Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:Lite nördigt fråga men finns det nånstanns det finns uppmätt för sporthojar? Har typ aldrig sett det. Vore som kul att veta skillnaden mellan gsxr750, r6, r1, gsxr1000, hayabusa, osv
Tidningen Bike har varje år ett Test över de mest sålda hojjarna, där står tiderna 0-402 meter och sluthastighet i alla fall, och avverkar en sporthoj bara dessa 402 meter under 12 sekunder så kan du räkna med en rätt bra sluthastighet(+200 km/h)
Men de flesta avverkar väl 0-100 på 3-4 sekunder (beroende på väder, vind och förare givetvis)0-200 borde väl rimligtvis ligga på 8-10 sek för större sporthojar, effekten tar någon gång ut sin rätt så det går inte så mycket fortare(varje fall inte 0-100) trots allt då allt blir mer svårhanterligt för oss lekmän.
499 hk Busan skall göra 0-300 km /h på om det var 8 el 9 sekunder...
absolut inte.. det är intressant på många sätt.Poacher skrev:Men sporhojar är ju i allmänhet inte byggda för dragracing så egentligen är ju nån sekund hit och dit rätt ointressant, eller?
kle1991 skrev:honkiie skrev:499 hk Busan skall göra 0-300 km /h på om det var 8 el 9 sekunder...
"Rossi kör Malaysia-slingan på 2.04 eller 2.34." är väl en rätt bra analogi med ovanstående.
Det finns hojar med gatdäck som kör 402 meter på 7.30 och 321 km/h.
andersbrink skrev:"...Det finns hojar med gatdäck som kör 402 meter på 7.30 och 321 km/h.
honkiie skrev:Lite nördigt fråga men finns det nånstanns det finns uppmätt för sporthojar? Har typ aldrig sett det. Vore som kul att veta skillnaden mellan gsxr750, r6, r1, gsxr1000, hayabusa, osv osv.
sandstream skrev:Lite off-topic men GR:s 499 HK Busa ska ha mätts söder om stan (och då menar jag Stockholm så klart) på E4:an en natt i sommras med laserpicka till en bra bit över 400 km/h (430 nånting).
Sunk skrev:
Du noterade att den nämndes ovan, lr kände du bara för att föra tråden framåtNyteknik skrev:Å fy fan asså...![]()
sandstream skrev:
Kul att Suzukis "sura" R1000 från 2002 toppar kvartsmilslistan tillsammans med "supersnabbaste" ZX-10R från 2004![]()
Mar skrev:Läst om nån roadrace hoj som gjorde 0-300 på runt 6,5 -7 sek,![]()
den hade 1000hk dvs 250hk/cylinder
mvH Mar

thopa skrev:Nu när det redan talas om prestanda osv skulle jag vilja veta ungefär hur mycket bensin/mil en genomsnittlig sporthoj drar. T.ex R1 eller gsx1000. Drar dessa mycket mer än t.ex R6?
Och sista frågan, med risk att bli mördad?, Hur mycket soppa drar GRs turbobusa? Går den på vanlig bensin eller något annat?
![]()
![]()
![]()
Ja, nästan dubbelt så mycketthopa skrev:Nu när det redan talas om prestanda osv skulle jag vilja veta ungefär hur mycket bensin/mil en genomsnittlig sporthoj drar. T.ex R1 eller gsx1000. Drar dessa mycket mer än t.ex R6?

kjuze skrev:Jag är också intreserad av hur mycket bensin en R6:a drar.. Om man kör normalt, och normalt för mig är hålla hastighetsbegränsningarna![]()
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |