Åkning Stockholm Söndag 20 April (Påskdagen)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Åkning Stockholm söndag 20 April (Påskdagen)
jumping.gif

Bilder från åkningen finns HÄR!

Efter lite konfererande med Ace N så:

Samling från kl 10.30 vid McDonalds Väsby trafikplats (Upplands Väsby), dvs tid för en sen frukost och lite babbel innan vi åker iväg kl 11.01, exakt...! Sedan blir det en runda upp i Roslagen, skulle gissa att det blir cirka 20-25 mil innan vi är tillbaka i stan, men hänger lite på temperatur och så! Eftersom det lär bli läge för lunch längs vägen, så skulle det vara bra om ni kunde skriva på listan om ni ska med, så ska vi försöka förvarna tänkt restaurang utifall vi blir många....

Tempo: Ganska så lugnt på "stora vägar", Farbror Blå är rätt så aktiv just nu, men sedan gasar vi på ute på småvägarna, inte superfort, men ganska så fort, bara dumt när man/vi inte vet skicket/gruset på vägarna ännu, och hänger kanske med lite folk som inte kört hoj så länge, och är själv en smula ringrostig....

Blir vi många så kan/måste vi kanske dela upp i två grupper, så jag tycker det skulle vara kul om någon mer "stigfinnare" med karta hängde med!

Har du inte "kört i grupp" tidigare kan du om du orkar ta en titt HÄR! och ögna igenom texten?

PS/ Frågan/info/tråd ligger på både Sporthoj.Com och Bikeproject.Com /DS

/B

Last edited:
Jag e me... börjar bli lite tråkig att åka själv, ingen i min bekantskapskrets som har kortet än :(
Kul att få känna på mågra roliga vägar!

1:monster
2:
3:
4:
5:
6:
7:
8:
9:

Skulle vara kul att hänga med. Håller kanske inte sporthojstempo på min XF650 så jag kommer väl med om det kommer lite bågar i min "klass". Har samma dilemma som Monster, inga polare som har kortet, kanske kan snacka med min kusin om han vill med.

:fatta! inget funkar med mina polare de vägrar inse fakta. Hojåka är en livsnödvändighet.

:mad: fan va sur jag bli, jag som verkligen stor trivdes förra gången vi var och körde. Speciellt när benkar åker med kartan o drar in en på härligt kurviga vägar!

Så är man tvingad att åka till landet under helgen :-(
Ingen som bor i valemarsvik, o vill köra lite hoj :D

fan..

Skulle vara kul om det kom me någon ducce..... mer än jag då!

Kanske man vågar hänga på er en gång så man lär sig lite nya vägar ..och personer :hej Kör ju fortfarande in moppen så jag lär väl hamna lite efter på "fartsträckorna" då.

1) monster
2) Fredda66
3) Ace N
4) Van Zan
5)
6)
7)
8)
9)

Re: fan..

Monster skrev:
Skulle vara kul om det kom me någon ducce..... mer än jag då!
Visst, jag kommer så blir vi åtminstone 2 duccar.

1) monster
2) Fredda66
3) Ace N
4) Van Zan
5) Micke N
6)
7)
8)
9)

Dyker upp med ett, förhoppningsvis, nytt bakdäck...

1) monster
2) Fredda66
3) Ace N
4) Van Zan
5) Micke N
6) ZpiX
7)
8)
9)

Hur lång tur pallar vi/ni med så här i början av säsongen, om det blir runt +15C ute, 25-30 mil rejäla krokigheter? Vi får inte glömma bort att Van Zan kör in, ZX12:an går väl i max 180 km/h under inkörning? :p Hoppas ni tycker det är OK att jag tar det lite lugnt på stora vägar där farbror blå finns, samma sak inne i samhällen mm, men ute på obygden gaaasar vi på så gott det är möjligt såhär på våren utan att veta något om vägstandard, grus osv. Måhända lite tråkigt, men hellre några km/h lägre än hojar i diket!? Hmmm, oroväckande, börjar bergis bli gammal och klok.... ;) Men, det kommer nog gå undan relativt bra ändå... gammal och erfaren... :rolleyes:

/B

benkar skrev:
Hur lång tur pallar vi/ni med så här i början av säsongen, om det blir runt +15C ute, 25-30 mil rejäla krokigheter? Vi får inte glömma bort att Van Zan kör in, ZX12:an går väl i max 180 km/h under inkörning? :p Hoppas ni tycker det är OK att jag tar det lite lugnt på stora vägar där farbror blå finns, samma sak inne i samhällen mm, men ute på obygden gaaasar vi på så gott det är möjligt såhär på våren utan att veta något om vägstandard, grus osv. Måhända lite tråkigt, men hellre några km/h lägre än hojar i diket!? Hmmm, oroväckande, börjar bergis bli gammal och klok.... ;) Men, det kommer nog gå undan relativt bra ändå... gammal och erfaren... :rolleyes:

/B

Låter kanonbra ! De flesta av oss är väl rätt rostiga ännu och det är mycket grus fortfarande.

1) monster
2) Fredda66
3) Ace N
4) Van Zan
5) Micke N
6) ZpiX
7) J-Bone (troligtvis)
8)
9)

J-Bone skrev:
Låter kanonbra ! De flesta av oss är väl rätt rostiga ännu och det är mycket grus fortfarande.

7) J-Bone (troligtvis)

Trevligt, då får man kanske höra om du trivs med ditt Dragon GTS? Och, "som vanligt", verkar det bli mycket Twinnar som hänger med! Kommer låta gott!

/B

norrsidan har man sökt av

solen kommer att skina i kapp med trottlarna på vid gavel.

det skulle va skönt och komma lite söderut och känna om det är varmare på den sidan av staden..

fast jag tänkte ligga långt bak och softa (om man kan)

/ eg

Re: Re: norrsidan har man sökt av

benkar skrev:
Just nu lutar det mot norrsidan, mindre guppigt än sydväst om man ska se på hur det var i höstas. Tittat på en norrunda på runt 27 mil, och rundan åt sydväst jag skissat på rusar iväg mot 33 mil, men kanske värt en chansning... tror bla Ace N är sugen på sydväst!? Går ju ta norrturen lite senare.

Du, (om jag inte tar fel på person) ligga långt bak och softa? Tror jag på när jag ser det... ;) Blir lite lägre tempo än för tre veckor sedan, var nog för fort för att vara nyttigt periodvis, hoppas du överlever det?

/B

Okey!
Förra gången var ju klockren, jag kunde ju hänga med trots strypt båge! Inga långa färdsträckor med 110km/h + vägar så är det lugnt! Det är djävligt surt att ligga som en slickad ål på tanken och se nålen passera 142km/h och sedan bara avta trots full gas på 6an när man hör R1an komma bakifrån och få en att framstå som att man stod stilla.

Benkar du var kung senast! Liknande vägar igen vore ju gudomligt!

//Fredda

benkar skrev:
Van Zan kör in, ZX12:an går väl i max 180 km/h under inkörning? :p Hoppas ni tycker det är OK att jag tar det lite lugnt på stora vägar där farbror blå finns
/B

Det är lungt, Ace och jag väntar in er (långsamma, inkörare, övningskörare, ringrostiga och allt vad ni nu skyller på) vid korsningarna :D

Skojjar lite bara ;) Vi kör det tempo som passar och kommer några efter väntar vi in dom... Man kör som man själv känner passar bra.

ZpiX skrev:
Det är lungt, Ace och jag väntar in er (långsamma, inkörare, övningskörare, ringrostiga och allt vad ni nu skyller på) vid korsningarna :D

ZpiX, vi kommer även försöka ta oss tid och vänta på dom som får punktering och soppatorsk... :D

Just nu lutar det mot norrsidan, mindre guppigt norrut än sydväst om man ska se på hur det var i höstas. Tittat på en norrunda på runt 25 mil, och rundan åt sydväst jag skissat på rusar iväg mot över 30 mil, men kanske värt en chansning... tror bla Ace N är sugen på sydväst!? Nackdelen med sydväst, för tex strypta hojar, är att det blir lite mer "transportsträckor" på halvstora vägar (som IOFS blir riktigt roliga om man kör tokfort....) Norrut blir det mer riktigt smala/små vägar, vilket gör att motoreffekt spelar mindre roll, men kräver å andra sidan mer av föraren.

/B

norrsidan känns averkad,för mig

Vi i rrmc (Norrtälje)

har planer på en körning på runt 42? mil norr om stan.
Öregrund och tillbaka på små vägar den 25maj

Vi hade en åkning förra året(12maj) och den blev uppskattad
efter den turen letade potatisarna upp kurviga vägar

men jag hänger på iallafall,vad det än bär av

På Lördag bär det av till åland kapellskär 9,00 går båten
se på lite motardkörning och en sväng blir det väl på åland i lugnt tempo?

19,00 går båten tillbaka

/eg

benkar skrev:
ZpiX, vi kommer även försöka ta oss tid och vänta på dom som får punktering och soppatorsk... :D

Just nu lutar det mot norrsidan, mindre guppigt norrut än sydväst om man ska se på hur det var i höstas. Tittat på en norrunda på runt 25 mil, och rundan åt sydväst jag skissat på rusar iväg mot över 30 mil, men kanske värt en chansning... tror bla Ace N är sugen på sydväst!? Nackdelen med sydväst, för tex strypta hojar, är att det blir lite mer "transportsträckor" på halvstora vägar (som IOFS blir riktigt roliga om man kör tokfort....) Norrut blir det mer riktigt smala/små vägar, vilket gör att motoreffekt spelar mindre roll, men kräver å andra sidan mer av föraren.

/B

Röstar stenhårt på norrut. Har en känsla av att man kommer bli helt avhängd på transportsträckorna annars.

//Fredda

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...