Hhhmmm...........
Att detta är ett ämne som kan diskuteras till dödagar är helt klart, och dessutom bra.
Filmer likt GR och liknande filmer är absolut inget nytt fenomen egentligen då det så länge jag kan minnas har körts både likt GR och än värre på våra vägar, det som skiljer är att dessa körningar har börjat att spelas in och säljs lagligt över disk world wide.
När vi sitter och läser alla inlägg som vi kan finna om GR så ser vi självklart att det är en stor variation på det som skrivs, för el emot, samt en ordentlig skillnad i ålder mellan dom som skriver varför vissa svar och påståenden måste tas med en nypa salt.
Visst hade det sett bättre ut om alla förkastade dessa beteenden i trafiken men en sådan perfekt värld lever vi inte i, ännu.
Och en annan sak som vi i Team GR tycker är mer konstigt i våra ögon är att vi inte sett ett enda kritiskt inlägg om filmer likt "Judgement day" mm som egentligen är mer skrämande då dom utspelas i liknande miljöer, i höga farter samt av folk som absolut INTE kan klassas som proffesionella även om vissa är extremt duktiga.
Skall man kritisera filmer likt GR, GIS & Judgement day mfl?? SJÄLVKLART!! För även om man nu råkar gilla att titta på GR el liknande så måste man skilja på det som visas i dessa filmer och att göra detsamma på allmänna vägar och det vet jag dom flesta gör.
Dubbel moral!!?? Självklart!!
Till sist så säger många att det är bara tur att ingen allvarlig olycka inträffat i samband med dessa inspelningar etc vilket inte kan vara mer fel!!
Visst går det extremt fort i bland, visst är det trångt på vissa platser, men bara tur!! INTE EN CHANS då åtminstonde jag då haft den "turen" i minst 20år!! Det handlar snarare om bra planering och extremt erfarna och duktiga förare!!
Team GR.