1098J by SpoonValley Racing

Funderat på PCIII & bänkning, men kanske väntar å kollar hur det går för er, kanske är ett bättre alternativ:)
Vill ju såklart få ut maximalt av lilla snikmodellen:D
 
Trevligt koncept. Kort fråga; Hur mycket mindre plats är det på Ducatin kontra Aprilian? Ser ut som om man själv hade sagt mer än en gång "Offra ramen". Hur som är det enligt rutin; Mycket imponerande :tummenupp
 
Trevligt koncept. Kort fråga; Hur mycket mindre plats är det på Ducatin kontra Aprilian? Ser ut som om man själv hade sagt mer än en gång "Offra ramen". Hur som är det enligt rutin; Mycket imponerande :tummenupp

Faktum är att platsen på Ducatin är bättre då vi inte kommer behöva ändra på några kåpor eller liknande. Det kommer bli fullt under tanken men ändå ganska cleant. Custom-made är bara förnamnet..........

/J
 
Faktum är att platsen på Ducatin är bättre då vi inte kommer behöva ändra på några kåpor eller liknande. Det kommer bli fullt under tanken men ändå ganska cleant. Custom-made är bara förnamnet..........

/J

Joo du Mr. J ...ser grymt ut...:D Men har ju foljt bygget lite narmare....:yoparty

Blir att jag valdgastar herrn 28-29 Juni med Mr. P.... Innan det kommer man att halsa pa Mr. M. 26 Juni pa Turbovagen 1 i Altersbruk. Du ska laddtrycket pa Busan upp pa 1.3-1.4bar .......
Vi syns snart
Mr. RR fran U -land:tummenupp
 
ska bli kul att se, riktigt grymma och fräna byggen du gör :tummenupp

mvh//PB

Tack så mycket!

Här kommer lite bilder på framsteg och annat som hänt sedan sist.....

Kamremmarna blev ju "för korta" så det blev till att göra nya remskivor som är mindre i diameter så remmen blir "längre" dvs sträckan mellan kam/vevdrivning blir kortare och vipps så är remmen "längre". Diametern blev tom så bra att jag i princip fick standard kamtider med att bara byta ut remskivan, go figure...:tummenupp

Nu är kammarna timade till 115 insug och 113 avgas, detta för att få mindre blowthru/överlapp och mer effekt.....så klart.

Några bilder på Gilles VCR fotpinnar kom med oxå.

/J
 

Bifogat

  • 66.JPG
    66.JPG
    186.8 KB · Visningar: 298
  • 71.JPG
    71.JPG
    119.5 KB · Visningar: 178
  • 77.JPG
    77.JPG
    130.3 KB · Visningar: 190
  • 101.JPG
    101.JPG
    178.6 KB · Visningar: 237
  • 105.JPG
    105.JPG
    157.9 KB · Visningar: 314
Last edited:
Tack så mycket!

Här kommer lite bilder på framsteg och annat som hänt sedan sist.....

Kamremmarna blev ju "för korta" så det blev till att göra nya remskivor som är mindre i diameter så remmen blir "längre" dvs sträckan mellan kam/vevdrivning blir kortare och vipps så är remmen "längre". Diametern blev tom så bra att jag i princip fick standard kamtider med att bara ut remskivan, go figure...:tummenupp

Nu är kammarna timade till 115 insug och 113 avgas, detta för att få mindre blowthru/överlapp och mer effekt.....så klart.

Några bilder på Gilles VCR fotpinnar kom med oxå.

/J

härligt, är lite nyfiken vad kammarna timade till original då om du kör 115 in och 113 ut nu :)
och har ni gjort någe med kammarna slipat om dom eller så?

mvh//PB
 
härligt, är lite nyfiken vad kammarna timade till original då om du kör 115 in och 113 ut nu :)
och har ni gjort någe med kammarna slipat om dom eller så?

mvh//PB

Kammarna är standard och original så står dom:

Insug: 111,5
Avgas: 110,0

Detta är om man räknar på tiderna i verkstadsmanualen.

När du är klar, PM:a! Jag köper hojjen!!

Säker..?......det finns billigare hojar ute på marknaden........:tummenupp ....


Skönt med folk som börjar riva i nya prylar!

Skruva i gammalt MÖG är bara tjatigt och skitigt......neee NYTT ska det vara..


Trevligt.... fast duccen går ju bra som den är original :tungan

ALLTING kan göras bättre, om man inte tror det så kommer man inte framåt....våga utmana.....våga ta steget och göra något som inte "alla" gör...

/J
 
Last edited:
Skitimpad av dina byggen!
Följde bygget av Millen med stor intresse och detta verkar inte sämre.

Håll oss uppdaterade.
 
Snart stryper jag någon eller något om jag inte kan lista ut hur Rotax-eländet ska drivas:mad:

Jaja - jag vet att felet ligger i min fattningsförmåga och inte i Din eminenta pedagogik:D .

Imponerande, J, imponerande...
 
Snart stryper jag någon eller något om jag inte kan lista ut hur Rotax-eländet ska drivas:mad:

Jaja - jag vet att felet ligger i min fattningsförmåga och inte i Din eminenta pedagogik:D .

Imponerande, J, imponerande...

Det kommer, det kommer Roffe.......lugn lugn.........

Sen heter inte kompressorn "Rotax", Rotax är namnet på motorn i Aprilian och en av världens bästa motorbyggarföretag.............ROTREX
heter den......lär dig det nu.....*suck*....

/J
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top