zykl0n
Ny medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
lorkan skrev:2582975Vad rolig du är.![]()
![]()
Försöker bemöta dina dåliga skämt med egna på samma nivå.
Det är inte lätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lorkan skrev:2582975Vad rolig du är.![]()
![]()
En kille med inblick! håller med dig till punkt och pricka ! Har ungefär samma situation som du .Konstigt att blåa aldrig kan komma till insikt fast de ofta är de som betalar för deras politikers dåliga motioner!?Att de vill a-kassan illa är sjukt konstigt! Motiveringar som att det missbrukas därför skall det raseras är fullständigt galet! 1 fuskar så därför skall 99 förlora sin "välfärd".Boris JR skrev:2584008Vård av sjukt barn två veckor om året är inga problem som småbarnsförälder, har man hög inkomst och därmed stora utgifter (munnen efter magen principen) så slår det hårt...
Familjen är i behov av tre bilar och till det kommer en större mängd motorcyklar (motorcyklarna är dock inte med i kalkylen då det endast är nöjen och det kan man inte skylla på regeringen om det blir dyrare)....
Sen skule jag gärna betala 20kkr mer i skatt om pengarna användes till att få sverige på fötter. Vad som får mig att inte rösta blått är att steg ett för dem är att sänka skatten för privatpersoner som redan har så höga inkomster att skattesänkningen inte spelar något avgörande roll. Skattesänkningar görs bäst på grundavdraget då det därmed tillfaller alla och majoriteten av befolkningen kommer att lägga pengarna på dagligvaror vilket därmed gynnar sysselsättningen. För de multimiljonärer som tjänar kännbart på sänkt förmögenhetskatt kommer troligen att lägga pengarna på hög.
Istället för att sänka skatten så erbjud en fungerande sjukvård och gör riktiga arbetsmarknadsåtgärder för att få folk i arbete. Var tog föresten de utlovade satsningarna på sjukvård vägen i budgeten?
//Jultomten
zykl0n skrev:2587174Försöker bemöta dina dåliga skämt med egna på samma nivå.
Det är inte lätt.
gabor2 skrev:2587258En kille med inblick! håller med dig till punkt och pricka ! Har ungefär samma situation som du .Konstigt att blåa aldrig kan komma till insikt fast de ofta är de som betalar för deras politikers dåliga motioner!?Att de vill a-kassan illa är sjukt konstigt! Motiveringar som att det missbrukas därför skall det raseras är fullständigt galet! 1 fuskar så därför skall 99 förlora sin "välfärd".
en liten länk som täpper till glappet i kunskap !
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,922180,00.html
Läs och begrunda ! Avstod du inte lön för att få det bättre eller gjorde vi alla det för att vihade inget bättre att göra med 4,45% av våran lön ?
lorkan skrev:2587764Troligtvis är antalet jävligt lågt i verkligheten
Jag är med i två fackförbund, dock inget LO-anslutet. Röstade inte på s för den delen heller om det nu har någon betydelse i sammanhangetflugan skrev:2583104Har du plånboksröstat i sann LO-anda?

juha01 skrev:2588090
Jag vet hur dom blir motiverade. Ta bort pengarna för dom!

Markus skrev:2588116![]()
Fråga:
När fan blev du vettig, du var väl ju en av stenkastarna förut?
Det här är ju egentligen fantastiskt, korvgubbe blev moderat, plasma-ägare och fastighetsskattemotståndare, du blev neo-konservativ.
2 down, plenty more to go.
![]()

Markus skrev:2588116![]()
Fråga:
När fan blev du vettig, du var väl ju en av stenkastarna förut?
Det här är ju egentligen fantastiskt, korvgubbe blev moderat, plasma-ägare och fastighetsskattemotståndare, du blev neo-konservativ.
2 down, plenty more to go.
![]()
Du har ju förändrats och blivit mer mjukis och kan numera lyssna till andras åsikter, och tom. ge upp lite av dina!
?Valen skrev:2588142Är lika fundersam jag med. Men vad ska korvis med plasma till?? Har han köpt ett lager eller vaddå? Han kanske ska börja bygga plasma-tv?![]()

korvgubbe skrev:2588254Plasma + Lager =![]()

Markus skrev:2588516Tid och plats?![]()
Markus skrev:2588104Vad bygger den uppfattningen på?
lorkan skrev:2589153På att de flesta människor faktiskt vill ha ett jobb och leva ett "normalt" liv.
Markus skrev:2589289Vad bygger den uppfattningen på?
Gabor skrev:2589295Jag säger emot, människan är lat som fan å vil egentligen bara ligga på en solig strand, lapa paraplydrinkar, åka vattenskidor eller snorkla, kanske en tur på em med hojen till HardRock cafe, parka hojen å glassa, öl med en steak, sen ner till Beachclub, rocka lite, sen ner på stranden å bryna Qvinnan i ett par timmar, jobba, fy fan...

StephanD skrev:2589855Jag tar det![]()
Vart ska jag anmäla mig för att få det jobbet?![]()
aka bombhögernjuha01 skrev:2588251
Neokonservativ får du gärna utveckla definitionen på för inte ens google hjälpte mig...
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |