Årets varvtider på Åsen...?

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Vilka tider kommer Rookie klasserna att prestera i år på Gelleråsen?
Det verkar ju gå neråt i tiderna för varje år, förra året så låg dom flesta i toppen på 1:11 och 1:12 tider, i R1000 och R600.
Kommer det krypa ner under 1:10 i år tro?!?!
Hoppas för all del inte det. :rolleyes:

Det blir säkert några både i 600 o 1000 som kommer köra 10'or men under det vette fan...så snabba får dom inte vara :4skrika

Jag tänkte föreslå Svemo att köra kval på samma sätt som i dragracing framöver, under 1.15 så är man diskad :brinnerup

stavgren skrev:
Det blir säkert några både i 600 o 1000 som kommer köra 10'or men under det vette fan...så snabba får dom inte vara :4skrika

Jag tänkte föreslå Svemo att köra kval på samma sätt som i dragracing framöver, under 1.15 så är man diskad :brinnerup
Bracket racing kallas det :D

Geiger skrev:

Snabbare än 1.10 på Åsen, 1.08 på Knudan, 46 på Falken, 55 på Sviestad samt 1.43 på A-torp i race ger omedelbar uppklassning.

GSXR1100R skrev:
Snabbare än 1.10 på Åsen, 1.08 på Knudan, 46 på Falken, 55 på Sviestad samt 1.43 på A-torp i race ger omedelbar uppklassning.

1.08 är väl fanken inte snabbt på knutan??
Det har ju till o med långsamma jag kört...

grym1.jpg

Vet inte hur fort jag kör, men jag ser väl snabb ut? Liiiiiiiiiiiiiiiiiiite iaf? :D

Dåså... Kapar jag en halv sekund på Sviestad, och två sekunder på Åsen, så får jag köra med dom tuffa grabbarna!! :Rockbanan

Geiger skrev:
Dåså... Kapar jag en halv sekund på Sviestad, och två sekunder på Åsen, så får jag köra med dom tuffa grabbarna!! :Rockbanan

men då måste man väl vara tuff? :va

Som ett litet hållmärke så körde Jörgen Hållinder 1,08,36 med gixxer 750 på tiden han körde, där har ni något att sikta på.

Mookie skrev:
Som ett litet hållmärke så körde Jörgen Hållinder 1,08,36 med gixxer 750 på tiden han körde, där har ni något att sikta på.
YBERGUD :Bugar

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back