Årets varvtider på Åsen...?

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Vilka tider kommer Rookie klasserna att prestera i år på Gelleråsen?
Det verkar ju gå neråt i tiderna för varje år, förra året så låg dom flesta i toppen på 1:11 och 1:12 tider, i R1000 och R600.
Kommer det krypa ner under 1:10 i år tro?!?!
Hoppas för all del inte det. :rolleyes:

Det blir säkert några både i 600 o 1000 som kommer köra 10'or men under det vette fan...så snabba får dom inte vara :4skrika

Jag tänkte föreslå Svemo att köra kval på samma sätt som i dragracing framöver, under 1.15 så är man diskad :brinnerup

stavgren skrev:
Det blir säkert några både i 600 o 1000 som kommer köra 10'or men under det vette fan...så snabba får dom inte vara :4skrika

Jag tänkte föreslå Svemo att köra kval på samma sätt som i dragracing framöver, under 1.15 så är man diskad :brinnerup
Bracket racing kallas det :D

Geiger skrev:

Snabbare än 1.10 på Åsen, 1.08 på Knudan, 46 på Falken, 55 på Sviestad samt 1.43 på A-torp i race ger omedelbar uppklassning.

GSXR1100R skrev:
Snabbare än 1.10 på Åsen, 1.08 på Knudan, 46 på Falken, 55 på Sviestad samt 1.43 på A-torp i race ger omedelbar uppklassning.

1.08 är väl fanken inte snabbt på knutan??
Det har ju till o med långsamma jag kört...

grym1.jpg

Vet inte hur fort jag kör, men jag ser väl snabb ut? Liiiiiiiiiiiiiiiiiiite iaf? :D

Dåså... Kapar jag en halv sekund på Sviestad, och två sekunder på Åsen, så får jag köra med dom tuffa grabbarna!! :Rockbanan

Geiger skrev:
Dåså... Kapar jag en halv sekund på Sviestad, och två sekunder på Åsen, så får jag köra med dom tuffa grabbarna!! :Rockbanan

men då måste man väl vara tuff? :va

Som ett litet hållmärke så körde Jörgen Hållinder 1,08,36 med gixxer 750 på tiden han körde, där har ni något att sikta på.

Mookie skrev:
Som ett litet hållmärke så körde Jörgen Hållinder 1,08,36 med gixxer 750 på tiden han körde, där har ni något att sikta på.
YBERGUD :Bugar

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back