Återkallelse Honda CBR1000RR 2008

Utvecklingen har gått frammåt och detta med ramen handlade om k5/k6.
Hondan är av en 08 och har lite fler problem :P lite kul bara när alla ska snacka om hur bra kvaliten är på honda. Ser inga sådana problem med ex Suzuki gsxr 2008 :arsele
läs om gixxer och recall på nätet så drunknar du i sidor. Men ta 2005,2006,2007 (som ju är samma hoj som 2008)indirekt har den redan haft sin recall:banana

05-06 och 07-08 är inte samma hoj...

Nyfiken, Vad säger dom att felet med kopplingen ska vara?

Jag klagade mest hela tiden på kopplingarna

Oljeförbrukningen gjorde sig tidigt känt

Elaka transmissionsljud är inte ovanligt heller

Skulle tro dom får en del problem med 08orna

Nu kan man ju skriva sånt när man nu inte längre jobbar med märket

men fy på dig Honda är heligt för vissa:hihi :rofl Förstör nu inte den bilden

Nyfiken, Vad säger dom att felet med kopplingen ska vara?

Jag klagade mest hela tiden på kopplingarna

Oljeförbrukningen gjorde sig tidigt känt

Elaka transmissionsljud är inte ovanligt heller

Skulle tro dom får en del problem med 08orna

Nu kan man ju skriva sånt när man nu inte längre jobbar med märket

Om jag inte minns helt fel nu stod det att de skulle åtgärda vinande/tjutande ljud, göra den mjukare samt öka hållbarheten. :tummenupp

Last edited:
Om jag inte minns helt fel nu stod det att de skulle åtgärda vinande/tjutande ljud från koppling, göra den mjukare samt öka hållbarheten. :tummenupp

Stämmer, precis den informationen fick jag när jag ringde och pratade med Honda.

Fick också reda på att de byter ut kolvringarna på de hojar som drar en massa olja, då det är är en punkt de ändrat på till 09:orna. Skall tydligen bara vara att kontakta återförsäljaren där man köpt hojen så skall man få det åtgärdat.

Fast recalls har det väl varit lite nu och då? 929:an var det kopplingskorgen och soppaslangarna som byttes har jag för mig.. på 954:an var det ngn åtgärd kring ett lager i styrhuvudet...

Fick också reda på att de byter ut kolvringarna på de hojar som drar en massa olja, då det är är en punkt de ändrat på till 09:orna. Skall tydligen bara vara att kontakta återförsäljaren där man köpt hojen så skall man få det åtgärdat.

Skönt att höra... Blir nog en beställning på en ny 08 om en månad eller så. :banana

Last edited:
Japp. Trodde du menade att 05 --> 08 var samma hoj, så är inte fallet nämligen utan som du skriver kör dom med 2 års intervaller.

Jag tycker nya ho"y"ndorna är snygga!!! MEN "nosen" mellan lysena liknar en sagofigur jag inte kan sätta "näsan" på!?

Gixxern är ju i praktiken samma hoj som -01 så dom har väl fixat barnsjukdomarna för länge sedan...

Oj då, alltså menar du att gixxern lyckades med en så bra prestanda redan vid 01 som håller än idag :yoparty inte illa pinkat, varför ändra ett vinnande koncept?

Tyst!! Du är bara AVIS :D

A fu*k du kom på mig :P haha näda just din honda e speciellt polarn :tummenupp

retas ju bara med er, tycker bara det är kul när många här framstår honda som nån super maskin som spöar andra hojar i kvalite.

ska jag vara ärlig så skiter jag i om det är Honda, Kawasaki, Suzuki eller Yamaha köper den som tilltalar mig för tillfället!

kawa har jag haft, nu är det suzuki så får se när honda eller yamaha står i garaget.

Last edited:
Jag tycker dom drabbade ska vara nöjd, så länge en leverantör erkänner och åtgärdar felen.:tuttar
Dock kan det bli snack om andrahands värdet, när man inte vet om cykeln är åtgärdad eller inte.:brinnerup :brinnerup

Jag tycker dom drabbade ska vara nöjd, så länge en leverantör erkänner och åtgärdar felen.:tuttar
Dock kan det bli snack om andrahands värdet, när man inte vet om cykeln är åtgärdad eller inte.:brinnerup :brinnerup

På honda har man tidigare slagit ett körnslag på ett undanskymt ställle, då kan man direkt utan papper eller annat se om recallen är utförd.

På honda har man tidigare slagit ett körnslag på ett undanskymt ställle, då kan man direkt utan papper eller annat se om recallen är utförd.
Var sitter det körnslaget? jag menar, så att man som köpare vet var man ska leta, (och som säljare vet var man ska slå?)
Idiotsystem.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...