Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mb skrev:2579147Om min huvudräkning stämmer så kommer min månatliga privatekonomi strax gå 150 spänn plus på grund av skattelättnader och 300 spänn back pga ökade kostnader för fack/A-kassa.
1000 kronor extra, pyttsan. Snacka om billigt valfläsk.
Men det sades ju att upp till ca 1000:- för en normalfamilj om jag inte minns helt fel?mb skrev:2579147Om min huvudräkning stämmer så kommer min månatliga privatekonomi strax gå 150 spänn plus på grund av skattelättnader och 300 spänn back pga ökade kostnader för fack/A-kassa.
1000 kronor extra, pyttsan. Snacka om billigt valfläsk.
Vi kan skala upp resonemanget till mitt hushåll ifall du vill och resultatet blir... ännu mer back.mr_rockster skrev:2579159Men det sades ju att upp till ca 1000:- för en normalfamilj om jag inte minns helt fel?
Eller du kanske är en normalfamilj?
Jag har inte kollat upp detta i detalj, utan förlitade mig på en approximativ siffra från en kollega med insyn i lokalpolitiken.Mackz skrev:2579155Var kan man ta reda på de nya skatterna?
Huwa, nu pratar vi tusenlappar back i månaden.Turbo-Puh skrev:2579156Glöm inte kostnaden för den självfinansierade trafikförsäkringen samt höjningen av snuspriset!
Edit: Samt att du inte längre får dra av fack och A-kassan i deklarationen.
Edit 2: Vänta bara tills elmarknaden är helt avreglerad... Då jävlar!
mb skrev:2579177
Huwa, nu pratar vi tusenlappar back i månaden.
Markus skrev:2579192
Om arbetslösheten minskar och företagandet ökar så tjänar vi alla på det, men det är itne effekter man kommer se till 25/11, det är riktigt.
Turbo-Puh skrev:2579197Om arbetslösheten minskar och företagandet ökar på bekostnad av ett försvagat fack (eftersom ingen kommer ha råd att betala avgiften eftersom A-kassan förmodligen blir obligatorisk) och ingen vill bli civilingenjör eftersom man måste gå till poolia och få städjobb efter examen (alt flytta utomlands), så tycker jag att det känns som det kvittar!

Markus skrev:2579203Är du på riktigt?
Är städjobb sämre än inget jobb? Vad har du för vidrig människosyn?
Och att ett starkt fack är viktigare än hög sysselsättning säger ju egentligen allt.
Turbo-Puh skrev:2579206Ang facket. Om alla skall tjäna 12.000 kr så är det givetvis enkelt att skapa fler arbetstillfällen. Och finns det inget starkt fack så kommer lönerna att sjunka - right!?

Markus skrev:2579222Men jag fattar inte, är 12.000 i lön sämre än 12.000 i bidrag (a-kassa)?
Och varför skulle lönerna sjunka pga att facket eventuellt försvagas då folk inte vill vara med där? Och vad är problemet med om folk som inte vill vara med inte behöver och de som vill vara med får vara med? Betala du till ditt fack, det är lika öppet för dig som det var innan den nya regeringen kom till makten.
Markus skrev:2579222Enda skillnaden är att det snart inte är subventionerat att vara medlem...
Turbo-Puh skrev:2579232
Precis. Det var så diskussionen började. Och det du skriver är att folk blir får mindre i plånboken. Då är vi överens!![]()
Markus skrev:2579252Nej, de som jobbar kommer få mer i plånboken.
Markus skrev:2579252... förlorarna är de som vill vara arbetslösa.
mb skrev:2579177Skulle vara skoj att höra vad ni andra kommer fram till.
Markus skrev:2579252Nej, de som jobbar kommer få mer i plånboken. Sedan kan det ju tänkas komma andra förslag som påverkar ekonomin för den enskilde men generellt sett kommer alla som jobbar tjäna på detta, förlorarna är de som vill vara arbetslösa.
Turbo-Puh skrev:2579258
Och de som är arbetslösa fastän de inte vill det då?
[/I]
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen