Återkallelse Honda CBR1000RR 2008

Det var väl på 90 talet där Honda hade störst övertag i kvalitet gentemot konkurrenterna. Fan gammel Firebladen är ju nästan lika hållbar som dagens sporthojar :Bugar
 
Nu har jag ju inte läst hela tråden, men har någon provat att borra?
 
När jag pratade med Honda senast så var recallen till för den "skramlande" kopplingen. Man hade varit inne på recall på oljeförbrukning, men det har visat sig att det endast är en mycket liten del som har problem, eller som hört av sig och klagat. Så då sa de att de skulle avvakta , men att de skulle hjälpa de som hade problem. Jag själv kör mycket hårt, men min hoj drar inte en droppe olja, nivån är på topp hela tiden, har inga problem med kopplingen heller.
 
Jag själv kör mycket hårt, men min hoj drar inte en droppe olja, nivån är på topp hela tiden, har inga problem med kopplingen heller.

Sen är ju din motor lite "pillad med" också :)



:yoparty
 
Den var inte det förra säsongen, förutom Akraslipon!

Just det, det tänkte jag inte på. Får skylla på den sena(tidiga) timmen och utebliven sömn:gnissla

Helsystemet som sitter på nu är ett konstverk!:tummenupp
 
Just det, det tänkte jag inte på. Får skylla på den sena(tidiga) timmen och utebliven sömn:gnissla

Helsystemet som sitter på nu är ett konstverk!:tummenupp

vill inte göra dig besviken, du har rätt i det du säger , men bilden är gammal så det är slipon på bilden:tummenupp Du lär nog se den i sommar
 
vill inte göra dig besviken, du har rätt i det du säger , men bilden är gammal så det är slipon på bilden:tummenupp Du lär nog se den i sommar

Har sett hojen i verkstan inne på Honda-Center:) "Jobbar" där (praktik) :tummenupp
 
Pröjsar Honda till respektive generalimportör som i sin tur skickar ut cash till varje Hondaverkstad som åtgärdar liknande problem ?

Vilket jäkla jobb för Hondaåterförsäljarna att byta kolvringar.

Japp,Honda ersätter delar och arbete med en arbetstid som dom själva bestämt.
Vilket kan vara en ganska snålt tilltagen tid ibland,med klart lägre timersättning än ordinarie kunder får betala.
Detta går dom dessutom ut med i slutet på februari,när alla nya cyklar börjar komma hem,alla kunder börjar höra av sig och således börjar det redan bli ont om tid på verkstan för att få det åtgärdat inom rimlig tid.
Märkligt :va
 
Är de någon som har haft problem med olje förbrukningen som har fått ringarna bytta?Skulle vara kul o veta

Alltså honda gick ut med detta i onsdags den 18/2 till återförsäljarna så det är nog inte troligt att det är nån som hunnit göra denna åtgärd..
 
UrTjäCkta!

ville bara säga att vi hade generalras i lådan för 4 veckor sen jerez. Ska det vara halva kugg i mellan vev och vevhus? :banana
 
Lämnade in min hoj för kopplingsbyte i fredags och nämnde då även att hojen drog en hel del olja. Fick då besked att det också skulle åtgärdas genom byte av kolvringar. Tydligen ligger felet i att vissa hojar fått ringar med olika spänning. Skönt att det inte var några problem att få det åtgärdat.
 
Lämnade in min hoj för kopplingsbyte i fredags och nämnde då även att hojen drog en hel del olja. Fick då besked att det också skulle åtgärdas genom byte av kolvringar. Tydligen ligger felet i att vissa hojar fått ringar med olika spänning. Skönt att det inte var några problem att få det åtgärdat.


Det är oljesläpringen som ska bytas....
 
Den mest sålda hojen i Sverige är inte det Kawasaki Er6?

Och kollar man sporthojsmaskinerna 5000 mila test i Motorrad så av de 4 stora japs tillverkarna för sporthojar kommer suckan k5/k6 högst upp på listan.

Då jämför jag inte in touringloken och stadsmoppen utan bara racemaskinerna mellan.
1:a är Honda cb stadsmoppen någonting men den körs nog inte lika hårt som en sporthoj så jag tycker inte man kan jämföra dem igentligen.

Hondaägare är som sektfolk totalt hängivna sitt märke och de tror de har alltid rätt i allting.
Själv gillar jag Suzuki men skulle lätt byta om jag tröttna på den eller spy galla om man fick för mycket problem med maskinen.

Jag är inte märkesgalen som en del andra är här.

Popcornsmiley:hihi :hihi
 
Den mest sålda hojen i Sverige är inte det Kawasaki Er6?

Och kollar man sporthojsmaskinerna 5000 mila test i Motorrad så av de 4 stora japs tillverkarna för sporthojar kommer suckan k5/k6 högst upp på listan.

Då jämför jag inte in touringloken och stadsmoppen utan bara racemaskinerna mellan.
1:a är Honda cb stadsmoppen någonting men den körs nog inte lika hårt som en sporthoj så jag tycker inte man kan jämföra dem igentligen.

Hondaägare är som sektfolk totalt hängivna sitt märke och de tror de har alltid rätt i allting.
Själv gillar jag Suzuki men skulle lätt byta om jag tröttna på den eller spy galla om man fick för mycket problem med maskinen.

Jag är inte märkesgalen som en del andra är här.

Popcornsmiley:hihi :hihi

Du verkar nästan mer märkesgalen än någon annan för du glömde nämna att r1 -07 spöade gixxern i just det testet... R1 på sjunde plats å gixxern på nionde!!! Återstår att se hur det går för firebladen som dom kör med just nu. Vilka ägare trodde att dom hade rätt i allting???:D
 
:fyllisar Nä jag är nöjd med min, trots den är 25 år gammal. Den kommer säkert att spinna minst 25 till. Sen är den ju en HONDA. :)
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top