Äta i skitlukt

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Polarns katt skiter i badkaret då kattlådan inte är rengjord på länge, fattar inte att han han blir sur för det den kunde lika gärna skitit i hans äckliga säng.
Sen nyser den blodkusar lite här och var, stora äckliga och man ser direkt vart kattens favvoställe är i fönstret jag hade köpt ett packe buntband så hade man sluppit bekymmret.

Ni som minns tråden om bruden jag dejtade som hade 2 inneboende frans och quiz

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=88387

En natt då vi kom hem från krogen luktade det satan i lägenheten, Frans (katten) fick genast skämmas för det var ju såklart han som skitit.
Trodde vi ja tills vi kom in i vardagsrummet, bakom tv:n var det någon som skitit och högen var lika stor som katten så jag började genast att berömma han hur duktig han varit som bajat så mycket. Sen insåg jag att det nog var hundfan som skitit inne :3freak

Nej jag gillar mina fiskar jag dom luktar inte bajs, luktar oftast ingenting.

MattE. skrev:
Vi har ingen kattlåda, kattfan får göra sånt utomhus.

:fakta

vad är det för konstiga katter ni andra har? mina katter har visserligen en låda inomhus, men den används endast i nödfall när det är tjugo minusgrader ute.

MattE. skrev:
Javisst ska ju katten få gå ut och in som den vill,
men vissa bor faktiskt i lägenheter så det där stämmer nog inte riktigt,
är nog ägaren som är en konstig ägare :)

Nejdå. Vi bor också i lägenhet med innekatter. Tyvärr så bor vi på 6:e våningen så den enda spänningen dom får är när dom sitter på balkongräcket.

Min innekatt var snäll..han sket bara på nätterna när jag skulle sova. :D Ett evigt krafsande o jag vaknade alltid av detta. Han hade (är bortlämnad pga allergi :( ) alltid en förmåga att göra detta en timme före väckarklockan ringde också :gnissla

Han älskade vatten så man fick ju knappt duscha ifred heller utan att han hoppade på dörren.

Försökte att ta ut honom men han nöjde sig med att kolla ut ifrån balkongen :hihi

anja skrev:
Innekatt = konstig katt:katt
Eller en jävligt rolig katt :fakta

watson skrev:
Mmm.. Sen kommer min hund och äter upp din katt´s skit! :zpy

/FW

Sedan kommer någon och trampar i din hunds skit
:zpy

Last edited:
anja skrev:
Innekatt = konstig katt

:katt

Innekatt=Cornish Rex=tunn pläls=fryssen av sig=vill inte vara ute länge/ofta. :brinnerup
Innekatt=raskatt=dyr katt=vill inte ha den påkörd/smittad/skabbig/vaddevver :rolleyes:

Flamma77 skrev:
Innekatt=Cornish Rex=tunn pläls=fryssen av sig=vill inte vara ute länge/ofta. :brinnerup
Innekatt=raskatt=dyr katt=vill inte ha den påkörd/smittad/skabbig/vaddevver :rolleyes:

Vill lägga till följande:

Innekatt=huskatt=katt man håller kärt om livet=får utlopp för sin energi genom aktiviteter t.ex. med laserpenna och möss=glad katt.

Vi har faktiskt tagit ut vår tisse i sele och koppel men han får panik när han är nere på marken. Han vill sitta på balkongen annars springer han till porten direkt.

Behöver jag nämna att han är upphittad på strandpromenaden i Malmö där han suttit och skrikit i 24 timmar. Så han är fullständigt nöjd och glad över att vara inne hos oss eller ute på balkongen och stirra ner på folk/fåglar osv.

honkiie skrev:
Jag har aldrig hittat kattsand som räcker över 2 veckor för en katt. Fast då är min katt rätt stor också. Provade de här kristall aktiga grejerna senast, dyrt men bra.

Jag använder någon sort trä flis eller nåt i den stilen , heter Cats Best. En stor påse kostar ca 250 kr. Räcker i minst 3 månader för två katter. Pisset blir klumpar. Skulle skiten lukta för mycket kan man alltid spola ner det direkt.

//Mheel

M.G.F skrev:
Vill lägga till följande:

Innekatt=huskatt=katt man håller kärt om livet=får utlopp för sin energi genom aktiviteter t.ex. med laserpenna och möss=glad katt.

Vi har faktiskt tagit ut vår tisse i sele och koppel men han får panik när han är nere på marken. Han vill sitta på balkongen annars springer han till porten direkt.

Behöver jag nämna att han är upphittad på strandpromenaden i Malmö där han suttit och skrikit i 24 timmar. Så han är fullständigt nöjd och glad över att vara inne hos oss eller ute på balkongen och stirra ner på folk/fåglar osv.

Underbart att se andra smarta kattägare... HURRA!!!!! :banana

Hmm...jag använder pellets (samma som man använder i pelletsbrännare hemma) 4mm, 6mm och 8mm (större är nog ingen bra ide). Funkar bra och är billigt som få. Blir till smulor när dom pissar på det. Finns på Granngården och liknande affärer.

jag kör med nånsorts pappers kattsand, funkar hur bra som helst, luktar verkligen ingenting (jag har testat masvis med olika) och är mer än hälften så billig som närmsta billiga gekås kattsand :tummenupp miljövänlig är den ju oxå.. bara att spola ner i toaletten.

sven666 skrev:
jag kör med nånsorts pappers kattsand, funkar hur bra som helst, luktar verkligen ingenting (jag har testat masvis med olika) och är mer än hälften så billig som närmsta billiga gekås kattsand :tummenupp miljövänlig är den ju oxå.. bara att spola ner i toaletten.

Vad heter det?? Låter lite intressant om det är så bra mot lukten som du skriver.

//Mheel

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...