Åke Green frias - det var inte hets mot homosexuella

t-rex skrev:
Det som saknas nu är ett väl utbyggt övervakningssystem så att vi kan ta reda på vem dom[tm] är, så att vanliga hederliga svenssons slipper umgås med dom[tm].

Då jag inte skäms det allra minsta för att stjäla bra ider,så föreslår jag Borats( Ali-G) Kazakstanska lösning om att Dom (tm) skall ha blåa mössor på sig.

Fotrally skrev:
Inga problem att använda mitt inlägg som exempel... Kanske skulle tillägga att jag har haft erfarenheter av "tafsande". Inte allt för kul då, iofs så skrattar jag åt det nu.

Hahahahahha VM i moppefucko

korvgubbe skrev:
...och så vaffan... hellre en komplimang från en snygg grabb än en ful tjej...
Haha, så sant!

Den här debatten går ju att älta i all evighet, precis som flyktingpolitiken eller huruvida "ekonomisk frihet" är det rätta för Sverige.

Enligt expressens läsare så tror 51% att Åke hamnar i skärselden :hihi

Endast 54% av aftonbladets läsare tycker att Åke gick över gränsen i sin predikan, säger kanske mer om AB läsare än om Åkes predikan. :va

Victor skrev:
Allså, jag bara inte begriper vilka gaypar som vill vara med i en kyrka som har mera likheter med KKK än med kärlek och omtanke.

Exakt, och därför är bögarna duma som gneller.

Markus skrev:
Exakt, och därför är bögarna duma som gneller.

Nja, jag tror inte att bögarna är smartare än alla andra dumskallar som kallar sig kristna. Tyvärr.
Och ni enfaldiga människor som har fobier mot homosexualitet, tittar ni inte på porr? Två tjejer som gosar med varandra är ju het som fan.
Och det ska kallas för synd/cancersvulster osv. Ni är ju inte kloka.

Abloy skrev:
Enligt expressens läsare så tror 51% att Åke hamnar i skärselden :hihi

Endast 54% av aftonbladets läsare tycker att Åke gick över gränsen i sin predikan, säger kanske mer om AB läsare än om Åkes predikan. :va

Har du läst hans predikan? Hur många av de som röstat tror du har läst hans predikan? Bara en fråga. Efter att ha läst den själv anser jag att det som sades faktiskt inte var "hets mot folkgrupp".

Det är skillnad att ha en åsikt och att hetsa, kom ihåg det. Bara för att vi inte har samma åsikt som Green betyder det inte att han per automatik skall ha bedrivit hets mot folkgrupp.

Last edited:
korvgubbe skrev:
Tror du alla bögar taffsar på alla grabbar de stöter på?! Ställ dig på valfri krog en kväll och se hur en genomsnitts tjej behandlas av alla grabbar så kommer det tafsande du råkat ut för blekna i jämförelse....

...och så vaffan... hellre en komplimang från en snygg grabb än en ful tjej...

Det är väl inte svårare att säga nej till en kille än till en ful gammal hagga?

Haha...givetvis inte! Trodde inte jag skulle behöva skriva ut det, eftersom jag förmodade att alla förstog det. (dock tänkte jag tanken)
Killen i fråga fick jag faktiskt ge en arbåge för att sluta tafsa, han gav sig inte. (ändå hade jag sagt till honom)

Det jag sa tidigare om att gilla läget eller undvika homosexuella...tänkte mer som så att vill ni tex inte bo i sthlm behöver ni inte göra det om ni inte vill...osv...

Jag uppmanar ingen till att trycka ner på någon annan!!! :mattias

Nu drar jag mig ur pga missförstånd.

eisbaer skrev:
Hahahahahha VM i moppefucko

På grund av? Är det något spydigt kan det tas via PM.

Last edited:
Victor skrev:
Och ni enfaldiga människor som har fobier mot homosexualitet, tittar ni inte på porr?

Nej, det är kvinnoförnedrande* - visste du inte det?

*=även bögporr är naturligtvis kvinnoförnedrande

SSB skrev:
Har du läst hans predikan? Hur många av de som röstat tror du har läst hans predikan? Bara en fråga. Efter att ha läst den själv anser jag att det som sades faktiskt inte var "hets mot folkgrupp".

Det är skillnad att ha en åsikt och att hetsa, kom ihåg det. Bara för att vi inte har samma åsikt som Green betyder det inte att han per automatik skall ha bedrivit hets mot folkgrupp.

Har inte läst hela hans predikan, bara de citat som finns med i HD-domen, sen har jag inte skrivit att jag tycker att han har hetsat mot fokgrupp.

t-rex skrev:
Bra förövrigt att han blev friad, men grunden för det verkar ju jävligt märkligt om jag fattat det rätt. "Eftersom det antagligen inte gått igenom i Europadomstolen" Wtf?

Som jag har uppfattat domslutet så tycker inte nödvändigtvis HD att uttalandet inte är straffbart enligt svensk lagstiftning. Men här tvingas man också göra en tolkning av europakonventionen, som är överordnad svensk lagstiftning, och väljer därmed hellre att fria än fälla pastor Green. Rätt eller fel. Det är jäkligt svårt att dra en gräns.

I övrigt så håller jag inte med om det pastor Green säger. Värt att tänka på är:

"Jag hatar det du säger, men jag skulle ge mitt liv för din rätt att säga det"

François Marie Arouet de Voltaire

Kuritas skrev:
Jag tycker att kvinnorna borde kvoteras in i bögporren. Det är fruktansvärt hur de utestängs idag!

Eller från gruvorna i Kiruna, men det var inget kul för FF att diskutera tydligen. :tomten

Den här tråden växte snabbt..
Chrille skrev:
Vad är en homosexuell livstil?
Vad gör det om jag lever med en annan man som om vi vore gifta? Delad ekonomi och ett livslångt kamratskap. (för dem som vägrar inse det så har inte alla bögar sånt där onaturligt sex)
Det som Bibeln klassar som synd är själva sexet och begäret. Inte att leva tillsammans.
t-rex skrev:
Ni som tycker bögar är äckliga, onaturliga och störande, och kanske till och med en cancersvulst. Hur står ni ut med er själva?
<snip>
Är det inte jobigt att gå omkring och hata människor ni aldrig träffat hela tiden?
Jag vet inte om du syftar/tänker någonting på mig, så jag svarar i vilket fall. :hihi

Jag tycker inte bögar är äckliga eller störande (...bortset från fjollbögar.. eller vad man kan kalla dem. :confused: ).
Däremot skulle jag förmodligen bli äcklad om de doppade i grytan framför mig.

En väldigt betydande skillnad. Jag hatar inte människorna, men ogillar själva "akten".

stordrulen skrev:
Åke Green har makt och bevakning av massmedia + säkert råd med en bra advokat.
Skulle en vanlig svensson upp i en rättegång i ett liknande fall,så skulle nog
dommen blivit hårdare.
Jag vet inget om just Åke Greens ekonomiska position... men:
1, Vad är det som säger att Åker Green har makt och råd med en bra advokat? Är inte han också en "vanlig svensson"?
Jag vet inte, jag frågar dig.
2, Bevakningen av massmedia beror nog på att det är ett pilotmål i en nystiftad omdiskuterad lag. Inte att Åke Green har makt.

Jag har (kanske) mer koll på Pingst-predikanter än vad ni har, och jag hade inte hört talas om personen innan anmälningen.
Chrille skrev:
Den här är riktigt skön.
"Men det torde vara ställt utom allt tvivel att när han på domens dag knackar på uppe hos Sankte Per kommer han inte in. I stället ska han en trappa ner till helvetet. Det är där man ska hamna om man kallar sig kristen och trotsar det kristna kärleksbudskapet", skriver hon i ett pressmeddelande.
Kristna kärleksbudskapet är inte att älska allt alla håller på med. Kärlektsbudskapet är snarare att säga nej när det behövs ett nej.
Chrille skrev:
Samtidigt så gör pingstkyrkans sig en stor otjänst som tillåter och uppmuntrar sånt här ondskefullt tjafs.
För popularitetens skulle är det definitivt en otjänst. Men å andra sidan, varför finns pingstkyrkan till?
Knappast för att välsigna sådant som Gud odiggar.
Den dagen min pingstkyrka (jodå, jag är pingstnisse) välsignar en synd (oavsett om det är homosexualitet eller någon annan synd) kommer jag gå ur min församling.
Chrille skrev:
Men det är du som är en av de största hycklarna i det här sammanhanget(precis som John som jag respekterar mycket).
Jag fattar inte. Ser du mig också som en hycklare?
Jag minns alldeles för väl den dagen jag brände mig ordentligt på Sporthoj genom "Det börjar med ett val"-inlägget. Sorry, än en gång. :(
Chrille skrev:
Men om dom äckliga är kristna då? Du vet, kvalar in bland de som ska få evigt liv? Ungefär som Gardell....
Om de äckliga är kristna. :lol
Jadu. Det här blir ett spännande försök till förklaring. Förmodligen blir försöket något haltande, så ta det inte för 100% lyckat. :hihi

Om vi utgår från att homosexualitet är en synd.
Så kan vi utgå ifrån att fortkörning också är en synd (vilket det är..:gnissla).

Då kan man säga att både jag och Gardell har ungefär samma chanser att kvala in i himlen. (det är stenkört för oss båda.. :brynad)
Skillnaden ligger i vår personliga bekännelse. Sådant som förmodligen bara en själv och kanske ens närmaste familj känner till.
I en enkel fråga: Vem är Jesus för dig?

DÄR avgörs din plats i himlen.
Chrille skrev:
eisbaer skrev:
De är nog därför man inte får ta i oblaten själv. Inga befläckade händer där inte.
"Problemet" med onani ligger i begäret. Det bör vara ganska svårt att onanera utan en tanke på begär till en kvinna. :3freak
Namnet i sig (tror jag) kommer från berättelsen om Onan, som spillde sin säd utanför kvinnan.. men det är offtopic.
Abloy skrev:
Vi har väl konstaterat att det heter eldsjön! :fakta :mattias

Last edited:
Vilken tur för det sk. etablissemanget att Gren blev frikänd.
Nu kan de fortsätta med sitt tjat om hur fel Gren har.
Yttrandefrihet bestäms den av murvlar eller grundlagen?

John skrev:
...
Knappast för att välsigna sådant som Gud odiggar.
Den dagen min pingstkyrka (jodå, jag är pingstnisse) välsignar en synd (oavsett om det är homosexualitet eller någon annan synd) kommer jag gå ur min församling.
...
Nu blir jag riktigt nyfiken, hur är det bestämt att något skall betraktas som synd?

HansJ skrev:
Nu blir jag riktigt nyfiken, hur är det bestämt att något skall betraktas som synd?

Det Bibeln nämner.

Exempelvis:
Sex utanför äktenskap
Stöld
(att bryta mot samhällets lagar)

Kan utveckla mer senare, om du vill.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka