Thyg0d
One by one, the penguins steal my sanity
Vi spar en otrolig massa pengar på varje person som INTE dras ned i knarkträsket, och otroligt mycket både finansiellt och mänskligt lidande för varje förebyggd våldtäckt.
JAG vet det... Känns det som om staten vet det??
Inte för mig iaf..
Ja bra idé! För att det skulle gå så bra?Alltså, denhär gangster mentaliteten, var är medborgarkänslan? är vi så långt ifrån vår egen kultur och sans att det är "skit i detsamma" med det gemensamma bästa? DU är ju lagen, det är det demokrati och parlamentarismen är till för! Om de idepolitiska riktningarna inte duger, starta då ett värderelativt parti med überliberalt-anarkistiskt program!
Försökt att flytta berg?
Demokratin i Sverige är faktiskt inte riktigt på riktigt...
Staten ser inte till folks bästa utan till sitt eget, precis som vilket djur som
helst. Varför startas det utredningar om saker som är så uppenbara att
svensson garvar sig harmynt när nån utredare berättar att sprit är farligt
och Svensson gråter när han inser att denna utredning med ett så uppenbart
svar har kostat ett par miljoner?
- mest möjliga lycka för gruppen, noll tollerans mot mcstölder med döden som påföljd, inga hastighetsbegränsningar (mer än nedre, för det är farligt med de som kör för långsamt men inte för fort) och driv på för att kommunerna lägger sina budgetar på att finansiera regionala motorsportsanläggningar istället för "fjoll" som innebandy och fritidsgårdar..
Okay, procentuellt då, hur många timmar bankörning går det att
få i Sverige jämfört med timmar bandy?
Varför ska en bilist/motorcyklist stå för sina egna sjukvårdskostnader när
bandyspelaren slipper?
Och med tanke på hur lite pengar som läggs på motorcyklister och med tanke på att det fan inte finns en enda fritidsgård kvar.. Hur får du ihop den ekvationen???
själv pyntade jag glatt mina böter för en månad sen, fartkamera och 7km för fort kl 0325 en tisdagsnatt påväg från arlanda blev en skaplig del av mitt CSN, men herre gud! det var jag som körde så vad är problemet, det var ett dumt, och irrationellt beslut att köra för fort men ingen tvingade mig!
Och du inser fortfarande inte det löjliga???
Vad lärde du dig av att få 1500-2000 kronor i böter för att köra 7 km för fort?? Kommer du att bli en bättre bilförare?? Inte en chans...
Kommer du att göra om det?? Jajamensan
Har fortkörning fått för stora proportioner?? Så ini hlvt...
Är det ett sätt för staten att få in x antal hundra miljoner EXTRA i skatt??
Återigen, varför tror du att staten sätter så mycket resurser på fartövervakning?? Varför tror du staten smäller upp så mycket skåp överallt??
Tror du staten gör det för att sänka medelhastigheten 2 km/h eller för att få in x antal hundra miljoner??
Varför tror du kameraskåpen skjuter upp som svampar ur jorden?
För att sänka medelhastigheten 100 meter innan kameran eller för att kameran betalar sig på mindre än en månad??
EDIT: och hur många rattfulla och drogpåverkade tog fartkameran som
tog en fin bild av dig??
Vilket är farligast, köra 7 km för fort eller köra dyngrak och/eller skyhög??
Vilket kostar staten mest att ta fast och rehabilitera??
Tror du verkligen staten har ditt bästa för ögonen??
Då är du grundlurad kan jag meddela!
åhh.. ursäkta utbrottet. nu ska jag nog dansa vidare. http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/action-smiley-032.gif
![]()
Ha så kul!

Last edited: