1000 kronor mer i plånboken - pyttsan

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Boris JR skrev:
2584008 Vård av sjukt barn två veckor om året är inga problem som småbarnsförälder, har man hög inkomst och därmed stora utgifter (munnen efter magen principen) så slår det hårt...
Familjen är i behov av tre bilar och till det kommer en större mängd motorcyklar (motorcyklarna är dock inte med i kalkylen då det endast är nöjen och det kan man inte skylla på regeringen om det blir dyrare)....

Sen skule jag gärna betala 20kkr mer i skatt om pengarna användes till att få sverige på fötter. Vad som får mig att inte rösta blått är att steg ett för dem är att sänka skatten för privatpersoner som redan har så höga inkomster att skattesänkningen inte spelar något avgörande roll. Skattesänkningar görs bäst på grundavdraget då det därmed tillfaller alla och majoriteten av befolkningen kommer att lägga pengarna på dagligvaror vilket därmed gynnar sysselsättningen. För de multimiljonärer som tjänar kännbart på sänkt förmögenhetskatt kommer troligen att lägga pengarna på hög.

Istället för att sänka skatten så erbjud en fungerande sjukvård och gör riktiga arbetsmarknadsåtgärder för att få folk i arbete. Var tog föresten de utlovade satsningarna på sjukvård vägen i budgeten?

//Jultomten
En kille med inblick! håller med dig till punkt och pricka ! Har ungefär samma situation som du .Konstigt att blåa aldrig kan komma till insikt fast de ofta är de som betalar för deras politikers dåliga motioner!?Att de vill a-kassan illa är sjukt konstigt! Motiveringar som att det missbrukas därför skall det raseras är fullständigt galet! 1 fuskar så därför skall 99 förlora sin "välfärd".
en liten länk som täpper till glappet i kunskap !
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,922180,00.html
Läs och begrunda ! Avstod du inte lön för att få det bättre eller gjorde vi alla det för att vihade inget bättre att göra med 4,45% av våran lön ?

zykl0n skrev:
2587174 Försöker bemöta dina dåliga skämt med egna på samma nivå.
Det är inte lätt.

Om du inte förstod så skämtade jag inte. Jag vill verkligen se siffror på hur många som verkligen inte vill arbeta utan leva på bidrag istället. Troligtvis är antalet jävligt lågt i verkligheten, men ska man tro en del här på SH så vill ju typ varannan som får socialbidrag bara ligga hemma på soffan.

gabor2 skrev:
2587258 En kille med inblick! håller med dig till punkt och pricka ! Har ungefär samma situation som du .Konstigt att blåa aldrig kan komma till insikt fast de ofta är de som betalar för deras politikers dåliga motioner!?Att de vill a-kassan illa är sjukt konstigt! Motiveringar som att det missbrukas därför skall det raseras är fullständigt galet! 1 fuskar så därför skall 99 förlora sin "välfärd".
en liten länk som täpper till glappet i kunskap !
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,922180,00.html
Läs och begrunda ! Avstod du inte lön för att få det bättre eller gjorde vi alla det för att vihade inget bättre att göra med 4,45% av våran lön ?

Att facken tar till strejken som vapen vid en borgerlig regering är ju inget nytt. Varför man inte fullföljde kommunals strejk för några år seda är också ett bra exempel.

Att det är en procent som fuskar är bullshit. Bara ett konkret exempel är denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=138881 där ingen vill ha ett jobb i sthlm. Antagligen så har ett gäng arbetslösa stockholmare läst tråden, men tycker att det jobbet inte är så intressant. Verkar slitigt med...
Jag vet hur dom blir motiverade. Ta bort pengarna för dom!

flugan skrev:
2583104 Har du plånboksröstat i sann LO-anda?
Jag är med i två fackförbund, dock inget LO-anslutet. Röstade inte på s för den delen heller om det nu har någon betydelse i sammanhanget :gnissla

juha01 skrev:
2588090
Jag vet hur dom blir motiverade. Ta bort pengarna för dom!

:yoparty

Fråga:
När fan blev du vettig, du var väl ju en av stenkastarna förut?
Det här är ju egentligen fantastiskt, korvgubbe blev moderat, plasma-ägare och fastighetsskattemotståndare, du blev neo-konservativ.
2 down, plenty more to go.
:machinegu

I princip så kan jag tycka att det är fel att många av facken är så politiskt innästlade. Borgarna har inlett ett slags krig mot facken eftersom det slår hårt mot fienden s. Hade facken varit mer politiskt oberoende hade det kanske inte behövt bli så här.

Markus skrev:
2588116 :yoparty

Fråga:
Det här är ju egentligen fantastiskt, korvgubbe blev moderat, plasma-ägare och fastighetsskattemotståndare, du blev neo-konservativ.

Är lika fundersam jag med. Men vad ska korvis med plasma till?? Har han köpt ett lager eller vaddå? Han kanske ska börja bygga plasma-tv? :va

Markus skrev:
2588116 :yoparty

Fråga:

Jag har alltid varit vettig...:näsblod Du har ju förändrats och blivit mer mjukis och kan numera lyssna till andras åsikter, och tom. ge upp lite av dina!

Neokonservativ får du gärna utveckla definitionen på för inte ens google hjälpte mig...

Men! Jag har nog fortfarande en annan åsikt än du ang fängelsestraff och dyl.

Ska vi :sissy ?

Markus skrev:
2588516 Tid och plats? :mad:

Ja har FanInte tid fö JaG scka steda mit rumm nU men ikvell så kanscke de smeLLer!!!!!!:mad: :mad: :mad: Fasst jag veT juh att Du ba koMMer att feGa ur ock ta me dej KjeTTing.

Eller så tar vi det i nån tråd som någon kommer att starta.

Markus skrev:
2588104 Vad bygger den uppfattningen på?

På att de flesta människor faktiskt vill ha ett jobb och leva ett "normalt" liv.

Till exempel gjordes ju en undersökning för inte så länge sedan i Rosengård (va, där bor ju bara massa lata socialbidragstagande invandrare!) och 98% av de tillfrågade svarade att de ville ha ett jobb.

Markus skrev:
2589289 Vad bygger den uppfattningen på?

Jag säger emot, människan är lat som fan å vil egentligen bara ligga på en solig strand, lapa paraplydrinkar, åka vattenskidor eller snorkla, kanske en tur på em med hojen till HardRock cafe, parka hojen å glassa, öl med en steak, sen ner till Beachclub, rocka lite, sen ner på stranden å bryna Qvinnan i ett par timmar, jobba, fy fan...

Gabor skrev:
2589295 Jag säger emot, människan är lat som fan å vil egentligen bara ligga på en solig strand, lapa paraplydrinkar, åka vattenskidor eller snorkla, kanske en tur på em med hojen till HardRock cafe, parka hojen å glassa, öl med en steak, sen ner till Beachclub, rocka lite, sen ner på stranden å bryna Qvinnan i ett par timmar, jobba, fy fan...

Jag tar det:tummenupp

Vart ska jag anmäla mig för att få det jobbet?:banana

Last edited:
StephanD skrev:
2589855 Jag tar det:tummenupp

Vart ska jag anmäla mig för att få det jobbet?:banana

Egenföretagare....:tummenupp ...

Skatt, är väl det som ska betalas in om det blev någe över vid årets slut...:D

juha01 skrev:
2588251
Neokonservativ får du gärna utveckla definitionen på för inte ens google hjälpte mig...
aka bombhögern

http://en.wikipedia.org/wiki/Neoconservative
Här har du en trevlig kille
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Ledeen

Här kan du lyssna lite på en (enligt mig) intressant berättelse av Martin Rössel om hur hans låt Bomb Iraq utvecklades till en personlig undersökning om vad som låg bakom USA:s invation av Irak. Där han bl a pratar med en före detta Pentagon anställd och fd flygvapenöverste, Karen Kwiatkowski. Och en brevväxling med Michael Ledeen.
http://www.sr.se/p1/diverse/appdata/kulturradion/sounds/KRADIO4-061012.ram

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...