”Kom igen då...”

I Västerås på cityringen utspelade sig detta drama på försommaren.
Jag är ute och gazzar lite med min hoj Yamaha TTR 600. Kommer fram till ett rödljus där det står en taxi i form av en passat 1.8t av nyare modell i högerfilen. Ställer mig i vänsterfilen och väntar på grönt. Det tar lång tid, och eftersom tomgången är lite sådär så måste jag gasa till lite hela tiden, har slipon så det låter ju lite mer än man tänker på när man sitter där. Iaf så kollar jag till höger och ser på kulturberikaren i Passaten och han kollar på mig och pekar sedan framåt. Han nickar hårt med huvudet framåt och jag fattar att han vill rejsa.
Lyssnar noga och hör hur han varvar till bilen några gånger. Jag kollar på ljuset och det blir grönt.
Däckspinn
Väntar några sekunder innan jag gasar ettan ut, och lägger mig jämsides med honom, lägger i tvåan och slinter till lite på kopplingen så att framhjulet kommer upp lite fint. Håller stumt på resten av växlarna och fram till nästa rödljus. Stannar och ser att passaten ligger och kör i kanske 10-15km/h uingeför 50 meter bakom för att han inte vill komma ifatt och ställa sig bredvid igen.

Undrar vad han trodde skulle hända?

fick mig lite å bita i av två killar i en ferarri för ett par månader sedan... körde på E6 vid stig-center och fick lite fritt här och där på väg söder ut... kul som fan. Tackade för mig när jag släpte förbi honom. Kul när folk använder sina leksaker och inte bara har dom som blingbling.

Som sagt, tom "slöa" hojar klarar att dra ifrån det mesta i bilväg upp till crusingfart (180-200 nånting). Igår kom en tokturboSaab ikapp mig och ville rejsa. Jag hakade på och det hördes att han gav järnet men jag behövde inte vrida ur alls. Snackade lite vid ett rödljus och fick veta att den var steg 3-trimmad (vad nu det betyder) och hade 420 hästar! Men bilen väger säkert minst 1,5 ton vilket ger 280 hk/ton. Hojen med mig på väger ca 350 kg och har ca 110 hk vilket ger 314 hk/ton. Enkel matte... Troligen liknande förhållande i vridmoment.

Hehe i fjol blev jag lite förbannad då det gled förbi en sprillans CBR1000 som lanesplittade vid ett röljus och jag låg bakom så vi ställde oss framför bilarna sen kommer en G4S (säkerhetsbolag) bil bredvid oss han vevar ner rutan o varvar lite med sin lilla renault o skämtsamt "ska vi rejsa" satt på min strypta R6 när de blir grönt glider ju lätt CBRen iväg och den lillbilen brassar satan och han ligger jämnsides med mig jag krämar allt jag kunde och låg bakom CBRen, skönt att han låg där så det inte såg ut som jag maxade men det är typ enda gången i röljus som bil har hängt på, mest är det väll folk med hemmatrimmade BMW här uppe som vill att man ska gasa vid röljus :P men har blivit lite bättre på starter också :P :banan Såg dock en jävla het LOTUS här uppe för en vecka sen, skulle vilja testa nån sån bil nån gång!

Någon som har en sportbil övers för testkörning? :D

Jag försökte steka en m5:a förra sommaren på e4:n. Hojen i fråga var en retta -05:a. Vi rejsade från gnesta till södertälje. Dött lopp. När jag tvingades slå av en smula i kurvorna så drog han mig och jag höll stumt, bottnade mätaren hela tiden. Sjukaste jag varit med om, jag trodde inte bilar kunde gå så in i helvete. Söder om tälje la vi ner när trafiken började tjockna på. Respekt åt förare och bil-as.
M5:an går snabbare än R1:an, men i acceleration blir den efter rejält. I alla fall upp till 200km/h.

BMW M5 E60
Supertest in sport auto 12/2004
Gewicht 1844 kg
0 - 80 km/h 3,5 s
0 - 100 km/h 4,5 s
0 - 120 km/h 5,9 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 7,4 s
0 - 160 km/h 9,2 s
0 - 180 km/h 11,6 s
0 - 200 km/h 13,8 s

Yamaha R1 -05
Test in Motorrad 23/2005
Gewicht vollgetankt 204 kg
0 - 70 km/h - s
0 - 100 km/h 3,1 s
0 - 120 km/h - s
0 - 140 km/h 4,5 s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 7,6 s

Jag försökte steka en m5:a förra sommaren på e4:n. Hojen i fråga var en retta -05:a. Vi rejsade från gnesta till södertälje. Dött lopp. När jag tvingades slå av en smula i kurvorna så drog han mig och jag höll stumt, bottnade mätaren hela tiden. Sjukaste jag varit med om, jag trodde inte bilar kunde gå så in i helvete. Söder om tälje la vi ner när trafiken började tjockna på. Respekt åt förare och bil-as.

Jag hetsade på upp en AMG 55 (silverfärgad gubbsedan) på essingeleden förra sommaren med K7:an. Den hängde på sjukt bra trots 2 ton och det var Jag som fick släppa av när det började svänga förjäkligt. Såg bara häcken på aset flå iväg genom kurvan i oförändrad hastighet. Hojen är såld och Jag har fyllt
tretti! :mad:

Last edited:
Jag hetsade på upp en AMG 55 (silverfärgad gubbsedan) på essingeleden förra sommaren med K7:an. Den hängde på sjukt bra trots 2 ton och det var Jag som fick släppa av när det började svänga förjäkligt. Såg bara häcken på aset flå iväg genom kurvan i oförändrad hastighet. Hojen är såld och Jag har fyllt
tretti! :mad:

Ja det går onekligen utför med Mercedes kundkrets. I en Benz ska det dofta av läder, Bach orgelkonsert ska välla ut ur Blaupunkten. Under huven ska kruppstålet återhållet gå på 10% effekt och utanför ska landskap och kossor bölja förbi i 120. Ägaren ska sitta luftkonditionerad och däst av fläsknoisetter och piprök och på sin höjd lyfta ena ögonbrynet vid åsynen av en omkörande sporthoj.
Vad är det för kepsmänniskor som köper merca nuförtiden egentligen :dummer
Ur tid är (motor)leden.
mercedes_600_13.JPG

hur vågar ni köra så fort... jag maxar typ 130 som bäst.. dåå ja dåå går det riktigt fort....

wrooooom:näsblod

puss

Han var ev ute och bara softade, bara för man har resurserna så är det inte säkert de används.

Ja det går onekligen utför med Mercedes kundkrets. I en Benz ska det dofta av läder, Bach orgelkonsert ska välla ut ur Blaupunkten. Under huven ska kruppstålet återhållet gå på 10% effekt och utanför ska landskap och kossor bölja förbi i 120. Ägaren ska sitta luftkonditionerad och däst av fläsknoisetter och piprök och på sin höjd lyfta ena ögonbrynet vid åsynen av en omkörande sporthoj.
Vad är det för kepsmänniskor som köper merca nuförtiden egentligen :dummer
Ur tid är (motor)leden.
Full pott! :D

Åker man bil på tex Bulten behövs inte ens en GT3 RS för att hänga av hojarna... Hade racet fortsatt över Stocksundsbron tror jag du fått grymma problem om han/hon som körde sportfolkan haft ett hum om hur man gör bakom ratten.

Fredrik:tummenupp

Åker man bil på tex Bulten behövs inte ens en GT3 RS för att hänga av hojarna...

Bilar har ju just den fördelen: väggrepp och fyra kontaktpunkter i marken. Vägar jag blåser omkring i 90 eller 110 på här i skogarna skulle jag aldrig tänka mig köra mer än 70 på med MC av den enkla anledningen att man flyger åt helvete när det kommer en grop i vägen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman