Hell
Mobilis in mobil
- Gick med
- 5 Jul 2007
- Hoj
- BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Hej Jan
Du har rätt, jag vet att tonen är hård här. Men det är ett mansdominerat forum och precis som i ett killgäng eller på en arbetsplats där det är mestadels män, blir tonen lite hårdare än vanligt. Jag säger inte att det är OK, speciellt inte när det kommer till påhopp o dyl. Det jag menar är att medlemmarna måste hjälpa oss moderatorer genom att tex anmäla! 1.Om folk anmälde när de känner sig påhoppade/kränkta så slipper vi stänga trådar, som det klagats på senare tid. Då tar vi bort dom inlägg som är hätska och tonen kan hållas "normal" i tråden ist för att totalt spåra ut, som tex denna.
2. Moderatorerna gör detta på sin fritid, utan ersättning. Vi är vanliga människor precis som medlemmarna. Men vi behöver Er hjälp!
Som jag skrev till Bikerlady, tycker inte man ska sitta och klaga när man inte kan dra sitt strå i stacken. Obs, inte riktat direkt mot dig.![]()
3. Edit: Du har säkert sett att jag har en hojklubb för tjejer, vi är mest aktiva på facebook. Jag starta klubben för att få in fler tjejer i hojgemenskapen just pga att det är så mansdominerat och en hård attityd. Många av tjejerna finns här, sen finns det vissa som inte vill/orkar med sporthoj.com. Men tror inte det har så mycket med att man är tjej att göra utan mer som person. Finns minst lika många män som inte pallar med attityden på sporthoj.com.![]()
1. Senast jag anmälde någon så fick jag ta det med högre instans på forumet då det tyvärr gällde en moderator. Men du har rätt. Man ska anmäla inlägg när man känner sig kränkt. Dom flesta orkar inte det dock utan struntar i det och försvinner från forumet istället. Det är lite för många som knappt hunnit säga "Hej" innan vissa här på forumet visat upp en dålig ton och sen ser man inte röken av den medlemmen igen. Det är ni moderatorer som måste sätta ner foten och påvisa vilken typ av diskussionsklimat som gagnar forumet i stort och även majoriteten av medlemmarna långsiktigt.
2. Jag försöker hjälpa till så gått det går men dom gånger man faktiskt säger till och ber folk att hyfsa tonen så blir man själv ett offer för gruppmentaliteten så det är faktiskt inte så himla motiverande att göra det allt för ofta. Jag har hängt här sedan -07. Fem år nu och det var DEFINITIVT bättre hyfs här förr om åren.
3. STRÅLANDE bra gjort och bra initiativ! Trots att jag inte är tjej så har jag varit inne och kollat Facebook-sidan. Mer tjejer på motorcykel!! Bra gjort!
Många av tjejerna finns här, sen finns det vissa som inte vill/orkar med sporthoj.com. Men tror inte det har så mycket med att man är tjej att göra utan mer som person. Finns minst lika många män som inte pallar med attityden på sporthoj.com.
Läs det du skrev ovan. Ska det vara så? Att folk inte pallar med attityden.....? Gagnar det forumet i stort? Du sätter själv fingret på problemet ser det ut som.....
Last edited: