0-100 Fråga???

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Någon som vet vad en Kawa ZX7R gör 0-100 i orginal skick??? :confused: Vet inte om det har betydelse men det är 98:ans årsmodell... Jag undrar över! Tack på förhand... (Har en diskussion med polaren om det)

McB skrev:
Allt mellan 3 och jättemånga sekunder, beroende på förare.
Jo det är sant... Dåligt formulerad fråga av mig. :huvet
Tänkte väl mest på vad som stog i "pappret" på den modellen!!!

Messiah skrev:
snarare 2.8sek enligt bike, gäller -03ans modell, snabbare än alla andra 4or i 1000cc klassen 0-100

Låter rimligt, den är ju rätt framtung så man får ju ned effekten mycket bättre än på de flesta andra sporthojar.

Yup jag instämmer, lite väl högt, men det kan ju ha varit nåt eget test med stoppur :D
2,8 är väl för ZX6R?

Jo det är sant. Ibland får man ta till lite neandertaliska metoder. hehe

cRoC skrev:
Yup jag instämmer, lite väl högt, men det kan ju ha varit nåt eget test med stoppur :D
2,8 är väl för ZX6R?

Det måste det ju vara väl...reagerade också på det, nya 6:an är ju en HELT annan hoj än gamla tunga 7:an så acc-siffrorna kan mycket väl stämma på 7:an

Bj skrev:
Det måste det ju vara väl...reagerade också på det, nya 6:an är ju en HELT annan hoj än gamla tunga 7:an så acc-siffrorna kan mycket väl stämma på 7:an

Skilnaden är att du kan trycka ettan fullt ut på en ZX7R utan att den ofrivilligt wheelar, vilket innebär att du får ner all kraft på ett annat sätt än på en ZX6a, vilket främjar acc-tiden.

Jo jag måste hålla med dig Kay. Det har du rätt i. Det främjar accelerationen väldigt mycket faktiskt. Som din hoj som hänger på det mesta.

Ulukai skrev:
Jo jag måste hålla med dig Kay. Det har du rätt i. Det främjar accelerationen väldigt mycket faktiskt. Som din hoj som hänger på det mesta.

Starten är ju lugn. -bara o trycka på i starten o luta sig fram så slipper man bry sig om gasreglage och oönskade wheelisar, och kommer upp till 100 på 3.6 sekunder. Skönt de... :tummenupp
Dock rätt ovessäntligt att man är lika snabb som en R6 med halvbra förare till 100, då man oftast kör i farter kring och över 100 när det är aktiv körning. Förr begränsades din sprinttid till 100km/h av hojens effekt. Idag begränsas den tiden av effeköverflöd vilket resulterar i problem att utnyttja kraften. En ny vass 600cc hoj kräver mer förarprestation än en 91hk-10 år gammal sporthoj, men med 2 kassa förare är det nog fördelaktigt med min. :)
Men det grova uttalandet att man hänger på det mesta får du står för. Åker nog på däng av en bra förare med en ny 600cc så det smäller om det (Framför allt efter 100). Dock hängde man på en R6 förvånandsvärt mkt bättre på landsväg än man trodde, och det sa ägaren av R6an också. :yoparty

Last edited:
100-200 är inte så intressant för den som kör zx7r eftersom det tar ett tag. 0-200 är roligare mätintervall än 0-100 tycker jag :)

OLJEKYLD GSXR skrev:
100-200 är inte så intressant för den som kör zx7r eftersom det tar ett tag. 0-200 är roligare mätintervall än 0-100 tycker jag :)

då får du ju in föraren som felkälla igen, kan man inte starta bra i 0-100 kan man ju inet göra det i 0-200.
Även om 0-200 är mer utslagsgivande än 0-100 där alla hojar får samma siffror de senaste 15 åren.

Antar att du provat det själv och vet hur man kan få plåga kopplingen för att göra en bra start?

Jag är ingen startfantom, men rätt hygglig. Med gammelgixxern hålla man 7000 varv och slirar iväg lite lätt samtidigt som man hissar på gas. Den nya är lite knepigare :gnissla

OLJEKYLD GSXR skrev:

Eller kanske 0-300 för dig som har en hoj som går så fort?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park