Suzuki återkallar GSX R1000 05/06

Läste om det där med de svaga ramarna redan när k5án kom, har Suzuki inte skickat ut återkallning förens nu???!!!
 
Har nu snackat med KGK och AVA. AVA hade inte hört någonting men på KGK bekräftade man att modell 05/06 ska in för kontroll av ev sprickbildning i ramen. De såg inte problemet som alarmerade: det handlar inte om fabrikationsfel. De hojar där man upptäckt sprickor är hojar som kört "onormalt" hårt, kraschats eller stuntats. "Normalt" körda hojar har inte haft några problem med ramen.

Recallen är worldwide men KGK tar inte några kostnader för hojar man inte sålt själva. Har man privatimporterat så får man klara sig själv. Hittas inga sprickor så ska ändå en förstärkningsbricka sättas fast på ramen. KGK får bara det antal brickor som överenstämmer med antalet sålda hojar så vill man ha en bricka till sin privatimporterade hoj får man antingen leta i ursprungslandet eller hoppas att någon ÅF kan vara behjälplig.

Och hittas det mot förmodan en spricka....ja då är det bara att slanta :gnissla :gnissla :gnissla
 
Har nu snackat med KGK och AVA. AVA hade inte hört någonting men på KGK bekräftade man att modell 05/06 ska in för kontroll av ev sprickbildning i ramen. De såg inte problemet som alarmerade: det handlar inte om fabrikationsfel. De hojar där man upptäckt sprickor är hojar som kört "onormalt" hårt, kraschats eller stuntats. "Normalt" körda hojar har inte haft några problem med ramen.

Recallen är worldwide men KGK tar inte några kostnader för hojar man inte sålt själva. Har man privatimporterat så får man klara sig själv. Hittas inga sprickor så ska ändå en förstärkningsbricka sättas fast på ramen. KGK får bara det antal brickor som överenstämmer med antalet sålda hojar så vill man ha en bricka till sin privatimporterade hoj får man antingen leta i ursprungslandet eller hoppas att någon ÅF kan vara behjälplig.

Och hittas det mot förmodan en spricka....ja då är det bara att slanta :gnissla :gnissla :gnissla

Det där är ju så jävla svenskt sjukt att de inte skulle ta det på privatimporterade hojjar. KGK lär ju inte betala en spänn själva heller, de lär ju bara fakturera material och arbete till Suzuki, och snarare tjäna på det.

Dags att någon tar dessa huvudimportörer till EU domstol angående hanteringen av importhojjar.
 
Det där är ju så jävla svenskt sjukt att de inte skulle ta det på privatimporterade hojjar. KGK lär ju inte betala en spänn själva heller, de lär ju bara fakturera material och arbete till Suzuki, och snarare tjäna på det.

Dags att någon tar dessa huvudimportörer till EU domstol angående hanteringen av importhojjar.


varför ska dom ta en importhoj som dom inte sålt å tjänat pengar på
fins väl en anledning till att dom inte vill främja sido importen eller
 
Det där är ju så jävla svenskt sjukt att de inte skulle ta det på privatimporterade hojjar. KGK lär ju inte betala en spänn själva heller, de lär ju bara fakturera material och arbete till Suzuki, och snarare tjäna på det.

Dags att någon tar dessa huvudimportörer till EU domstol angående hanteringen av importhojjar.

Håller med men KGK är i alla fall konsekventa.

Jag tror att man får sätta sin lit till justa åf. Om det bara krävs en förstärkningsbricka så borde ju det gå att ordna, i synnerhet om man tar kostnaden själv. Tror knappast KGK vägrar om tex AVA säger att man vill ta hand om x antal privatimporterade hojar av goodwillskäl och behöver fler brickor.."nä du har fått din kvot med brickor. 100 sålda, 100 brickor. Tyvärr..."
 
varför ska dom ta en importhoj som dom inte sålt å tjänat pengar på
fins väl en anledning till att dom inte vill främja sido importen eller

Exakt!

Varför ska det inte finnas några nackdelar med att importera en hoj?
Väljer man att köpa billigt i ett annat land, så ska man kalkylera in sånt här i priset!
 
Exakt!

Varför ska det inte finnas några nackdelar med att importera en hoj?
Väljer man att köpa billigt i ett annat land, så ska man kalkylera in sånt här i priset![/Q

:confused: Du skojar va!?
Vad är det för skillnad på en hoj ifrån Tyskland o en ifrån Sverige?
INGEN! Hittar man en billigare hoj i europa, så är det ju marknaden "handlarna" som styr priset. Desamma sätter sedan upp "regler" för att tjäna tusentals med pengar för att blåsa dig o själva tjäna mer för att bygga en villa i Djursholm...
Borde du ju fatta!?.
 
Handlare som skapar handelshinder borde bojkottas. Det förekommer för mycket sånt här och framöver kommer jag bara köpa import i ren protest. Köpte min bil i Danmark, mc i Tyskland och båt i Grekland.
 
Exakt!

Varför ska det inte finnas några nackdelar med att importera en hoj?
Väljer man att köpa billigt i ett annat land, så ska man kalkylera in sånt här i priset!

:confused: Du skojar va!?
Vad är det för skillnad på en hoj ifrån Tyskland o en ifrån Sverige?
INGEN! Hittar man en billigare hoj i europa, så är det ju marknaden "handlarna" som styr priset. Desamma sätter sedan upp "regler" för att tjäna tusentals med pengar för att blåsa dig o själva tjäna mer för att bygga en villa i Djursholm...
Borde du ju fatta!?.

Jag skojar INTE!

Snåla människor som inte klarar av att handla från sin egna marknad, utan importerar billigare för sin personliga ekonomi skull, som sedan förpestar den inhemska marknaden genom att dra ner priserna på hojar som inte hade samma marknadspris vid nyförsäljning. Vad har det med handlare att göra?
 
:confused: Du skojar va!?
Vad är det för skillnad på en hoj ifrån Tyskland o en ifrån Sverige?
INGEN! Hittar man en billigare hoj i europa, så är det ju marknaden "handlarna" som styr priset. Desamma sätter sedan upp "regler" för att tjäna tusentals med pengar för att blåsa dig o själva tjäna mer för att bygga en villa i Djursholm...
Borde du ju fatta!?.[/QUOTE]


?? ska handlarna i sverige slå igen butiken bara för att det är billigare i övriga EU går inte att gämföra med andra eropeiska länder som har ett invånar antal i en större stad som överskrider hela svenska befolkningen stöda svenskt näringsliv varför det då det är billigare på nätet nä då försvinner jobben helt i detta land
 
varför ska dom ta en importhoj som dom inte sålt å tjänat pengar på
fins väl en anledning till att dom inte vill främja sido importen eller

Det är en del av eu reglerna...........
Det stöter jag på mer eller mindre daligen ( jobbar på aukt vw verkstad)
Det är även vår skyldighet att kontrollera om det finns en sk AKTION på varenda en bil som det skapas arbetsorder på, om man missar dyker bilen upp på en "skamlista" o vips går man misste om bonus........
 
som sedan förpestar den inhemska marknaden genom att dra ner priserna på hojar som inte hade samma marknadspris vid nyförsäljning. Vad har det med handlare att göra?

Det importeras en hel del CBR 600 från Tyskland va?




:rolleyes: :)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top