Äta i skitlukt

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Dropkick skrev:
Min systers katt var också lite speciell, den stack hemifrån när jag satt och sket :fatta!

Min personliga åsikt är att man inte ska ha innekatter.. då slipper man detta dilema.. :tummenupp

Bättre att skaffa katt om man bor i hus så katten kan gå ut & in som den vill och då kommer den garanterat göra sina behov ute eftersom katter egentligen inte vill skita i hemmet... Detta medför även att man inte har den där typiska kattlåda lukten som alla med innekatter-i-liten-lägenhet har.. :zpy spelar ingen roll om de har jordens superlåda och fina sand... det luktar ändå.. O ni som inte tror det är bara vana..

Dessutom slipper man eventuella materiella skador på interiör då katten kan vässa klorna ute mot ett riktigt träd..!!

När jag flyttar till hus ska jag ha massor katter... jag älskar katter... men tycker att man inte ska låsa in dem i en lägenhet... :katt :katt

Våra katter går inte och skiter när vi lagar eller äter mat. Då är dom fullt upptagna med att studera vad vi eventuellt äter eller tappar på golvet.

På tal om knäppa katter så vår största kisse, ca 1 år nu, han fick för sig att testa resonansen i ljud som han kastade från badrumsskåpet ner i handfatet. Han testade då främst prylar i diverse metaller som t.ex. rakhyvlar, pincetter, smycke och eventuellt även lite hårband. Efter detta så hoppade han ner med prylen gick iväg och la dessa under en kudde som då låg nära toaletten. Prylarna la han i ordningen vänster till höger där vänster symboliserade det föremål som lät mest.

:tummenupp

Mina katter är utekatter. Men kommer in när dom ska äta och skita. En av dom, den yngsta, gillar inte nya saker. Så innan han kastrerades så pissade han på allt nytt jag tog hem haha.

Katter/hundar är ohygeniska och äckliga. :fakta

Obegripligt att folk vill ha dem gåendes inomhus o skitandes o pissandes överallt.

Zee skrev:

Obegripligt att folk vill ha dem gåendes inomhus o skitandes o pissandes överallt.

Inte helt rätt tråd för katt/hundhatare! :kocko

Dropkick skrev:
Min systers katt var också lite speciell, den stack hemifrån när jag satt och sket :fatta!

Den tog väl till flykten, eller så blev det för trångt i kattlådan.

Zee skrev:

Min katt har missat lådan en gång (antar att det var riktigt bråttom) och aldrig pissat utanför. Däremot har han spytt några gånger i hallen men det kan man leva med. Trivs katten så finns det ingen anledning för den honom att visa sin avsky genom att skita där han vet att han inte får.
Har man dessutom ett klösträd så slipper man få soffan strimlad.
Btw så har jag prövat alla möjliga kattsands-sorter och den jag var mest nöjd med innan jag hittade den jag har nu var Everclean (tror den hette så). Men sen tog sambon hem en säck med "kitty kattströ" från ica-butiken. Mycket billigare och mycket bättre. Blir bara en stor klump när katten har pissat och det luktar ingenting. Går åt en hel del iofs, men kostar bara runt 50:-/säcken. Går åt 3-4 säckar i månaden så det blir billigare än everclean iaf.

Dee_cati skrev:
Min katt har missat lådan en gång (antar att det var riktigt bråttom) och aldrig pissat utanför. Däremot har han spytt några gånger i hallen men det kan man leva med. Trivs katten så finns det ingen anledning för den honom att visa sin avsky genom att skita där han vet att han inte får.
Har man dessutom ett klösträd så slipper man få soffan strimlad.
Btw så har jag prövat alla möjliga kattsands-sorter och den jag var mest nöjd med innan jag hittade den jag har nu var Everclean (tror den hette så). Men sen tog sambon hem en säck med "kitty kattströ" från ica-butiken. Mycket billigare och mycket bättre. Blir bara en stor klump när katten har pissat och det luktar ingenting. Går åt en hel del iofs, men kostar bara runt 50:-/säcken. Går åt 3-4 säckar i månaden så det blir billigare än everclean iaf.

Visst, men jag skulle inte vilja ha en låda med bajs liggandes överhuvudtaget i mitt hem. Det är allmänt ofräscht. Osso hår överallt från djuren. Och så luktar det :zpy

Jag fattar exempelvis inte hur folk kan låta sina hundar slicka dem i ansiktet. De slickar ju sig i röööva och även om de inte gör det är det allmänt jävligt ofräscht. Att hundar slickar hussen i ansiktet är förresten en reflex som ska provosera hundmamman (hussen) att spy upp mat som valpen ska äta (ja, det är sant och det är fakta).

Sorry att tråden glider över lite till annat topic..

Min kattsand kostar ca 80 kr och räcker för två katter i en månad.

Emmi skrev:
Min kattsand kostar ca 80 kr och räcker för två katter i en månad.
Jag har aldrig hittat kattsand som räcker över 2 veckor för en katt. Fast då är min katt rätt stor också. Provade de här kristall aktiga grejerna senast, dyrt men bra.

Zee skrev:
Visst, men jag skulle inte vilja ha en låda med bajs liggandes överhuvudtaget i mitt hem. Det är allmänt ofräscht. Osso hår överallt från djuren. Och så luktar det :zpy

Jag fattar exempelvis inte hur folk kan låta sina hundar slicka dem i ansiktet. De slickar ju sig i röööva och även om de inte gör det är det allmänt jävligt ofräscht. Att hundar slickar hussen i ansiktet är förresten en reflex som ska provosera hundmamman (hussen) att spy upp mat som valpen ska äta (ja, det är sant och det är fakta).

Sorry att tråden glider över lite till annat topic..

:rofl :rofl :rofl

fan hela den här tråden är svinkul av någon anledning....kanske är trött eller nåt :va

Last edited:
Kattsand

honkiie skrev:
Jag har aldrig hittat kattsand som räcker över 2 veckor för en katt. Fast då är min katt rätt stor också. Provade de här kristall aktiga grejerna senast, dyrt men bra.

Jag kör med Pussi kompakt och en säck räcker i ungefär en månad. Kattkräket är åsså ganska stor 7 kg. Han är smal så ni kan gissa hur hög å lång han är. Praktiskt när man ska klappa honom.

Zee skrev:
Det är allmänt ofräscht.
Jag fattar exempelvis inte hur folk kan låta sina hundar slicka dem i ansiktet.

Det är därför man har katt de slickar bara sig själv. Sen finns fekala bakterier överallt och hade du sett Mythbuster på Discovery hade du nog slutat borsta tänderna. Drick sen inte vatten eller produkter gjorda på vatten för fiskar och andra djur har både kissat, bajsat och gökat i det. :hihi

Köp en kattlåda som är som en holk med kattlucka på, lyktar nästan inget när luckan är stängd.

Håller med tejpmannen..

Skaffa en potta (eller skit på golvet, det är upp tlll dig) å sätt dig å skit i den så fort du ser kattskrället ska till å äta..

Eller....

Flytta utan att säga till katten..

Muskedunder skrev:
Det händer alltför ofta att någon av katterna går och lägger en fet kabel i lådan precis när man sätter sig vid bordet och ska ta första tuggan.
Dom har haft hela dagen på sig att skita, men ändå väljer dom att göra det när det passar som värst. Hur är det att äta mat när katten lagt en rykande hög i rummet brevid? Det ska jag tala om för dig. Det är FÖRJÄVLIGT! :4skrika

Vad är det frågan om? Gör dom detta med flit? Gör dina katter så? :gnissla

:rofl
Jag känner igen problemet på sådant sätt att kattskit luktar inihelvete otäckt.
Däremot har mina katter inte någon speciell tajming.
Fast det luktar så pass räligt att jag vaknar av lukten när den lilla har varit på dass. Hon gräver inte över sin skit, för hon visar bestämt att hon äger reviret och är tillgänglig. (fertil)
Jag har Toalätt, papperspellets, som lådströ. Så fort lukten är det minsta besvärande, så åker orsaken till den direkt ned i toan. Eftersom pelletsarna är så pass stora slipper jag obehaget med strö på golvet i mitt kombinerade toa/duschutrymme och jag kan därför stänga in skitlukten där den hör hemma. :tummenupp

Nä, här har de ingen inbyggd skitklocka när spisen går igång. Däremot vrålar den äldsta när det är dags att skita om vi har gäster hemma.

Och ibland luktar det APA och det är mycket för att vi ger dem blötmat ibland, annars lever de på torrfoder.
Sen har vi även MASSOR med sand i lådorna så de kan gräva ner skiten och därmed stänga in lukten också.

Annars sköter de sig ganska bra, förutom när de har diarré.

Nitrogen skrev:
Min katt spydde ner en av mina böcker igår. Den låg på köksbordet. Hon hade hela bordet, för att inte säga hela huset att spy på. Men nej, mitt på boken blev det!
Tack för den liksom!!
Spy på katten!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla