Åke Green frias - det var inte hets mot homosexuella

Chrille skrev:
Men det är du som är en av de största hycklarna. Du flaggar stolt med av de vackraste bibelorden samtidigt som du förklarar att en viss typ av människor är äckliga. Men om dom äckliga är kristna då? Du vet, kvalar in bland de som ska få evigt liv? Ungefär som Gardell....

Var skrev jag att "en viss typ av människor är äckliga"??

Nu beskyller du mig felaktigt. Jag kräver en offentlig ursäkt!! :rolleyes:

JoUh skrev:
...
.. Jag kan bara tala för mig själv, men jag har inget emot någon människa trots att jag tycker att homosexualitet är onaturligt för att inte säga direkt äckligt. ..

Jag ber om ursäkt om det behövs. Jag tror inte det. :va

Innebär inte ovan att homosexuella är onaturliga och direkt äckliga??

Last edited:
Chrille skrev:
Men det är du som är en av de största hycklarna i det här sammanhanget(precis som John som jag respekterar mycket). Du flaggar stolt med av de vackraste bibelorden samtidigt som du förklarar att en viss typ av människor är äckliga. Men om dom äckliga är kristna då? Du vet, kvalar in bland de som ska få evigt liv? Ungefär som Gardell....

Inte förlegat - inskränkt.

Men allvarligt talat, nu vill jag inte göra detta till en religions- eller kristendomsdebatt.
Men homosexualitet anses som synd enligt kristendomen.
Kanske en dålig jämförelse, men ändå:
Mord är också en synd, jag tror inte reaktionerna skulle vara lika starka om en massa mördare ansåg att de bör välsignas i kyrkan. Eller?

EDIT: För att vara extra tydlig, så menar jag att de kräver att deras handling i sig ska välsignas.

korvgubbe skrev:
Du får ju tycka vad du vill.. det är när du avsiktligt använder ord för att kränka som du ligger risigt till.... Men Green friades så uppenbarligen är väl gränsen rätt långt bortanför det man rimligen torde behöva sträcka sig till eller?!

Gränsen för vad som är åsiktsfrihet och kränkning är tydligen flytande,
Om man ska tolka Tingsrätt/Hovrätt,Hd.

stordrulen skrev:
Gränsen för vad som är åsiktsfrihet och kränkning är tydligen flytande,
Om man ska tolka Tingsrätt/Hovrätt,Hd.

Det är väl inte så märkligt. Det är människor som dömmer och tills sist kan det aldrig annat än bli en tolkning av lagar och situationen/handlingen.

JoUh skrev:
Men allvarligt talat, nu vill jag inte göra detta till en religions- eller kristendomsdebatt.
Men homosexualitet anses som synd enligt kristendomen.
Kanske en dålig jämförelse, men ändå:
Mord är också en synd, jag tror inte reaktionerna skulle vara lika starka om en massa mördare ansåg att de bör välsignas i kyrkan. Eller?

Onani är också en synd va?

Om inga onanister, vänsterprasslare, ogifta föräldrar osv.... tilläts välsignelse i kyrkan så vore det ok.
Jag anser att homosexualitet borde höra till dessa vardags-synder som inte en jäkel bryr sig om längre. Varför ska homo vara värre än en handtralla egentligen?

JoUh skrev:
...
EDIT: För att vara extra tydlig, så menar jag att de kräver att deras handling i sig ska välsignas.

INTE handling! Deras förhållande! Deras önskan att leva på lika villkor som "oss andra".

Men visst. Det kunde ju varit så att mina föräldrar blev nekade giftermål för dom hade ju en oäkting på armen nämligen mig! Skön värld....

Last edited:
korvgubbe skrev:
Det är väl inte så märkligt. Det är människor som dömmer och tills sist kan det aldrig annat än bli en tolkning av lagar och situationen/handlingen.

Just det.
Det jag skrev tidigare,en svenson utan makt/pengar/bra(läs dyr)advokat
och mediabevakning skulle nog inte haft råd och köra hela racet till Hd.
Då skylle han blivit dömd enl Tingsrätten.

korvgubbe skrev:
Men du måste väl tycka att det känns skönt att ni iaf har något gemensamt?
:va

Ja, visst är det det - tydligen är vi intoleranta båda två, och med det uppenbarar sig ju skillnaden att jag åtminstone är insiktsfull. :hihi

Chrille skrev:
Onani är också en synd va?

Om inga onanister, vänsterprasslare, ogifta föräldrar osv.... tilläts välsignelse i kyrkan så vore det ok.
Jag anser att homosexualitet borde höra till dessa vardags-synder som inte en jäkel bryr sig om längre. Varför ska homo vara värre än en handtralla egentligen?

Men vem sa att homosexuella ska portas från kyrkan bara för att de är syndare? (Jag talar fortfarande för mig själv bara)
Jag ansåg att själva välsignelsen av en handling som anses som synd är fel. Lika fel som att en onanist som går till kyrkan och vill ha välsignelse för sin handling...

Madhonda skrev:
Vi accepterar homosexualitet idag, det har tagit tid, men om 20 år kanske det är OK med pedofili oxå.

Hur kan du ens jämföra pedofili med homosexualitet???
Pedofili leder aldrig till något annat än sexuellt utnyttjande av barn, att tvinga dem ha sex eller på annat sätt utnyttjas sexuellt.
Barnet är ett offer, inte en jämnställd sexualpartner.
Homosexualitet är inget brott och därför finns det finns inget offer. Homosexualitet är ett val man själv gör, ett val som inte leder till att oskyldiga människor skadas eller utnyttjas, vilket man inte kan säga om pedofili.

JoUh skrev:
...
Jag ansåg att själva välsignelsen av en handling som anses som synd är fel. Lika fel som att en onanist som går till kyrkan och vill ha välsignelse för sin handling...

VILKEN HANDLING?

Att tycka om varandra?

Varför fick min mamma o pappa gifta sig med en oäkting på armen, men inte Nils och Erik för de är homo??

Vilken handling har Nisse o och Erik gjort sig till? Älska en en individ av fel kön?

Tolerant syn på kärlek.

Markus skrev:
Som sagt, jag har inte sett dig förespråka tolerans direkt.

...

t-rex skrev:
Jag har inget annat än förakt för inskränkta bakåtsträvare, det är korrekt. Men de skall få uttrycka sina åsikter, och få dem bemötta som det patetiska blajsnack det är. De skall inte "avlägsnas från samhällskroppen som en svulst."

...

korvgubbe skrev:
Men du måste väl tycka att det känns skönt att ni iaf har något gemensamt?

:mad:

t-rex skrev:

Förstår dig.
En gång var jag nästan överens med den jäkeln. Mådde dåligt i flera dagar. Kan bara gissa vad det hade inneburit att liknas med han :gnissla

JoUh skrev:
Homoäktenskap/homosexualitet

Det är väl ingen handling?

Och vidareutveckla gärna resonemanget till oäkta par osv. VAD gör tvestjärtarna så mycket mer svårsmälta.

Chrille skrev:
Förstår dig.
En gång var jag nästan överens med den jäkeln. Mådde dåligt i flera dagar. Kan bara gissa vad det hade inneburit att liknas med han :gnissla

Jag förstår exakct vad du menar. Inge rolitt de dära..

Chrille skrev:
Förstår dig.

...

Jag har pmat korven. Jag har även ordnat med tågbiljett till stockholm....*

* ett helt annat ärende iofs, men ändå....

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra