bara löjligt, att sträva efter något som inte kommer att ske är bara idioti, påhittet var menat för media bara inte för att folk ska hänga upp sig på det. I Köpenhamn blev en dödad av liten (registrerad) eldriven bil som drar soptunna efter sig, hände på gågatan, ta den och stoppa den i nollvisionen!
Inse att så länge vi har fordon, speciellt dom som gör 0-100 på 3sec och har toppfart på 250-300 km/h så kommer olyckor att hända! Vi finner inte det roligt när någon går av, men det är en olycka inget annat!
Att vi har haft bara så få olyckor är ett tecken på att dom som kör respekterar reglerna som gäller och att dom flesta kör inom sin komfortzon!
Alla kör inte bana, alla är inte intresserade av SMC och BKK kurser eftersom dom kostar en del, ska dom inte få köra alls eftersom dom inte är vana banåkare? Vart ska dom ta vägen?

Olyckor händer och kommer fortsätta göra det.

Men måste säga att det är riktigt trevligt att läsa hur ni jobbar med säker gruppkörning och att aktivt jobba för att minska riskerna. :tummenupp

Det är rätt att alla kommer inte till SMC och SMC kan inte nå fram till eller hjälpa alla heller, vissa kommer till kurserna och vill inte lyssna överhuvudtaget utan vill bara bränna satan på bana... sure, de kanske vi inte når fram till men finns det då raijslaiters på gruppkörningarna som promotar säker körning och bra körteknik så tror jag halva slaget är vunnet.

Det viktigaste trots allt är att alla aktivt jobbar för att man skall komma från A till B helskinnad... även om vägen däremellan är krokig. ;)

/En glad SMC-instruktör och lika glad gruppkörare. :)

När svänger ni förbi Borlänge? :va

Låter som bläckt knappt torkat på körkorten av trådskaparen? Vägen svängde mer än tänkt aldrig kört där? Anpassad fart?

Tror på några klassiska rookiemisstag av er lite yngra skånepågar ;) av texten att dömma, ta det lugnt därute, det tar tid att mästra en 1000 cc hyffsat, skynda långsamt eller gå ner i kubik till att börja med är en rekommendation.

Sen det där fjolliga, tramset med indelning i grupper på körningar, där de med minst..skall slå sig hårdast på bröstet. Det blir en jävla prestige, jag kör hårt o tufft går ut i snabba gruppen på gatan..Samkörningar/turåkningar skall vara kul och inspirerande, jag kan tycka det är kul att rulla lite för fort ibland på väl valda vägar, men med RÄTT sällskap, dvs de som jag vet hur de kör o hanterar hojen, samt att man inte blir för många, på solorundor ibland. Men jag har inga problem att köra saktare för att det skall vara flyt bland alla som är med och med tanke på problematik som blir med rykighet, tempoväxling mellan första o sista hoj. Skall man ut och åka många skall det väl ändå vara betoning på man skall ha kul, framför att visa att man minsan kör i gatgrupp rr..

Last edited:
Låter som bläckt knappt torkat på körkorten av trådskaparen? Vägen svängde mer än tänkt aldrig kört där? Anpassad fart?

Tror på några klassiska rookiemisstag av er lite yngra skånepågar ;) av texten att dömma, ta det lugnt därute, det tar tid att mästra en 1000 cc hyffsat, skynda långsamt eller gå ner i kubik till att börja med är en rekommendation.

Sen det där fjolliga, tramset med indelning i grupper på körningar, där de med minst..skall slå sig hårdast på bröstet. Det blir en jävla prestige, jag kör hårt o tufft går ut i snabba gruppen på gatan..Samkörningar/turåkningar skall vara kul och inspirerande, jag kan tycka det är kul att rulla lite för fort ibland på väl valda vägar, men med RÄTT sällskap, dvs de som jag vet hur de kör o hanterar hojen, samt att man inte blir för många, på solorundor ibland. Men jag har inga problem att köra saktare för att det skall vara flyt bland alla som är med och med tanke på problematik som blir med rykighet, tempoväxling mellan första o sista hoj. Skall man ut och åka många skall det väl ändå vara betoning på man skall ha kul, framför att visa att man minsan kör i gatgrupp rr..

LÅter lite som du har missat hela poängen på hur RR har de på sina körning. Anledningen till gruppindelningen är ju just den att alla köra olika så för att få ett så bra flyt o slippa dragspelseffekten så delas det upp i olika grupper.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul