Den här tråden växte snabbt..
Chrille skrev:
Vad är en homosexuell livstil?
Vad gör det om jag lever med en annan man som om vi vore gifta? Delad ekonomi och ett livslångt kamratskap. (för dem som vägrar inse det så har inte alla bögar sånt där onaturligt sex)
Det som Bibeln klassar som synd är själva sexet och begäret. Inte att leva tillsammans.
t-rex skrev:
Ni som tycker bögar är äckliga, onaturliga och störande, och kanske till och med en cancersvulst. Hur står ni ut med er själva?
<snip>
Är det inte jobigt att gå omkring och hata människor ni aldrig träffat hela tiden?
Jag vet inte om du syftar/tänker någonting på mig, så jag svarar i vilket fall.
Jag tycker inte bögar är äckliga eller störande (...bortset från fjollbögar.. eller vad man kan kalla dem.

).
Däremot skulle jag förmodligen bli äcklad om de doppade i grytan framför mig.
En väldigt betydande skillnad. Jag hatar inte människorna, men ogillar själva "akten".
stordrulen skrev:
Åke Green har makt och bevakning av massmedia + säkert råd med en bra advokat.
Skulle en vanlig svensson upp i en rättegång i ett liknande fall,så skulle nog
dommen blivit hårdare.
Jag vet inget om just Åke Greens ekonomiska position... men:
1, Vad är det som säger att Åker Green har makt och råd med en bra advokat? Är inte han också en "vanlig svensson"?
Jag vet inte, jag frågar dig.
2, Bevakningen av massmedia beror nog på att det är ett pilotmål i en nystiftad omdiskuterad lag. Inte att Åke Green har makt.
Jag har (kanske) mer koll på Pingst-predikanter än vad ni har, och jag hade inte hört talas om personen innan anmälningen.
Chrille skrev:
Den här är riktigt skön.
"Men det torde vara ställt utom allt tvivel att när han på domens dag knackar på uppe hos Sankte Per kommer han inte in. I stället ska han en trappa ner till helvetet. Det är där man ska hamna om man kallar sig kristen och trotsar det kristna kärleksbudskapet", skriver hon i ett pressmeddelande.
Kristna kärleksbudskapet är inte att älska allt alla håller på med. Kärlektsbudskapet är snarare att säga nej när det behövs ett nej.
Chrille skrev:
Samtidigt så gör pingstkyrkans sig en stor otjänst som tillåter och uppmuntrar sånt här ondskefullt tjafs.
För popularitetens skulle är det definitivt en otjänst. Men å andra sidan, varför finns pingstkyrkan till?
Knappast för att välsigna sådant som Gud odiggar.
Den dagen min pingstkyrka (jodå, jag är pingstnisse) välsignar en synd (oavsett om det är homosexualitet eller någon annan synd) kommer jag gå ur min församling.
Chrille skrev:
Men det är du som är en av de största hycklarna i det här sammanhanget(precis som John som jag respekterar mycket).
Jag fattar inte. Ser du mig också som en hycklare?
Jag minns alldeles för väl den dagen jag brände mig ordentligt på Sporthoj genom "Det börjar med ett val"-inlägget. Sorry, än en gång.
Chrille skrev:
Men om dom äckliga är kristna då? Du vet, kvalar in bland de som ska få evigt liv? Ungefär som Gardell....
Om de äckliga är kristna.
Jadu. Det här blir ett spännande försök till förklaring. Förmodligen blir försöket något haltande, så ta det inte för 100% lyckat.
Om vi utgår från att homosexualitet är en synd.
Så kan vi utgå ifrån att fortkörning också är en synd (vilket det är..

).
Då kan man säga att både jag och Gardell har ungefär samma chanser att kvala in i himlen. (det är stenkört för oss båda..

)
Skillnaden ligger i vår personliga bekännelse. Sådant som förmodligen bara en själv och kanske ens närmaste familj känner till.
I en enkel fråga: Vem är Jesus för dig?
DÄR avgörs din plats i himlen.
Chrille skrev:
eisbaer skrev:
De är nog därför man inte får ta i oblaten själv. Inga befläckade händer där inte.
"Problemet" med onani ligger i begäret. Det bör vara ganska svårt att onanera utan en tanke på begär till en kvinna.

Namnet i sig (tror jag) kommer från berättelsen om Onan, som spillde sin säd utanför kvinnan.. men det är offtopic.
Abloy skrev:
Vi har väl konstaterat att det heter eldsjön!