125a till sonen

Om vi säger så här:
En YZF-R125 gör ca 130 om jag minns rätt, den har 15 hästar är det då rimligt att en TZR gör 150 med 15 hästar?
tror du den har ca 30% högre luftmotstånd än en TZR?

Sedan tycker väl jag FJ1200as information ur broschyren borde vara ganska talande...

Sen är jag väl inte helt övertygad om att den var helt ostrypt din hoj, men strypt tvivlar jag starkt på att den var om den gjorde 150 ärliga.

sen är det ju skillnad på 2t och 4t även om de har samma hk.

och den broschyren visar ju fakta om den då den är ostrypt. men står ju inget om när den är strypt. enligt dem skulle ju min i så fall göra 157.5 stod det va? även om ja åkte i nedförsbacke gjorde den inte mer än 150.(den han inte tända )

vad jag menar är och att bara för att ett papper visar på en mc att den har dom siffrorna så måste ju inte min ha precis samma. som dom andra killarna på bike skrev så gjorde deras (Samma årsmodell som min) 130 - 145 utan strypningar.

men kan ju ligga nått i de du säger att helt ostrypt var den ej utan bara till en viss del. kanske helt enkelt en miss som gör att strypningen i röret inte funkar till 100%.

OT så in i helvete märker ja nu att jag varit.. ber om ursäkt till trådskaparen
 
Bakdäck, Det beror på vad han ska ha den till. Ska han ha en hoj han ska åka på resa/semester eller ska han ha en sporthoj eller offroadare eller supermotard :va

Eller andra sortes modeller. Vad är t.ex. max peng?
 
Last edited:
sen är det ju skillnad på 2t och 4t även om de har samma hk.

Blabla......

15hk är 15hk oavsett om det är 2t, 4t eller diesel.
Det du far efter är väl det att du kan få ut mera effekt ur en 2t MED SAMMA VOLYM som en 4t, eftersom en 2t tänder dubbelt så ofta som en 4t. Men det är inte samma sak.

Sedan gjorde inte din 154.7km/h säger du. Nä,den var väl sliten. Siffrorna gäller ju en ny hoj.
 
15hk är 15hk oavsett om det är 2t, 4t eller diesel.
Det du far efter är väl det att du kan få ut mera effekt ur en 2t MED SAMMA VOLYM som en 4t, eftersom en 2t tänder dubbelt så ofta som en 4t. Men det är inte samma sak.

Sedan gjorde inte din 154.7km/h säger du. Nä,den var väl sliten. Siffrorna gäller ju en ny hoj.

Lägg ner nu!

Bakdäck ville veta vilken hoj som var bäst för hans grabb.

Starta en ny tråd och jämför hojar istället.
 
Last edited:
15hk är 15hk oavsett om det är 2t, 4t eller diesel.
Det du far efter är väl det att du kan få ut mera effekt ur en 2t MED SAMMA VOLYM som en 4t, eftersom en 2t tänder dubbelt så ofta som en 4t. Men det är inte samma sak.

Sedan gjorde inte din 154.7km/h säger du. Nä,den var väl sliten. Siffrorna gäller ju en ny hoj.

..... detta kommer bara sluta med att antingen ja drar näven i bordet eller att mitt självfötroende byggs upp lite grann.. still

Winning an argument on the internet is like winning the para-olympics, You're still retarded.

så vi skippar detta. gick ej med i sporthoj för å bli osams med folk:)

så ja ber om ursäkt för mitt dåliga beteende hur detta nu stavas till både dig och igge och som ja sa förut förlåt till trådskaparen:)
 
jo det vet jag med:) skall vara lite längre för högre fart och lite kortare för med acc om ja inte minns helt fel.
Nej...
Det handlar inte om acc/toppfart. Det handlar om vrid, eller om man så vill, effekt. Kortare rör = avstämt till högre varv, mer orkar jag inte gå in på.


är såhär jag har lärt mig och lyssnat till mig. skulle faktiskt va tacksam om du berätta vad det är jag har fel om i så fall:) är rätt så trög ibland när ja är lite halvt tjurig så ber om ursäkt;)
Jag tyckte att jag förklarade rätt så bra i mitt tidigare långa inlägg :va
 
hur svårt kan det vara att bara rekommendera en hoj utan att hamna i 5 sidor tjaffs?

Håller totalt med dig.

NOG MED OFFTOPIC NU OCH REKOMENDERA EN 4 TAKTS HOJ ISTÄLLET

En cbr duger gott och väl. Från och med 2007 fick dom nytt, lite vassare utseende och elektronisk insprutning. Dom har en sjukt låg förbrukning. Ca 0.2-0.3. Som tidigare nämnts, yamahas R125 (i folkmun) XT125 WR 125. Vad är det för hoj han vill ha? Offroad eller sport? Och vad ligger budgeten på? :tummenupp
 
Håller totalt med dig.

NOG MED OFFTOPIC NU OCH REKOMENDERA EN 4 TAKTS HOJ ISTÄLLET

En cbr duger gott och väl. Från och med 2007 fick dom nytt, lite vassare utseende och elektronisk insprutning. Dom har en sjukt låg förbrukning. Ca 0.2-0.3. Som tidigare nämnts, yamahas R125 (i folkmun) XT125 WR 125. Vad är det för hoj han vill ha? Offroad eller sport? Och vad ligger budgeten på? :tummenupp
Men varför nöja sig med något som "duger" när man kan få något som är bra, för samma pris? Just det.
 
Men varför nöja sig med något som "duger" när man kan få något som är bra, för samma pris? Just det.

Är det du som bestämmer vad han ska ha? Nej det är det inte. Om han vill ha den han vill låt han köpa den. Ge han tips och inte en massa krav.
 
Men varför nöja sig med något som "duger" när man kan få något som är bra, för samma pris? Just det.

Antar att du syftade på 2 taktare nu. Han skrev tidigare i tråden att han vill ha en 4 takt. Och jag vet inte vad deras budget ligger på. Och som han under sa. Kom med förslag istället för krav.
 
Jag har en Gasgas 125 från 2005 (2-takt) går mycket bra och så men har funderingar kring Ch racings WSM 125a. Den tycker jag verkar väldigt bra, TTR motor väl? Då finns bigbore kit(150cc) att köpa från procycle.us och annat gott. En orginal Ch racing toppar cirka 120-130 vad jag hört.

MVH
 
Jag har en Gasgas 125 från 2005 (2-takt) går mycket bra och så men har funderingar kring Ch racings WSM 125a. Den tycker jag verkar väldigt bra, TTR motor väl? Då finns bigbore kit(150cc) att köpa från procycle.us och annat gott. En orginal Ch racing toppar cirka 120-130 vad jag hört.

MVH

Du ska nog vara glad om den kommer upp i 110. CH racing har en tredjedel av effekten i din hoj.
 
Jo jag förstår inte riktigt varför alla fyrtaktare skulle gå så hiskeligt fort. Med enkel logik säger det oss att med 1/3 till 1/2 i effekt, högre vikt och SAMMA topphastighet ger det en hiskeligt dålig acceleration. Jämfört med bra tvåtaktare då...

Något att fundera på. Om jag skulle köpt en fyrtaktare hade jag drevat den till max 90 km/h, så att det finns i alla fall någon acceleration att hämta.
 
Jo jag förstår inte riktigt varför alla fyrtaktare skulle gå så hiskeligt fort. Med enkel logik säger det oss att med 1/3 till 1/2 i effekt, högre vikt och SAMMA topphastighet ger det en hiskeligt dålig acceleration. Jämfört med bra tvåtaktare då...

Något att fundera på. Om jag skulle köpt en fyrtaktare hade jag drevat den till max 90 km/h, så att det finns i alla fall någon acceleration att hämta.

Eller trimma =) Bigbore kit, förgasare och finns ju för typ 5000kr på procycle.us
 
Jo jag förstår inte riktigt varför alla fyrtaktare skulle gå så hiskeligt fort. Med enkel logik säger det oss att med 1/3 till 1/2 i effekt, högre vikt och SAMMA topphastighet ger det en hiskeligt dålig acceleration. Jämfört med bra tvåtaktare då...

Något att fundera på. Om jag skulle köpt en fyrtaktare hade jag drevat den till max 90 km/h, så att det finns i alla fall någon acceleration att hämta.

Så att du inte ens kan följa trafikflödet på en normal motorväg?
 
För er fytakts-åkare som inte började er tid på moppenet kan jag berätta att det finns en mycket åtråvärd fyrtaktare här i landet:
Emil123s (om jag minns rätt) CH-racing 125:a med 150 cc big bore, turbokonverterad och utrustad med SM-hjul. Dessutom var det den minsta turbon marknaden erbjöd, såg ganska sött ut.

Hittade ett relativt nytt klipp med den, men tror inte den hade turbon då den filmades:

http://www.youtube.com/watch?v=gAB7EMAWWFY
Någonstans i landet finns den...

Eller trimma =) Bigbore kit, förgasare och finns ju för typ 5000kr på procycle.us
Så att du inte ens kan följa trafikflödet på en normal motorväg?

Det gick inte ens orginal med den fyrtaktaren jag kört :arsele
Anser att motorväg är det mest hjärndöda man kan köra, dessutom är det motorplågeri med min MC. Finns alltid alternativa vägar att ta!
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top