Åke Green frias - det var inte hets mot homosexuella

Sen så tycker jag inte om hets mot folkgrupps lagen heller. Ifall man blir upprörd över nånting så kan man göra precis som alla andra och gå till polisen och klaga. Det enda den gör är att göra skillnad på folk och det tycker jag är fel.

honkiie skrev:
....Sen så har ju FI rätt i att de flesta våldtäcktsmän är män, ....

En våldtäcktsman!! :mad:
Ser jag en sån så smällere DIREKCT!!!!1 :kulspruta :kulspruta

Sån e ja :)

(förlåt, jag kunde inte låta bli. Inte illa menat)

Härligt med Sverige,Alla får ha en åsikt och utrycka den.
Bara man inte tycker något som vår regering förbjudit,Då blir det rättegång.
Bra att han friades.

...och om inte riksdag och regering ska stifta våra lagar, vem ska då göra det?[/QUOTE]

Klart dom ska....Men inte förbud mot att tycka olika.

stordrulen skrev:
Klart dom ska....Men inte förbud mot att tycka olika.

Det finns väl inget åsiktsförbud... Vem som helst får tycka vad som helst... Det är att gå ut och kränka folk som är förbjudet...

En sak undrar jag över;

Ni som tycker bögar är äckliga, onaturliga och störande, och kanske till och med en cancersvulst. Hur står ni ut med er själva? Varifrån får ni energin att förklara för andra människor att de gör fel och att de är äckliga? Har ni inga egna liv att ta hand om och låt andra leva sina så länge de inte inkräktar på ert "revir". Vad är ni rädda för? Är det inte jobigt att gå omkring och hata människor ni aldrig träffat hela tiden?

Bra förövrigt att han blev friad, men grunden för det verkar ju jävligt märkligt om jag fattat det rätt. "Eftersom det antagligen inte gått igenom i Europadomstolen" Wtf?

t-rex skrev:
Ni som tycker bögar är äckliga...
....är ofta samma personer som så ofta beklagar sig över att staten lägger sig i... ..samma personer som tycker att de ska få sköta sig själva och få göra som de själva vill...... men samtidigt har de djävligt mycket åsikter om homosexuella... Lite märkligt..
:va

Åke Green har makt och bevakning av massmedia + säkert råd med en bra advokat.
Skulle en vanlig svensson upp i en rättegång i ett liknande fall,så skulle nog
dommen blivit hårdare.

Zee skrev:
Att beskriva det som avvikande är en sak, men att beskriva det som en cancersvulst är en helt annan. Särskilt när man säger så på jobbet.. ..eller?

Jo....där är vi eniga om att han tog i lite för mycket, och uttryckte sig klumpigt. Men jag skulle inte vilja kalla det hets mot folkgrupp.

Jobb förvisso, man har väl i o för sig rätt att uttala sig fritt där oxå. Ni skulle höra hur min chef uttrycker sig ibland. :3freak

Den här är riktigt skön.
http://expressen.se/index.jsp?a=478514

"Åke Green ska inte fällas i tryckfrihetsmål. Men det torde vara ställt utom allt tvivel att när han på domens dag knackar på uppe hos Sankte Per kommer han inte in. I stället ska han en trappa ner till helvetet. Det är där man ska hamna om man kallar sig kristen och trotsar det kristna kärleksbudskapet", skriver hon i ett pressmeddelande.

Den kristendom jag lärt mig om och respekterar ser till att Green hamnar där han hör hemma. Om han inte ber om förlåtelse ....eller hur var det nu.
Skön tant som talar klartext där andra fegar.

Madhonda skrev:
Men egentligen så är det väl OK att tala om vad man tycker, eftersom vi har den friheten i det här landet. Vi får inte glömma att han är en guds man som tycker så.

Jag hörde på TV: när dom förhörde honom och det lät som han ville göra folk uppmärksamma på att pedofili, homosexualitet o ja sexutövande med djur är avvikande. Och DET har han väl rätt i.

Vi accepterar homosexualitet idag, det har tagit tid, men om 20 år kanske det är OK med pedofili oxå. Det va lite så han menade. Sen om homosexuella "tar åt" sig, det ska väl inte han dömas för.

Homosexualitet är en avart som samhället accepterat, dock ej i alla kulturer. Gränserna förflyttas och vad blir nästa steg...........den som lever får se

korvgubbe skrev:
....är ofta samma personer som så ofta beklagar sig över att staten lägger sig i... ..samma personer som tycker att de ska få sköta sig själva och få göra som de själva vill...... men samtidigt har de djävligt mycket åsikter om homosexuella... Lite märkligt..
:va

ofta är det samma personer som gillar bögar som också gillar multikulti

men multikulti gillar inte bögar....multikulti avrättar bögar.

ah17 skrev:
Homosexualitet är en avart som samhället accepterat, dock ej i alla kulturer.

Men du gillar ju inte de andra kulturerna? :va

tror du oxå på "Gaykonspriationen"?

"Det verkliga syftet med gaylobbyn är därmed inte att försvara homosexuellas rättigheter. Den verkliga agendan är snarare att bryta ner det som håller nationen samman – kärnfamiljen. Parallellt sker invandring av personer som påstås vägra anpassa sig till lagar och regler. Enligt extremhögern gäller det främst muslimer som strävar efter att islamisera samhället och
underkasta svenskarna ett muslimskt styre."
:hihi

eisbaer skrev:
Ja, men jag tror inte det var en medveten felstavning i det här fallet.

Ja då är det myyyycket värre ju. Jag föreslår att du och Markus bildar stavfelhittarklubb tillsammans.

ah17 skrev:
Homosexualitet är en avart som samhället accepterat, dock ej i alla kulturer. Gränserna förflyttas och vad blir nästa steg...........den som lever får se

Homosexualitet var även en del av ett av de samhällen som idag refereras till som högstående dvs det antika grekiska. Där ansågs under någon period tom att kärleken mellan män var renare och finare än den mellan män och kvinnor.

Gränserna kanske flyttas fram och tillbaka....

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra