Stortryne
Ful gubbe.
- Gick med
- 11 Jul 2005
- Hoj
- Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Det är nog lite därför "dubbelmoralen" finns...
Jag och säkerligen flera anser att sno/vandalisera någons egendom är ett
värre brott än att köra några kilometer för fort.
KjEtTiNgGänGet är väl inte så konstigt egentligen, polisen jagar Svensson
med blåslampa och bötfäller allt dom kan.
Men den dagen någon sabbar för Svensson så sk!ter polisen i det totalt..
Eller ja.. sk!ter i det gör dom nog inte men dom lägger inte ner nån energi på
att hjälpa Svensson utan lägger ner alla anmälningar i brist på bevis innan
Svensson ens lämnat stationen.
Då blir Svensson frustrerad och plockar fram KjEtTiNgEn direkCt!!!11
Det finns ju en anleding till att det bildas fler och fler medborgargarden i Sverige.. Sen hur bra det är kan vi ju diskutera..
Skulle jag få tag på nån som pillar på mina saker så skulle nog kjättingen
åka fram omgåendes. Har redan haft flera inbrott i bilarna och en j*vla massa småglin som kutar runt och klottrar och stör i området där jag bor så jag skulle inte tveka en sekund att bryta en arm eller ett ben och hävda nödvärn..
Polisen skulle ju ändå inte göra något... Varken mot mig eller glinet...
Om dom ens skulle komma om man ligger och håller i glinet med ena handen och ringer med den andra...
Jo, nog kan det vara så allt... Vi fick själva leka milis i somras när tantens hoj blev stulen eftersom Farbror Blå inte brydde sig ett dyfft.

Lite konspirationsteori kanske?
Kan det vara så att det helt enkelt är samhällsekonomiskt förkastligt att jaga tjuvar?
Tänk bara. Vad händer när något blir stulet? Försäkringsbolaget får betala ut ersättning, med pengar de dragit in från försäkringstagarna. D.v.s om du köper en hojmodel där, säg 10% (helt taget ur luften, men en jämn och bra siffra att räkna med) av det försäkrade beståndet stjäls varje år, så får du betala för din hoj, plus 0,1 hoj/år. Så genom att INTE jaga tjuvar så sparar samhället de kostnader som detta skulle innebära för polisen, samtidigt som man ökar omsättningen av privata medel i samhället (d.v.s. ökar BNP

Så se nu till att du gör ditt för samhällets bästa: Gå och stjäl något!
PS. Vi får väl hoppas att det inte är så här det verkligen är uträknat, men ibland kan man inte låta bli att undra.