Åke Green frias - det var inte hets mot homosexuella

Hela filmvärlden är ju snart här, kommer Smeagels Look-A-Like också?
:rofl

Bifogat

• chewbacca.jpg
    chewbacca.jpg
    16.2 KB · Visningar: 33
  • alexander delete.jpg
    alexander delete.jpg
    40.5 KB · Visningar: 33
JoUh skrev:
Jo?

Du får som du vill då. Enl. Romarbrevet anses homosexualitet vara en synd..

Är det romarbrevet som är facit?

Nu jäklas jag inte med dig (även om det verkar så) utan har hittat en tråd som jag gärna skulle vilja fortsätta med. Oäkta barn? Finns det inte med i romarbrevet?

Inte så förvånande så tillhör jag skaran som inte kan begripa hur någon kan må dåligt av vad andra personer gör hemma i sänghalmen med en annan person. Ok, "frivillig person" så inte folk skall hänga upp sig på det.
Om vi skall sätta saken på sin spets blir det väl frågan om det är ok att ha analsex med en tjej, t.o.m. lite kul, men fult och syndigt om det är en kille...
Eller är det de positiva känslorna som sådana som är syndiga?? Å hur glad får jag då vara i mina manliga kompisar? :va

Chrille skrev:
Är det romarbrevet som är facit?

Nu jäklas jag inte med dig (även om det verkar så) utan har hittat en tråd som jag gärna skulle vilja fortsätta med. Oäkta barn? Finns det inte med i romarbrevet?
Jupps, jag anser att "oäkta barn" är en synd också...

JoUh skrev:
Jupps, jag anser att "oäkta barn" är en synd också...

Det öppnar ju för en rakare tolkning av dig iofs. Inte ok att gifta sig om man har fått sig ett nyp alltså(eftersom sex innan äktenskapet är kul men FEL).

Tajt resonemang som drastiskt minskar sysselsättningen för våra präster om det tillämpas.

eisbaer skrev:

De är nog därför man inte får ta i oblaten själv. Inga befläckade händer där inte.

Med tanke på hur många ogifta par som har barn så skulle väl drykt halva
Sveriges befolkning vara "oäkta" barn.
Och efter som vi lever i något som åtminstonde kallas för en demokrati
så skulle det vara svårare att förbjuda än oliktänkande.

JoUh skrev:
Japp, synd...(tror jag iaf, minns inte att jag läst i bibeln, men jag litar på Chrille här)

Har för mig att det är GT. Där riskerar man väl till o med stening om man spiller sin säd på marken eller hur det nu var.... (stor risk för fel-kom-ihåg)

Chrille skrev:
Har för mig att det är GT. Där riskerar man väl till o med stening om man spiller sin säd på marken eller hur det nu var.... (stor risk för fel-kom-ihåg)
Haha, var försiktig så du inte spiller då.. :hihi

Chrille skrev:

Har för mig att sääd på marken hade att göra med någon som ålades av herren att befrukta sin broders hustru, men fick kalla fötter och drog sig ur i sista sekunden och lade satsen på marken istället. Då blev gud vred, med all rätt, för han hade ju klart och tydligt beordrat befruktningen.

Sedan har man tolkat om just detta med att "spilla sin säd" som onani.

Detta är vad jag har fått för mig, men jag hade en 2:a i religionskunskap så vill ni ha svaret skall ni nog kolla i bibeln.

Kuritas skrev:
Anser verkligen du det, eller anser du bara att bibeln påstår det? Det finns en väsentlig skillnad nämligen som påverkar vilken bild vi andra får av dig.
Du och "ni andra" får gärna ha vilken bild du/ni vill av mig. :tummenupp
Jag anser det. Framförallt bibeln anser det...

JoUh skrev:
...
So? Blir en synd "mera rätt" för att många begår den?

Det jag är ute efter är tolerans och den svenska kristendomens godtyckliga användande av den.

Det måste alltså i slutänden innebära att homosexualitet är ett grovt brott. Och jag min fåne som trodde att utomäkteskapligt sex var relativt allvarligt ur ett bibel-perspektiv.

Att vara så fördömande mot människors kärlek är i mina ögon okristet.

eisbaer skrev:
Innebär det att du är kristen alltså? Syndar du?

Det innebär att den är för liten för att ta tag i med högerhanden vilket skapar en bitterhet som han tar ut genom att kalla de andra för syndare! :tungan

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra