1098J by SpoonValley Racing

Håna inte en gammal man. Jag kommer knappt ihåg barnens namn...
 
Lite godsaker till 1098J..........

Keramiska skivor från BrakeTech i race utförande med "narrow band and 6mm thickness" Limited production....

Special anpassade Ferodo XRAC belägg oxå..

/J
 

Bifogat

  • 111.JPG
    111.JPG
    150.7 KB · Visningar: 149
  • 113.JPG
    113.JPG
    127.1 KB · Visningar: 123
  • 114.JPG
    114.JPG
    158.2 KB · Visningar: 114
  • 115.JPG
    115.JPG
    194.4 KB · Visningar: 175
  • 117.JPG
    117.JPG
    160.4 KB · Visningar: 114
Har fastnat för STM's kopplingar och kan inte vara utan en sån........:D

Detta är en 35graders ramp med justerbar fjäderkraft till både lamellpaketet och slirfunktionen. Man kan "tuna" dom var för sig så att man får precis sin koppling som man vill ha den. Till den tog jag en 48 tänders korg oxå för att fördela kraften lite bättre..:tummenupp ........ En ny slav och ett titan skydd åkte med av bara farten... :D

Special vtg för montering behövs ju oxå........ :tummenupp

/J
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    135.2 KB · Visningar: 123
  • 2.JPG
    2.JPG
    145.9 KB · Visningar: 99
  • 4.JPG
    4.JPG
    167.6 KB · Visningar: 101
  • 6.JPG
    6.JPG
    165.2 KB · Visningar: 96
  • 7.JPG
    7.JPG
    117.1 KB · Visningar: 114
  • 9.JPG
    9.JPG
    135.7 KB · Visningar: 96
  • 14.JPG
    14.JPG
    122.6 KB · Visningar: 72
pengar verkar det finnas gott om.....
:) usch nu kom svenska avundsjukan fram igen:näsblod

verkar bli ett riktigt grymt bygge ska följas med nöje.
uppdatera med bilder så ofta du kan.
 
Pengar verkar inte saknas, Kommer det bli ban köra ilr " aktiv gat åka " ? Med en sån där hoj så håller man inte hastigheten direkt? :yoparty :tummenupp Grymmt nice bygge ! :bow
 
pengar verkar det finnas gott om.....
:) usch nu kom svenska avundsjukan fram igen:näsblod

verkar bli ett riktigt grymt bygge ska följas med nöje.
uppdatera med bilder så ofta du kan.

Nu saknas det pengar.......:va ......

Jag tror bygget blir bra, har ytterligare ett ess kvar i ärmen....men det får vänta tills senare.

Pengar verkar inte saknas, Kommer det bli ban köra ilr " aktiv gat åka " ? Med en sån där hoj så håller man inte hastigheten direkt? :yoparty :tummenupp Grymmt nice bygge ! :bow

Som sagt.......nu saknas det pengar........

Tanken är först att kunna köra den på bana för att kunna "utnyttja" effekten.......som jag någonsin kommer kunna det......he he


TACK!!!!

/J
 
Keramiska skivor från BrakeTech i race utförande med "narrow band and 6mm thickness" Limited production....

Special anpassade Ferodo XRAC belägg oxå..

/J

Pårr pårr och mera pårr!!! :Bugar :Bugar

Se nu till att göra en grym "benny hill" video till denna med!! Fast mer filmat från sidan också....jag kan ställa upp med lite filmning! :tummenupp
 
Keramiska skivor från BrakeTech i race utförande med "narrow band and 6mm thickness" Limited production....

Special anpassade Ferodo XRAC belägg oxå..

/J

Gud i himlen, det där är coola grejjer.
Berätta hur de ärsen, om de tar bra från början eller om de måste upp i temp först.
 
Enligt tillverkaren ska dessa fungera även i "kallt" tillstånd.

/R

Ja till skillnad från kolfiberskivor skall ju keramik funka bättre på det.
Vet inte hur RR reglementet ser på det, det är ju förbjudet med konfiberskivor men vet inte hur det är med keramik. :va
 
Ja till skillnad från kolfiberskivor skall ju keramik funka bättre på det.
Vet inte hur RR reglementet ser på det, det är ju förbjudet med konfiberskivor men vet inte hur det är med keramik. :va

Tävlandet i RR är nog redan kört då det är överladdning. :)

Med strippen borde det väl gå bra tävla på.. ?
 
Semestertider..........

I väntan på maskintid får man roa sig med annat.......typ montera CMC skivor från BrakeTech med tillhörande specialbelägg.

En CMC skiva väger 742gr och en standard 1098 väger 1364gr, alltså en ofjädrad vikt besparing på 1244gr :yoparty

Som en jämförelse väger en standard R1-06 skiva 1460gr, dvs ca 96gr/ 0,1kg mer än en standard 1098 skiva.


/J
 

Bifogat

  • 24.JPG
    24.JPG
    203.4 KB · Visningar: 370
Last edited:
En CMC skiva väger 742gr och en standard 1098 väger 1364gr, alltså en ofjädrad vikt besparing på 1244gr :yoparty /J

Och vem räknar kilo.......? :D Har man 250 på slangen så är inte gram allt.... :tummenupp

Förövrigt så ser det där ut at komma från något högt SB tema i Italien och inte ett garage i SpoonValley.

Grymt bygge Jocke, hoppas din "kone" har godkänt!!!! :)

Måste komma å kolla nån dag, börjar bli trött på porren i datorn...:!

/ Jonas
 
Tävlandet i RR är nog redan kört då det är överladdning. :)

Med strippen borde det väl gå bra tävla på.. ?

ERF är det okej med turbo/överladdning
Rookie 1000 borde det funka åxå:D
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top