Återkallelse Honda CBR1000RR 2008

Fan va fint! Har varit väldigt missnöjd med min 08a som har slurkat i sig 2 liter olja på 350mil Har inte fått något brev hem än viserligen men det här måste man ju kolla upp...Annars tycker jag de är en kanon cykel att åka på
 
Bara funderar, blir det verkligen helt 100 om man bara byter kolvringarna? De gamla ringarna och cylindrarna har ju redan slitits ihop sas.
Borde inte cylindrarna även åtgärdas?
 
Tror inte de är någon fara om man bara honar cylindrarna o sätter dit nya ringar...de sliter in sig fint
 
Hur kan man helt seriöst säga att Honda är bästa kvalitet ? :hihi

Inte i denne tråd men gärna i alla andra....

Kanske för att de HAR den högsta kvalite´n?

Eller tror du seriöst, att några enskilda fel på en ensild modell i hela produktionsprogrammet drar ner kvaliten på:

- resten av alla komponenter på den aktuella hojen?
- gör resten av alla modeller kassa?

KOm igen nu, modellprogrammen består i delar räknat av miljontals komponenter.
Det vore statistiskt helt omöjligt att det inte vid något tillfälle blev fel.
Ta kolvringarna som gör att hojen slukar olja t.ex
Säkert inget fel på ringarna, men ring 2 eller oljeringarna kan vara vända upp och ned t.ex
M.a.o: det räcker inte alltid med korrekta komponenter.
När murphy, 50%-regeln samt morgontrötta pryosar får fritt spelrum så kan saker hända, därav att det oxå begränsas till vissa serier, och inte hela produktlinen.

Men visst känns det lite extra skönt att få hacka på Honda va?
Många sitter ju inne med ett uppdämt behov att leta fel på det MEST FELFRIA märket! :hihi
Sen att mest felfri omöjligen kan betyda 100% felfri är det tydligen väldigt svårt att förstå...
Det är fakta! :fakta
 
Tror inte de är någon fara om man bara honar cylindrarna o sätter dit nya ringar...de sliter in sig fint

Hmm men är det inte nicasilcylindrar i dessa? Har för mig att att man inte ska hona dom. Vet iaf att man inte kan borra upp dom. :)

@RC så länge det inte finns några skador i cylindrarna så behöver man inte göra nått speciellt med cylindrarna om man byter kolvringarna.
 
Alla hojar har sina barnskitssjukdomar det enda konstiga är att hondas kvalle är fantastisk trots en rad fel medans t.ex Rettans samtliga modeller är rena soporna bara för att -98 hade en risig växelhållarfjäder. Förvisso är den tidiga rettaramen gjord i smör men Jag har aldrig hör om en ram som gett upp av bara åkning.

Gixxern fick ju skeva gaffelben 01-02 och som nämt så poppade några ramar på 05-06...

Av mina hojar Jag ägt att dömma känns det som att Yamas kvalle är rejält underskattad, hondas lite lätt överskattad. Mina gixxrar har Jag aldrig haft problem med fast kvallekänslan känns lite kawa men då har ju kawazuki mindre pengar att bygga hojar för än yamahonda.
 
Var sitter det körnslaget? jag menar, så att man som köpare vet var man ska leta, (och som säljare vet var man ska slå?)
Idiotsystem.

All information om åtgärder på respektive hoj finns ju givetvis i en databas också, så att fuska är ju ganska idiotiskt.. Könslaget är för att göra det lättare att se.
 
Lättare att se exakt vad då?
Att någon har slagit dit ett köRnslag, eller att delarna är bytta?
Enligt mig så ser man bara ett körnslag och ingenting annat.
vill man få reda på om delar är bytta så får man tydligen kolla upp det i någon databas?
Eller?

Körnslag är alltså ett idiotsystem.
 
Last edited:
Lättare att se exakt vad då?
Att någon har slagit dit ett köRnslag, eller att delarna är bytta?
Enligt mig så ser man bara ett körnslag och ingenting annat.
vill man få reda på om delar är bytta så får man tydligen kolla upp det i någon databas?
Eller?

Körnslag är alltså ett idiotsystem.

KöRnslaget är för att det skall synas att det är gjort, om man vill fuska så går det att göra med alla system, till vilken nytta? Det kommer upp en notis om att det skall göras nästa gång hojen är på service.
Om det är ett idiotsystem eller inte är upp till dig att tycka, men då borde du ha en bättre lösning? Ring Honda och ge dem ditt tips!
 
KöRnslaget är för att det skall synas att det är gjort, om man vill fuska så går det att göra med alla system, till vilken nytta? Det kommer upp en notis om att det skall göras nästa gång hojen är på service.
Om det är ett idiotsystem eller inte är upp till dig att tycka, men då borde du ha en bättre lösning? Ring Honda och ge dem ditt tips!
Du tycker alltså att körnslagssystemet är bra.
Så bra då.
Jag tycker att körnslagssystemet är tandlöst.
Eftersom vem som helst kan slå in ett körnslag.
Vi tycker lite olika och det är helt okej för mig.

Säg mig, om du ser ett körnslag på rätt ställe, litar du då på att delarna är bytta eller vill du kolla upp det i någon databas?
 
Du tycker alltså att körnslagssystemet är bra.
Så bra då.
Jag tycker att körnslagssystemet är tandlöst.
Eftersom vem som helst kan slå in ett körnslag.
Vi tycker lite olika och det är helt okej för mig.

Säg mig, om du ser ett körnslag på rätt ställe, litar du då på att delarna är bytta eller vill du kolla upp det i någon databas?

Vad är det för mening med att köra med trasig koppling, och sen slå dit ett körnslag och låtsas att recallen är gjord:va
Varför bry sig så starkt om hur Honda gör. Jag tycker det är märkligt när ramarna går av på gixxer, så får handlarna en liten plåtbit att svetsa över, byta ramen vore väl rimligt. finns alltid åsikter om allting:tummenner
 
Last edited:
Vad är det för mening med att köra med trasig koppling, och sen slå dit ett körnslag och låtsas att recallen är gjord:va
Varför bry sig så stark om hur Honda gör. Jag tycker det är märkligt när ramarna går av på gixxer, så får handlarna en liten plåtbit att svetsa över, byta ramen vore väl rimligt. finns alltid åsikter om allting:tummenner

svetsa över, nej men limma:död

jag kan för mig gud inte fatta hur i helvete det ska hindra ramarna från att gå isönder:confused:
 
Vad är det för mening med att köra med trasig koppling, och sen slå dit ett körnslag och låtsas att recallen är gjord:va
Varför bry sig så starkt om hur Honda gör. Jag tycker det är märkligt när ramarna går av på gixxer, så får handlarna en liten plåtbit att svetsa över, byta ramen vore väl rimligt. finns alltid åsikter om allting:tummenner

Jag trodde att det fanns någon vinning i att fuska med körnslagen.
Men jag fattar nu att det inte finns det.
Jag ber om ursäkt eftersom jag drygat mig.
Ha en trevlig helg.
 
svetsa över, nej men limma:död

jag kan för mig gud inte fatta hur i helvete det ska hindra ramarna från att gå isönder:confused:


Njaeee. Svetsa, limma nä bultar gör dom väl?!


( Aj vill kål jo soon btw...)
 
Honda försökte för engång skull göra en hoj som inte ligger 4år bakåt prestanda mässigt och direkt så började deras kvalite sjuka lägre ner än deras konkurrenter som pressar ur mer i sina motorer men har hållbarare maskiner. Lustigt! mycket lustigt
 
Honda försökte för engång skull göra en hoj som inte ligger 4år bakåt prestanda mässigt och direkt så började deras kvalite sjuka lägre ner än deras konkurrenter som pressar ur mer i sina motorer men har hållbarare maskiner. Lustigt! mycket lustigt

Tror knappast att så är fallet.
Bara för att någon stackars ihjälarbetad japanare råkat vända upp och ner på en serie kolvringar på Hondafabriken så är hela motorn dålig då eller...

Är det någon som någonsin återanvänt en knäckt Suzuki 1000 ram ?? :gnissla
 
Tror knappast att så är fallet.
Bara för att någon stackars ihjälarbetad japanare råkat vända upp och ner på en serie kolvringar på Hondafabriken så är hela motorn dålig då eller...

Är det någon som någonsin återanvänt en knäckt Suzuki 1000 ram ?? :gnissla

Visst kan man försöka sopa det så gått det går under mattan, men jag tror nog inte det är så enkelt eller endast det som är problemet!

Ja suzuki, yamaha och kawasaki är inte felfria men honda folk är lustiga!
Det är olika flugor men samma skit, men honda har alltid haft en ursäkt att de är så mycket bättre i kvalite för deras hojar saknat prestanda. Nu när de försöker komma ikapp lyckas de inte ens lika bra som de andra skitmärkena som de så duktigt försöker måla de andra. Jag kunde lika gärna ägt en honda, kawasaki, yamaha idag men valde Suzukin för jag fick den till ett bra pris vid det tillfället jag letade hoj!

edit: men en sak är säkert. en amerikanare, italienare kommer jag aldrig att äga!
 
Last edited:
Könslaget hit och dit. Vet inte ens vad de har för betydelse. Men visst fan får man väl ett papper från Honda Verksta'n att det är gjort ett byte som man kan vifta med när och om man vill sälja pärlan? Skall man in i word och photoshop och fixa ett fejk papper åxå?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top