Bikerbitch
Stolt mamma
Låda med lock så att det blir som ett litet skithus för dom. Luktar inte jättemycket då. Sen givetvis ha lådan i badrummet och inte i någon annan del av huset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mheel skrev:Vad heter det?? Låter lite intressant om det är så bra mot lukten som du skriver.
//Mheel
UltraMarine skrev:Om jag ger min katt mjölk så har jag en katt som mökar hela kvällen![]()
Flamma77 skrev:Ett kvalitetsfoder har högre smältbarhet (mindre skit i lådan) då det består av mer animaliska produkter. Katter är köttätare och smälter annan föda dåligt.
Flamma77 skrev:TOA-LÄTT![]()
![]()
Har jag ju redan skrivit... Längre upp i tråden...![]()
Mheel skrev:Inte visste jag att du och sven666 e samma person :kocko
//Mheel
M.G.F skrev:Vi bytte foder precis till ett dyrare foder än det vi hade tidigare. Vilken jävla skillnad. Men katten blir galen eftersom han är van vid att alltid ha mat i skålen när han sedan får 80g om dagen så vet han inte var han ska ta vägen.![]()
Flamma77 skrev:Det är klart vi inte är. :kocko
Jag ville bara på ett lite skämtsamt () sätt belysa nyttan med att skumma igenom hela trådar.
![]()
![]()
Så var inte så jävla otrevlig.![]()
Du är en sann djurvänM.G.F skrev:Behöver jag nämna att han är upphittad på strandpromenaden i Malmö där han suttit och skrikit i 24 timmar.
Flamma77 skrev:Vuxna katter ska inte dricka mjölk, de ska dricka vatten.
![]()
DaLorD skrev:Min personliga åsikt är att man inte ska ha innekatter.. då slipper man detta dilema..![]()
Bättre att skaffa katt om man bor i hus så katten kan gå ut & in som den vill och då kommer den garanterat göra sina behov ute eftersom katter egentligen inte vill skita i hemmet... Detta medför även att man inte har den där typiska kattlåda lukten som alla med innekatter-i-liten-lägenhet har..spelar ingen roll om de har jordens superlåda och fina sand... det luktar ändå.. O ni som inte tror det är bara vana..
Dessutom slipper man eventuella materiella skador på interiör då katten kan vässa klorna ute mot ett riktigt träd..!!
När jag flyttar till hus ska jag ha massor katter... jag älskar katter... men tycker att man inte ska låsa in dem i en lägenhet...![]()
![]()
Flamma77 skrev:Det är en liten nackdel.Jag har samma problem med min lättgödda hankastrat.
Jag gör som så att jag fyller på mat två gåger per dygn, halva dygnsransonen. Sedan får man vara "elak"... men det är jag dålig på, så när jag faller till föga för tjatet om mat blir det med en halv såndär pytteliten "gourmetmats" burk eller en skiva skinka. Pyttelite bara.
Djuren mår lika illa som vi av övervikt, så man får ha lite kontroll.![]()
zeo skrev:Du är en sann djurvän![]()
Själv har jag tagit emot en del avlagda husdjur från vänskapskretsen. En hund, två katter, ett marsvin och två söta hamstrar.
Mina föräldrar hade flera hittekatter som kom till dem genom åren.
*suck* alla dessa hittekatter![]()
Flamma77 skrev:Det är inte så konstigt eftersom de inte har speciellt mycket laktas kvar att bryta ned laktosen i mjölken med när de blivit vuxna.
Vuxna katter ska inte dricka mjölk, de ska dricka vatten.
Prova om den gillar fil eller yougurt istället om den nu "måste" (vill ha) nåt.
Men vad har du för skumma katter? I min lägenhet luktar det varken hund eller katt. Ändå har jag 3 innekatter och en hund. Det är ju verkligen konstigt. Jag är i stort sett den enda i familjen och enda gången det kan lukta är när en hankatt är fertil och urinmarkeringsdoften gör sig tillkänna.DaLorD skrev:Min personliga åsikt är att man inte ska ha innekatter.. då slipper man detta dilema..![]()
Bättre att skaffa katt om man bor i hus så katten kan gå ut & in som den vill och då kommer den garanterat göra sina behov ute eftersom katter egentligen inte vill skita i hemmet... Detta medför även att man inte har den där typiska kattlåda lukten som alla med innekatter-i-liten-lägenhet har..spelar ingen roll om de har jordens superlåda och fina sand... det luktar ändå.. O ni som inte tror det är bara vana..
Dessutom slipper man eventuella materiella skador på interiör då katten kan vässa klorna ute mot ett riktigt träd..!!
När jag flyttar till hus ska jag ha massor katter... jag älskar katter... men tycker att man inte ska låsa in dem i en lägenhet...![]()
![]()
M.G.F skrev:2fast4hjo:
Exakt så dricker vår stora tisse också vatten. Förut så drack han "normalt" men nu ska han trycka ner tassen i varenda liten vattenbehållare vi har hemma och sitta och slicka i sig. Fanimej likadant när han äter. Medan andra katten slafsar i sig maten lite halvtaskigt så sitter han och slickar eller äter och tuggar ordentligt och grejer. J-kla finsmakare!
Fixxxer skrev:Men vad har du för skumma katter? I min lägenhet luktar det varken hund eller katt. Ändå har jag 3 innekatter och en hund. Det är ju verkligen konstigt. Jag är i stort sett den enda i familjen och enda gången det kan lukta är när en hankatt är fertil och urinmarkeringsdoften gör sig tillkänna.
Förövrigt är innekatter minst lika lyckliga som utekatter, bara det att de brukar vara längre samt att de är säkra från andra faror som jag inte vill utsätta dem för.
Katterna klöser förövrigt på sina klösträd och inte en endaste felaktig grej har uppstått än på snart 3 katter. Märkligt.
Ja, det är klart som fan att jag inte känner att det luktar katt, men alla andra som kommer hem som inte äger katter/hundar känner inte ens av att vi har djur. Antingen städar folk jävligt dåligt, har för lite alternativt dålig kattsand eller så har de helt enkelt för mycket att göra så de inte märker av skitigheten.Zana skrev:Ehhh, du ska nog se att det doftar en hel del hemma hos dig... Blöörk...
Man vänjer sig som sagt, det bara är så. Vill inte vara taskig...
Har själv katt, och jag tycker inte att det luktar nåt, förrän man varit borta länge eller får höra av polare att det stinker...
Så, med andra ord... Blööörk...
![]()
anja skrev:Jag ger låglaktosvispgrädde till min lillkatt Ester eftersom hon är så liten och behöver lite hull. Hon trivs bra på sin diet och har inte ont i magen.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |